מבזקים

השקות – מה זו השקה וכיצד מארגנים אותה

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי השקה. ביטוי זה הפך להיות מאוד פופולארי בקרב חברות ובתי עסק בתחומים שונים, בפרט כשמדובר על מקומות אשר משווקים מוצרים ושירותים שונים.

הרעיון שעומד מאחורי השקות הוא, לערוך אירוע מיוחד במהלכו מציגים מוצר, שירות, תוכנית פעולה או כל דבר אחר, בצורה מסודרת, מאורגנת, בקרב כלי תקשורת, יחצ"נים, לקוחות וגורמים אחרים אשר רלוונטיים לעניין. למשל, אם החברה מפתחת ומייצרת מוצר מסוים, הרי שהיא תרצה לעשות ערב השקה מיוחד במטרה להציג אותו בצורה יפה, מסודרת, מכובדת ויוקרתית.

השקות מאפשרות לייצר קמפיין שיווקי למוצר ולזכות בפרסום חינם, בין אם זה באינטרנט ובין אם זה בכלי תקשורת אחרים. נניח חברה מחליטה להשיק בושם מיוחד, אזי שמלבד העובדה שהיא מצליחה למשוך אליה גורמים שונים אשר יגיעו אל ערב ההשקה וילמדו על המוצר בפעם הראשונה, אזי שהפרסום שלו בקרב כלי תקשורת ואתרי אינטרנט שונים, מאפשר לקדם אותו בעזרתם בקרב אלו שלא היו בערב השקה ולא שמעו עליו. סביר להניח שזה יעודד אנשים להזמין את המוצר החדש.

 

איך עושים את זה נכון?

בשביל לערוך השקות בצורה נכונה, הרי שעלינו לבחור תחילה את המקום המתאים. זה הבסיס שמכאן אנחנו נוכל להתקדם הלאה לארגון הערב. חשוב לשכור את האולם הרלוונטי, בשביל שנוכל לייצר ערב מושקע ואיכותי. אנחנו צריכים למצוא את המקום בו נוכל להציג את המוצר או את השירות, הן בפני הקהל שיגיע אל ההשקה והן אל הקהל בבית שייחשף לכך בצורות שונות.

לכן, אנחנו צריכים למצוא אולם אירועים מכובד, במקום מתאים, מקום שיכול להכיל בצורה נוחה ומרווחת את כל המוזמנים. כמו כן, אנחנו צריכים לבחור מקום שמציע לנו את כל הפריטים הרלוונטיים בשביל שיהיה ניתן לארגן את הערב כפי שאנחנו רוצים ומצפים. הכוונה למערכות מולטימדיה, שמע, תאורה וכדומה.

לפני שאנחנו בוחרים מקום או מתחילים בארגון הערב, חשוב שאנחנו נחליט בינינו לבין עצמנו, כיצד נרצה לארגן את הערב הזה. לשם כך, אנחנו נצטרך להחליט מה בדיוק הוא יכלול, כמה זמן הוא יימשך, מתי הוא יתחיל, כמה אנשים נזמין אליו, באילו מערכות נשתמש, מה נציג במהלך הערב ועוד.

חשוב לומר, במקרים רבים, בוודאי כשמדובר על ערב השקה של חברות גדולות ומשמעותיות, אזי שאפשר שבמהלך האירוע יופיעו אמנים שונים, מה שייתן להשקה גוון מיוחד יותר.

 

מתי נכון לעשות השקות?

אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם השקה אכן משתלמת ואכן תשרת אותנו. יש מקרים בהם היא תהיה מיותרת, בין אם זה בגלל שהמוצר או השירות לא חשובים ומרכזיים, אך גם בגלל שאנחנו לא מספיק מוכרים בציבוריות הישראלית בשביל שנוכל למשוך מספיק אנשים לערב השקה, מה שעלול להיות בעוכרינו. לכן חשוב לבחון היטב מתי זה משתלם ומתי לא.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: