מבזקים

פרסום ראשון: הקרב על השבת בפרדס חנה וכרכור "לא נהסס להפגין כמו בבני ברק ובית שמש"

תוכן עניינים

סערה שקטה מתחוללת בימים אלה בפרדס חנה כרכור, מועצה מקומית שרובה חילונית ולא מגיעה לרעשי התקשורת. עשרות רבנים מהציבור הדתי לאומי והחרדי במועצה המקומית פרדס חנה חתמו על מכתב קריאה לעצור את הקרקס שיופעל בשבת ויביא לחילול השבת

מאיר אוליאל | ט״ו בסיוון ה׳תשפ״ג | יום ראשון 4 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

בשבתות הקרובות אמור לפעול על פי פרסום המכתב ב- 2/6 קרקס אלמונדו בתחום המועצה, מה שגרם לסערה של ממש על ידי רבני הציונות הדתית לאומית והחרדים, והוצאת מכתב אזהרה שבראשה עומד הדיין הרב ציון בוארון לנבחרי הציבור המקומי ולפוליטיקאים החרדים שיושבים בקואליציה.

הקרב על השבת | מכתב אזהרה. צילום: מאיר אוליאלישראל ניוז 

לדבריהם, "זאת רק התחלנו במחאה כאות אזהרה לבאות. במידה ולא יפסק חילול השבת, נפעל למחאה מול בתיכם ומול המועצה המקומית במשמרות ובתפילה. זאת תהיה הפגנה של כל הציבור שוחר הדתי לאומי והמסורתי בעיר".

במכתב האזהרה נכתב: "קריאת אזהרה ומחאה חריפה לנציגי הציבור הדתי חרדי ומסרתי במועצה המקומית פרדס חנה כרכור

הננו באים במחאה חריפה על החרפה בזיון בחילול כבוד השבת הקדושה בעיר פרדס חנה כרכור תוך הפרת חוק העזר העירוני הסטטוס קוו ברגל גסה בהפעלת קרקס ופעולות המחללות את השבת הקדושה בעיר.

אנו הח"מ בציבור הדתי לאומי חרדי ומסורתיים דורשים את התפטרותם לאלתר מישיבה בקואליציה במועצה ולא תהווה רגליים לטומאה ושותפים לשימוש בקולותינו למען חילול שבת על ידי המועצה המקומית. אנו רואים בכם כאחראים למחדל חילול השבת ודורשים להפסיק את חילול השבת לאלתר וזאת רק החילונו במחאה כאות אזהרה לבאות ולהחרפת המחאה. ובמידה ולא יפסק חילול השבת אנו נפעל למחאה מול בתיכם, ומול המועצה המקומית במשמרות ובתפילה והפגנה של כל הציבור שוחר הדתי לאומי והמסורתי בעיר, ולא תינקו בעוון בזיון השבת וחילולה".

מתפלל בבית הכנסת עץ השדה, שרק השבוע עשה טקס של הנחת אבן הפינה בתקציב על ידי המועצה, אומר לאתר ישראל ניוז: "לא נהסס להפגין כמו בבני ברק ובית שמש. הרבנים שלנו עושים עבודה חשובה למען השבת ואנחנו נעמוד לצידם בכל זמן שידרש, וכמו שאמרו רבותינו אפשר שנבוא איתם חשבון, עם נציגי הציבור החרדי והדתי בבחירות הקרובות, בזמן שלא עושים מאומה למען השבת".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: