מבזקים

נוהל חדש יקבע טיפול באזרחים שנטרלו מפגע באירוע לאומני

תוכן עניינים

הוועדה לביטחון לאומי דנה בנושא נהלי חקירה משטרתית באירועי הגנה עצמית. לטענת המשטרה בוועדה: "נוהל חדש יקבע טיפול באזרחים שעשו שימוש בנשקם ונטרלו מפגע באירוע לאומני"

משה פריאל | י״ז בסיוון ה׳תשפ״ג | יום שלישי 6 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

מ"מ יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ סימון מושיאשוילי: "אני מרגיש שבנושא הזה אנחנו מהלכים על חבל דק. אנחנו מדברים על שניות בו נושא נשק חייב להחליט איך הוא פועל אם בכלל".

הוועדה לביטחון לאומי בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ סימון מושיאשוילי, דנה אתמול (שני) בבקשה לדיון מהיר בנושא נהלי חקירה משטרתית באירועי הגנה עצמית של ח"כ עמית הלוי.

בדברי ההסבר נטען, כי באירועים בהם אזרחים מצאו את עצמם בסכנת חיים והשתמשו בנשקם לשם הגנה עצמית, מוצאים את עצמם נחקרים באזהרה כאחרוני העבריינים ונשקם אף נלקח מהם.

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון טענו, כי הנוהל במצבים אלו מחייב שינוי מן היסוד ופתיחה בחקירה תתקיים רק במקרה של חשד לעבירה פלילית ולא במקרים בהם אזרחים השלימו את עבודת המשטרה, והצילו את חייהם וחיי אחרים.

ח"כ הלוי, אמר כי יש צורך בשינוי הנוהל ובעיקר באכיפת הנוהל. "הנוהל הנוכחי הינו פוגעני ועלול להביא להימנעות של אזרחים משימוש בנשק. קיימת הנחיה מלפני שנתיים במסגרתה תהיה עדות פתוחה, לקיחת הנשק רק במקרים שצריך לזמן מוגבל והוא לא מקוים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: