מבזקים

התפרצות שעלת: ארגון המיילדות קורא לנשים בהריון להתחסן מיידית

תוכן עניינים

ארגון המיילדות בישראל קורא לכל הנשים בהריון הנמצאות בשבועות 27-36 להגיע מיידית לקופת החולים כדי להתחסן נגד מחלת השעלת

רון אטיאס| י״ב בסיוון ה׳תשפ״ג | יום חמישי 1 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

בארגון המיילדות מסבירים: "חיוני לקבל את החיסון לקראת סוף ההיריון במטרה להגן על התינוק עם יציאתו לאוויר העולם. ההגנה מתבצעת באמצעות הנוגדנים לשעלת אשר מתפתחים באופן יעיל, עוברים דרך השליה ומספקים הגנה אחרי הלידה בארבעת החודשים הראשונים לחייו של התינוק. הזמן האידיאלי הוא בשבועות 27-36 להריון".

בארגון המיילדות המייצג 1,400 מיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה, מדגישים: "חיסון אימהות יעיל מאוד במניעת שעלת בתינוקות. החיסונים בטוחים, הוכחו מחקרית ואין כל עדות מדעית לנזק כלשהו שעלול להיגרם לעובר או להריון. אם את כבר בשבוע 27, אנא גשי מיידית להתחסן. החיסון בסל הבריאות וניתן ללא תשלום".

בימים אלו מקדם ארגון המיילדות, את מודל ליווי הריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך שימת דגש על הנגשה ומימוש זכויות רפואיות וכן יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. בשלב יישום המודל יכללו המפגשים בין המיילדת לאישה, גם שיח מקצועי על חשיבות החיסונים.

נשים בהריון שרוצות להתייעץ בנושא חיסון לשעלת או בנושאים נוספים, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת בהתנדבות על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות.

הכניסה לקבוצה בקישור זה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: