מבזקים

הממשלה תאשר החלטה לקיצור אישורי הבנייה בהתנחלויות

תוכן עניינים

הישג משמעותי להתיישבות: הממשלה תאשר היום החלטה שתקצר את אישורי הבנייה בהתנחלויות ותעביר את הסמכויות לאישור תוכניות בנייה משר הביטחון יואב גלנט, לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ, שאמר: "תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' במדינה"

משה פריאל | כ״ט בסיוון ה׳תשפ״ג | יום ראשון 18 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

תנופת הבניה בהתיישבות נמשכת: פורסם סדר יום לכינוס מועצת תכנון עליונה בשבוע הבא: על הפרק תכוניות בניה ל- 4,560 יחידות דיור חדשות. כמו כן מועצת התיכנון העליונה של המינהל האזרחי תקדם תכנון ובנייה של אלפי יחידות חדשות בהתנחלויות.

ישראל גנץ ראש מועצת בנימין | צילום: דוברות בנימין

היום (א') התפרסם סדר יום לכינוס מועצת התכנון העליונה. על הפרק תנופת בניה בהתיישבות בהיקף נרחב של 4,560 יחידות דיור בישובים רבים ביהודה ושומרון. התוכניות שפורסמו מצטרפות לכמעט עשרת אלפים יחידות שפורסמו בכינוס הקודם של מועצת תכנון עליונה ומעמידות את חצי השנה שמאז הקמת הממשלה בשיא של העשור האחרון בהיקפי הבנייה בהתיישבות.

התוכניות רוכזו וטופלו בעבודת מטה של לשכת התכנון במינהל ושל מינהלת ההתיישבות בלשכת השר במשרד הביטחון ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. התוכניות כולן הן תוצאה של עבודה מאומצת ורחבת היקף.

כך למשל, פורסמו תכוניות לבניית מאות יחידות בנווה צוף ועלי, מאות יחידות בגבעת זאב וכך גם בביתר עלית, 340 יח"ד במעלה אדומים, ברבבה 381, באלקנה 343 יח"ד, 287 באדורה ו-196 יח"ד בתלם.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ': "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש. תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות.

אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה. אני מודה בנוסף לצוות של מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון וללשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".

צילום: דוברות בנימין

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: