מבזקים

הסוד לחיים ארוכים

תוכן עניינים

כוחות ההרס העצמי נגד כוח הבנייה והצמיחה: אורך החיים שלנו קשור בקר ישיר עם סגנון חיים, גנטיקה טובה ודיאטה מאוזנת. בחיי כל אדם קיימים שני כוחות: כוח הבנייה והצמיחה, מול כוח הקלקול וההרס. שני כוחות אלו נלחמים זה בזה לאורך כל חיינו מזמן הלידה ועד המוות

אנקה גרינברג | כ״ז בסיוון ה׳תשפ״ג | יום שישי 16 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

כוח הבנייה ניזון מאכילת מזון טבעי ומאוזן, עדיף שיהיה ממזון אורגני חף מכימיקליים, או מזון מגידולים ביולוגיים. יש לצרוך מידי יום כ- 10 מנות ירק ופרי, לשתות מים מינרלים כ- 2 ליטר ביום.

הסוד לחיים ארוכים הוא איזון, חיוך, שמחה, אושר ואוכל בריא. הוסיפו למזונותיכם מידי יום גרעיני חמנייה או דלעת, אגוזים ודגנים מלאים. התאים שלנו זקוקים לחמצון טוב ואת זה נקבל בעזרת פעילות גופנית, אוויר צח ונקי מזיהום.

כדי להאריך את שנות חיינו אנו זקוקים לשינה מספקת, איזון רגשי ופסיכולוגי ולגנטיקה טובה. קרני השמש מאוד בריאות לעצמות שלנו אך מזיקות לבריאותנו בטווח הארוך, לכן יש לשמור על חשיפה מינימאלית לשמש. הוסיפו לתפריט שלכם גם צמחי תבלין ומרפא בלי קמצנות ואחרי כל ארוחה בשרית שתו כוסית יין אדום.

השימוש בתוספי מזון הם כמו נוגדי חמצון, אך אל תשכחו כי ויטמינים ומינרלים חייבים בייעוץ רפואי. הרבו בתרגילי יוגה, תאי צי, צ'י קונג, מדיטציה ושיטות הרפיה שונות. צמצמו את הזמן בישיבה מול המחשב, בצפייה בטלוויזיה ובשיחות בטלפונים סלולאריים. הרבו בדמיון מודרך ובחשיבה חיובית ואמצו חיות מחמד.

מחקרים רבים מוכיחים שחיות מחמד שאנו מאמצים בבית מאריכות את החיים ומורידות את לחץ הדם. אל תוותרו על פעילויות כמו שחייה, הליכה, ריקוד, דיווש באופניים ועוד פעילות גופנית שאתם אוהבים. גם תרגילי התעמלות לעיניים ולמוח ישפרו את הראייה ואת הזיכרון. האזינו למוזיקה טובה, צאו למפגשים עם חברים, הרבו בטיולים, ציירו, פסלו, תקראו ספר טוב. אלו פעולות אשר יצמצמו את הלחץ הנפשי ויעזרו לכם להגשים את עצמכם. קל יותר למנוע מחלות מאשר לטפל בהן אחר כך. רפואה מונעת עדיפה על ביקור אצל הרופא הכי טוב.

כוח ההרס מתעצם מדיאטה לא מאוזנת, אוכל מהיר, מטוגן ומחומצן, אכילה מקופסאות שימורים, אכילת מזון קפוא, עישון, ושתייה מופרזת של אלכוהול וקפאיןשתיית מים בכמות קטנה אינה מאפשרת פינוי רעלים תקין מהגוף. חוסר חמצון של תאי הגוף נובעים מחוסר פעילות גופנית ומזיהום אוויר, מתח נפשי באופן מתמיד ועבודה מאומצת בתנאי לחץ.

מערכות יחסים לא תקינות מרעילות אותנו, ישנם הרבה זוגות שלא מתגרשים רק בגלל הילדים וכולם סובלים. מאמץ אינטלקטואלי חריג, חוסר שינה או שינה לא מספקת, כל אלו מרעילים פוטנציאלים. גם החרדות מזינות את כוח ההרס העצמי ורבים מהאנשים בארצנו הקטנטונת סובלים מכך בגלל המצב הביטחוני.

נסו לחיות עם כמה שפחות תחת לחץ וחרדות ואל תטעינו ארס עצמי בגופכם. אמנם לא כולנו נולדנו עם גנטיקה טובה, אבל כולנו יכולים לצמצם את כוחות הארס ולהגדיל את כוחות הבנייה.

 שיהיו לכם חיים ארוכים, מלאי עניין ובריאות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: