מבזקים

נס ביערות הגשם באמזונס של קולומביה: 4 ילדים שרדו תאונת מטוס וחולצו לאחר 40 יום

תוכן עניינים

קולומביה נרעשת מהגילוי: אחרי 40 יום בהם שוטטו ושרדו לבדם את הג'ונגל של האמזונס בקולומביה נמצאו ארבעת האחים בריאים ושלמים. מבצע החיפושים אחרי הנעדרים זכה לשם אספרנסה – התקווה, הגיע לפנות בוקר לסיומו המוצלח

רות קרייתי | כ"א בסיוון ה'תשפ"ג | מוצ"ש 10 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

יחידות החילוץ משבט האינדיאנים ולוחמי סיירת של הצבא שחיפשו באוויר וביבשה, איתרו בחיים שלמים ובריאים ארבעה אחים בני: 13, 9, 4 ופעוטה בת שנה. האחים שרדו את התרסקות מטוס הססנה ב-1 במאי כנגד כל הסיכויים.

5 שבועות של מבצע חיפושים בתא שטח סבוך שגודלו כגודל הבירה בוגוטה, צבא קולומביה השקיע מאמצים אדירים לאתר את ארבעת האחים מהרגע שהבינו ששרדו את ההתרסקות.
הצבא גייס למבצע את האינדיאנים, בני הג'ונגל הידועים כגששים מופלאים כדי שיסייעו בחיפושים.
סימני חיים, שנמצאו תוכך כדי החיפושים, רק אתגרו את המחלצים להמשיך ולחפש אחר הילדים.
פריטים של הילדים שנשארו בג'ונגל, עזרו לגששים האינדיאנים לעקוב אחר מסלול הליכתם והבוקר כאמור נמצאו שלמים ובריאים כנגד כל הסיכויים.
בג'ונגלים של האמזונס בקולומביה ישנם חיות טרף לרוב. כשנשאלו הילדים איך שרדו את זה. ענו הילדים שהרוח של הגונגל, "פאצ'ממה", בתרגום מילולי בשפת האינדיאנים: האימא של האדמה, שמרה עליהם.
גיבור היום במציאת הילדים הוא הכלב ווילסון מסוג מלינואה ברח מהקבוצה ונחשב כנעדר עד לרגע בו נמצא יחד עם הילדים. מסתבר שווילסון הכלב הצבאי, מומחה במציאת נעדרים בג'ונגל, מצא את הילדים האבודים וסלל את הדרך למחלצים להגיע למקום.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: