מבזקים

הוגש כתב אישום נגד תושבי רהט החשודים בניסיון הברחת סמים בגבול מצרים

תוכן עניינים

משטרת מרחב אילת סיימה את חקירת אירוע ניסיון הברחת הסמים בגבול מצרים בשווי מוערך של כחמישה מיליון ₪. חטיבת התביעות המשטרתית באילת הגישה כתב אישום חמור כנגד החשודים תושבי רהט

יהודית רימון | כ״ט בסיוון ה׳תשפ״ג | יום ראשון 18 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

לפני כשבוע סיכלו כוחות משטרת ישראל וצה"ל הברחת סמים בגבול מצרים, בשווי מוערך של כחמישה מיליון ₪. הכוחות איתרו והחרימו שקים ובהם חומרים החשודים כסם מסוג מריחואנה במשקל 21 ק"ג (ברוטו), בשווי מוערך של כ-2.35 מיליון ש"ח וחומרים החשודים כסם מסוג חשיש במשקל 26 ק"ג (ברוטו), בשווי מוערך של 2.35 מיליון ש"ח.

ניסיון הברחה זה ע"י שני החשודים, תושבי רהט, נעשה שבוע אחרי פיגוע הירי הקטלני בו נהרגו שלושה מחיילי צה"ל וכאשר הגזרה נמצאת בכוננות גבוהה. כל זאת משתקף מעדויותיהם הרבות של חיילי וקציני הגזרה אשר דיווחו כי על מנת לעצור את שני החשודים הוקפצו כוחות מיוחדים, וכי הם נאלצו להשתמש בפצצות תאורה, הפעלת רחפן ואף לבצע ירי אזהרה באוויר.

החומרים החשודים כסמים מסוכנים הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל ושני החשודים (ילידי 1998, 1994 תושבי רהט) נעצרו והובאו לחקירה במחלק החקירות של משטרת מרחב אילת. השניים נחקרו בחשד לייבוא, סחר והפצה של סמים מסוכנים ומעצרם של החשודים הוארך מעת לעת.

במהלך השבוע החולף עמל החוקר הבכיר שמונה לנהל את תיק החקירה, רס"ב חיים קפויה, על ביצוע פעולות חקירה מקיפות בתיק ובהן: גביית עדויות מגורמי צה"ל, חקירות רבות וממושכות של החשודים וביצוע פעולות חקירה יסודיות, כל זאת כדי להביא למיצוי ואיסוף מרבי של הראיות כנגד החשודים. במהלך אחת מיני עשרות החקירות, מסר אחד החשודים לחוקר קפויה כי אכן הגיע לבצע עסקת סמים, אך טען כי סדר הגודל לא תאם לצרכיו ולא רצה להשלים את פעולת ההברחה בגין כך.

היום הגישה נגדם חטיבת התביעות במשטרת מרחב אילת, כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים, המייחסים לשניים עבירות ייצוא, יבוא, מסחר והספקה של סמים מסוכנים, והחזקת/שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית.

פקד עו"ד ליטל סגל מלכה, תובעת פלילית תביעות משטרת מרחב אילת: "מדובר בעבירות אשר לפי טיבן לא ניתן לקטוע את שרשרת הפצת הסם גם במסגרת חלופה של מעצר בית מלא, וכלן דינם של העוסקים לכאורה בסמים, בהיעדר נסיבות חריגות ויוצאות דופן, להיעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. אין להקל ראש בעבירות אלו אותם עברו הנאשמים בפרט ובעבירות על פי פקודת הסמים בכללי, שהכרח לנתץ את שרשרת הפצת הסם בדרך של מעצר ממש".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: