מבזקים

תקרית המגפון: "הם חסמו את דרכנו, דרכו לאשתי על הרגל וקיללו"

תוכן עניינים

קבוצה קטנה של מפגינים אלימים פעילי תנועת אחים לנשק תקפה את ח"כ רוטמן ואת אשתו כשהלכו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק. רוטמן: "הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות".

רות קרייתי | ט״ו בסיוון ה׳תשפ״ג | יום ראשון 4 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

בליל שישי בניו יורק, תקפו מפגינים פעילי תנועת אחים לנשק את ח"כ שמחה רוטמן, את אשתו ומלוויו, חסמו את דרכם וקראו קריאות גנאי לעברו. "דרכו לאשתי על הרגל, הצמידו לנו את המגפון ליד האוזן. לקחתי את המגפון מבלי לגעת המפגינה", אמר רוטמן.

תקרית המגפון | צילום: על פי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

ח"כ רוטמן שהיה בדרכו חזרה למלון, הגיע לניו יורק כדי להשתתף היום במצעד למען ישראל כשחברי התנועה עקבו אחריו תוך שהם קוראים סיסמאות לעברו. ח"כ רוטמן חטף את המגפון מידי המפגינה והמשיך ללכת.

נציגי אחים לנשק בארה"ב פנו במכתב חריף להנהלת מצעד ישראל בו אמור רוטמן לצעוד היום וביקשו שלא לאפשר לו לצעוד בצעדה.

על השתלשלות התקרית, מספר ח"כ רוטמן: "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק. הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים. באיזשהו שלב המפגינים הבינו שאנחנו לא מתרגשים מהם, ואז הם הצמידו לנו לאוזן מגפון (תקיפה לכל דבר) וצעקו. גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק והם המשיכו.

אחרי כל האזהרות, לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן. לאחר כחצי בלוק הגענו למקום שיכולנו להיכנס אליו ולהמתין למשטרה. המשטרה ליוותה אותי למלון, והאירוע נגמר.

בשולי הדברים, אך בכלל לא בשולי חשיבותם, במהלך השבת, וגם בביקור ביום חמישי, הקהילה היהודית כאן קיבלה אותי בשמחה רבה. בכבוד ובהערכה. יש תמיכה רבה ועידוד בקידום הרפורמה, אבל אפילו המעט שלא מסכימים, באו וכיבדו.

התוקפים האלימים הגיעו מישראל. כמו שבישראל הם מייצגים קבוצה קטנה ואלימה, כך גם כאן. מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת. העובדה שיאיר לפיד ובני גנץ לא מגנים את המתקפות האלימות על חברי כנסת, ואפילו מעודדים אותם, מעידים יותר מכל דבר אחר שהם הפכו להיות אופוזיציה למדינה. נתראה עוד מעט בצעדה לרגל 75 שנות עצמאות לישראל כאן בניו יורק".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: