מבזקים

הוגשה הצהרת תובע נגד הגננת מאילת החשודה במעל 400 מקרי התעללות

תוכן עניינים

הצהרת תובע הוגשה היום נגד הגננת החשודה אילנה קובר מאילת, למעלה מ-400 מקרי התעללות ותקיפה של פעוטות חסרי ישע, בהם טיפלה במסגרת היותה בעלת מעון בעיר אילת

רות קרייתי | י״ט בסיוון ה׳תשפ״ג | יום חמישי 8 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

חקירת המשטרה שנפתחה במהלך חודש מאי בגין חשד לעבירות של התעללות פיזית ונפשית בפעוטות, על ידי החשודה אילנה קובר בת ה- 64 מאילת, בעלת מעון פרטי לפעוטות עד גיל 3 בעיר אילת, התנהלה באופן סמוי.

סינק מאת פקד סאלבי אתשמוז, קצין חקירות משטרת מרחב אילת, ראש צוות החקירה המיוחד

מרגע קבלת התלונה החלה חקירה תוך ריכוז מאמץ מרכזי על ידי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שהוקם במשטרת מרחב אילת, במאות שעות שתועדו על ידי מצלמות האבטחה המוצבות במעון, במטרה לאתר עבירות שביצעה כלפי הפעוטות.

למעלה מ- 400 מקרים של תקיפה והתעללות ב-27 פעוטות, נחשפו על ידי חוקרי המשטרה, שזימנו את ההורים לזהות את ילדיהם בתיעוד, ולהגיש תלונתם.

משה קראדי סנ״צ ממלא מקום מפקד מרחב אילת: "מיד עם קבלת התלונות, משהבנו את חומרת האירועים, החלנו בחקירה סמויה ומואצת ורגישה, לא שיערנו כי החקירה תגיע לממדים שכאלו. תיק בסדר גודל שכזה, בכמות האירועים וחומרתם טרם נראה במשטרת מרחב אילת. צוות החקירה המיוחד שהוקם עבד לילות כימים בפעולות חקירה יסודיות ורבות, על מנת להבטיח כי הדין ימוצה עם החשודה עד תום וכדי לעשות צדק בשמם של הפעוטות".

רם פיטוסי, רס״מ, החוקר שחקר את אילנה קובר: "המראות היו קשים מנשוא, תיעוד מטלטל שנצרב עמוק בתודעתי. לאורך החקירה שמרה החשודה על איפוק, עד אשר לא יכלה לשאת עוד את המראות הקשים וביקשה ממני להפסיק לצפות בתיעוד".

לאורך החקירה צפו החוקרים במאות תיעודים שלימדו אותם על התנהלות אגרסיבית של החשודה, מראות שנחקקו בליבם ובנשמתם, כל אחד סוחב עימו תיעוד אחר וחוויה אחרת.

אחד החוקרים תיאר את המראה המצמית אותו לקח מתוך אחד ממאות הסרטונים בהם צפה:
גדי דסטה, רס״ב חוקר שחקר את התיקים: "מכל סרטוני הזוועה בהם צפיתי זכורה לי היטב אווירת הפחד ששררה בקרב הפעוטות. באחד הסרטונים ממש ניתן היה לראות איך הפעוטות קופאים למראה האלימות אותה נקטה החשודה נגד פעוט אחר שהיה בסביבתם. אווירת הפחד ממש זעקה מהתיעוד – באחד המקרים, החליפה החשודה בגדים לפעוט באופן אגרסיבי, ואז הפעוטות שצפו בו החלו להוריד בגדיהם בעצמם, מעין מנסים לחמוק מידיה האגרסיביות של הגננת".

במקביל, המשטרה האריכה את מעצרה של החשודה בפני בית משפט במשך יותר משבועיים ימים, שבמהלכם המשיכו החוקרים לגבש את התשתית הראייתית נגד החשודה, לרבות גביית עדויות נוספות תחת אזהרה, ממטפלות שעבדו עם החשודה ואשר שהו במעצר בית לאורך כל ימי החקירה.

עם העברת חומרי החקירה לידי פרקליטות מחוז הדרום (פלילי), ובמסגרת דיון נוסף בהארכת מעצרה של החשודה, שהסתיים לא מכבר בבימ"ש השלום באילת, הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדה כתב אישום במהלך הימים הקרובים.

בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרה של החשודה עד תאריך 12.6.23.

צילום: דוברות המשטרה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: