מבזקים

גנץ במכון וושינגטון: "הצורך לפעול באיראן הרבה יותר קרוב היום משהיה אי פעם בעבר"

תוכן עניינים

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, קיים אתמול בערב (ג') מפגש וובינר, במכון וושינגטון ביחד עם מנכ״ל המכון רוב סטלוף, וראש פרויקט יחסי ישראל והעולם הערבי במכון דיויד מקובסקי, בהשתתפות מאות חוקרים ועמיתים של המכון

משה פריאל | י״ח בסיוון ה׳תשפ״ג | יום רביעי 7 ליוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

מדברי גנץ בפורום: "בנושא האיראני אמר: "הצורך לפעול מול איראן הרבה יותר קרוב היום משהיה בעבר. פעולה כזו צריכה להיעשות בזמן הנכון האחרון האפשרי לטעמי. אם זה יקרה, ישראל צריכה להיות מוכנה לעימות רחב באזור".

עוד אמר גנץ: "אנחנו בונים את היכולת לפעול, ויש לנו יכולת לפעול אם נצטרך, וזה האינטרס של ארה"ב וישראל, וכלל המדינות באזור להיות מתואמות בנושא הזה. לצד זאת, צריך לזכור שאיראן היא קודם כל אתגר עולמי, ואני מצפה מכלל השותפות שלנו ובראשן ארה"ב, שאני יודע שעוסקת בכך ומפעילה את סנטקום ואת השפעתה באזור. אם אפשר להגיע לפתרון שייקח את איראן אחורה, בלי להגיע למלחמה, אני כמובן אברך על כך".

גנץ הוסיף ואמר: "כשאני אומר "אנחנו" צריכים למנוע מאיראן נשק גרעיני זה לא רק ישראל. הדבר הראשון שאיראן תעשה אחרי השגת נשק גרעיני לא יהיה לשלוח פצצה לישראל, אלא לנצל את המטריה הגרעינית להשתלט ולהשליט את עקרונותיה הקיצוניים באזור. הגעה שלהם לגרעין, תפתח באזור מרוץ חימוש שישליך על העולם כולו".

בנושא אפשרות של נורמליזציה עם סעודיה אמר: "יש גם לישראל וגם לסעודיה אינטרסים משותפים. בנושאי ביטחון ויציבות אזורית, כלכלה ואנרגיה. אם יהיה הסכם נורמליזציה עם סעודיה, אנחנו נתמוך בו גם מהאופוזיציה ואם יהיה צורך לתמוך במהלך שיכלול קידום של הסוגיה הפלסטינית, ניתן לממשלה גיבוי בנושא, כמובן בהתאם לסוג המהלך.

בכל מצב, ובכל הסכם, בדיוק כפי שעשיתי בנושא מכירת מטוסי ה- F35 אחרי ההכרזה על נורמליזציה עם בחריין ואיחוד האמירויות, עלינו לוודא שעיקרון העליונות הביטחונית של ישראל באזור (QME) נשמר במובנו הרחב ביותר. זה נושא מאוד רגיש, אבל השמירה עליו היא קריטית לביטחון ישראל, וצריך כאן לרדת לפרטים הקטנים ביותר בכדי לא לשבור אותו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: