מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: יקי בן חיים מתמודד לראשות העיר מגדל העמק

תוכן עניינים

״הגיע הזמן להפיח חיים בעיר עם פוטנציאל עצום ותושבים מדהימים שהייתה בתרדמת הרבה מאוד זמן״, אומר יקי בן חיים המתמודד כל הדרך לראשות מגדל העמק

מאיר אוליאל | כ״ה בסיוון ה׳תשפ״ג | יום רביעי 14 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת.

המרוץ בדרך לראשות מגדל העמק | צילום: oneshot click

יקי בן חיים, נשוי לעו״ד קרן בן חיים ואב ל-3, נולד והתחנך במגדל העמק, מכהן כיו״ר האופוזיציה וחבר מועצת העיר, מתמודד לראשות עיריית מגדל העמק בפעם השנייה. לשעבר מנכ״ל ספקית אינטרנט ובעלים של חברה לשיווק נדל"ן וכיום הוא במשרה מלאה במרוצו האישי לראשות העיר ולקידומה.

למה לך פוליטיקה עכשיו?

״מגדל העמק היא עיר מיוחדת. הבידול שלה טמון באנשים, במשפחתיות. הדברים הטובים של פעם נשארו בה אבל אני רוצה למזג את הישן עם החדש.

אני מסתובב בעיר ושומע את הצעירים שואלים מה איתנו? האם לא הגיע הזמן לקחת עיר עם כל כך הרבה פוטנציאל, תושבים איכותיים ואופציות צמיחה ולהצעיד אותה קדימה? מבחינתי צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמדובר בלא פחות מיהלום לא מלוטש, וזה בוער בי להתחיל את השינוי הזה, לראות לאן וכמה רחוק אנחנו יכולים להגיע. כשקיבלתי את ההחלטה להתמודד לראשות העיר היה לי ברור שזה לא יהיה פשוט, אנשים לא תמיד אוהבים לצאת מאיזור הנוחות שלהם, אבל גיליתי שדווקא במגדל העמק התושבים רוצים בכך מאוד. הרעיונות שלי והרצון שלי באו בדיוק בזמן המתאים שהכל הבשיל לכדי מימוש. בחרתי ללכת למקום שממנו אני יכול לשנות הכי הרבה ולהשפיע, גם אם המסע בדרך אליו הוא מסע לא פשוט- העיר הזאת שווה את זה".

סטטוס קוו, דעתך?

"הצביון המסורתי שקיים בעיר הוא חלק מהקסם שלה ואני מעוניין לשמור עליו. הקבוצות השונות במגדל העמק חיות בשותפות וכבוד אחת לצד השנייה. רבים שואלים אותי אם אפתח בשבת ואני עונה תמיד, נדאג קודם כל לאמצע השבוע, שבת זו לא הבעיה של העיר, אלא השגרה היומית הקיימת".

הדברים שהיית חושב לקדם בעיר?

"קודם כל חינוך. אני רוצה להביא לכאן תוכניות חינוכיות שיבטיחו תלמידים ובוגרים איכותיים שבעתיד יצטרפו לאקדמיה ויחזרו להוביל ולתרום לעיר. אני רוצה שכל תלמיד יקבל את כל הכלים להצלחה.
אני רוצה שהתפיסה של אנשים כלפי מגדל העמק תשתנה, לשפר את המוניטין שלה כעיירה מיושנת, לכן אני רוצה להאיר ולהעצים את כל הדברים הטובים שיש לנו ויש לנו! לשפר ולתקן את מה שדרוש ולהפיח תקווה וחיות בעיר, אפשר ממש לחוש איך התושבים צמאים לכך. בכוונתי לבנות את העיר מחדש וכאיש נדל"ן להתמקד בבניית מקומות מסחר משרדים ובפרויקט פינוי בינוי בו בכוונתי להשקיע במיוחד".

מה העקרונות שלא תוותר עליהם במהלך השירות הציבורי?

"אני חושב שההצלחה שלנו תלויה בשותפים לדרך, לכן לא אתפשר על אנשי מקצוע איכותיים שלעיניהם טובת העיר וטובתה בלבד. אתעדף תושבי העיר ואחפש אותם, צעירים, אקדמאים ורעבים להצלחה לעזור לי בהנהגת העיר. הדבר השני הוא שקיפות ואמינות – אני לא צועד לבד אני צועד יחד עם עיר שלמה וחשוב לי שהם יהיו שותפים מלאים לדרך".

מה החזון שלך מבחינת בעיר?

"מימוש הפוטנציאל של העיר, שיפור איכות החיים, שיפור אפשרויות התעסוקה, תושבים שגאים לחיות כאן, שמקבלים חינוך מצוין ושירותים נהדרים. עיר שתושביה גאים לומר שהם ממגדל העמק, עיר של לפני ואחרי".

איזה דבר לחיקוי היית לומד מערים שכנות?

"אני רואה את הערים השכנות ומתמלא בקנאה. לראות בכל יום בניינים חדשים בעפולה, שטחי מסחר, מתחם בתי קולנוע, קניונים חדשים. ומנגד בנוף הגליל עיר שעוברת מהפיכה אדירה, רכבת לחיפה, מסעדות מרחפות, בנייה מאסיבית חדשה ואני אומר, זה חייב להיות וזה יהיה גם אצלנו, נגמרה תקופת הבינוניות".

נושא מיותר במגדל העמק

"הנושא המיותר הוא בחירת פחי אשפה גרועים במיוחד שעלו מיליונים לקופת העירייה. מדובר על פחים בעיתים ולא שימושיים שיצרו מצוקת אשפה חריפה יותר ממה שהייתה בעבר. זו טעות שתעלה הרבה כסף לתיקון אבל בכוונתי לתקן אותה".

מה ההגדרה של נציג ציבור לדעתך?

"נציג ציבור הוא משרתם של תושביו ולא ההיפך, מבחינתי תפקיד ראש העיר הוא שליחות ולא שררה, אני רואה בתפקיד זה משרתם של התושבים וכך בכוונתי לנהוג, ללא גינוני כבוד או שררה.
אותי לא מעניין הטייטל, אותי מעניינת העשייה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: