מבזקים

יום זיכרון לחללי כבאות והצלה: אבוקה, תהילים, קדיש וזרי פרחים הונחו על ידי דור ההמשך

תוכן עניינים

טקס הזיכרון השנתי לחללי כבאות והצלה לישראל התקיים מול אנדרטת ההנצחה בקריה הלאומית לכבאות. משפחות הנופלים, מפקדים, לוחמי אש, עובדי ועובדות המערך התייחדו עם זכרם, מורשתם, נחישותם ומסירותם של 92 חללי המערך לדורותיו

אהרון קלפה | י״ט בסיוון ה׳תשפ״ג | יום חמישי 8 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

הטקס התקיים אתמול (ד') במעמד נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, נציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן-שם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח, נישאו תפילות יזכור, קדיש ואל מלא רחמים והוא נפתח במטס כבוד של טייסת הכיבוי על שם אלעד ריבן, צופה אש שנספה באסון הכרמל.

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

יום הזיכרון התקיים בסימן דור ההמשך. את אבוקת הזיכרון הדליק יהונתן בן שמחון בנו של רב רשף יוסף בן שמחון זכרו לברכה, ממקימי היחידה לחילוצים מיוחדים בירושלים. פרק תהילים נישא על ידי רחמים רמי בראל בנו של להב יהודה בראל זכרו לברכה. קדיש נישא מפי ארז הכהן בנו של רב סמל ראשון ירמיהו הכהן זכרו לברכה.

זרים הונחו על ידי ממשיכי דרכם של חללי המערך, דור ההמשך, שבחרו לממש את מורשתם של בני משפחותיהם שמסרו נפשם ולאחר לכתם הצטרפו למשפחת כבאות והצלה לישראל.

את דבר המשפחות השכולות נשאה חופית חייט, אלמנתו של דני חייט ז"ל שנספה באסון הכרמל בדרכו להציל חיים, הותיר אחריו רעיה ושני ילדים, בתו השלישית אלה, נולדה תשעה ימים לאחר מותו. "אנו, המשפחות השכולות, לעולם לא נהיה האנשים שנולדנו להיות. דני בעלי ואב ילדיי היה גיבור עוד בחייו, בכל פעם שעלה על הכבאית, ידע כי בחר במקצוע עם שליחות רבה אך מסכנת חיים. לאחר לכתו של דני, החלטתי להגשים את החלום שבער בי מאז שהכרנו ולהיות לוחמת בהתנדבות, תפקיד ששינה את חיי".

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי פרסם אמש פקודת יום לזכר החללים ואמר: "בחייהם פעלו כולם למען אותה מטרה, הבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל תוך הצלת חיים ורכוש, בכל מקום אליו נקראו כדי להושיט עזרה. מעת גיוסם לשורות מערך הכיבוי וההצלה הם הקדישו את מלוא כוחם באומץ לב, בחריצות ובתושייה לשם מילוי חובתם".

בדבריו בטקס המרכזי התייחס הנציב כספי למורשת שהותירו אחריהם הנופלים: "אנו עומדים כאן, כתף אל כתף, כל חלקי הפסיפס האנושי המיוחד של כבאות והצלה לישראל. הלב הפועם בקצב אחד, הזיכרונות והכאב המשותפים לכולנו. משפחות יקרות, אנו נמשיך לפעול ברעות, בנחישות ובהכרת הטוב לאור המורשת שהניחו אחריהם חברינו וחברותינו, שזיכרונם, פועלם ומסירות נפשם חקוקים כאן על האבן".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: