מבזקים

מאסר על תנאי וקנס ללוחמת מג"ב שתקפה ערביה

תוכן עניינים

לאחר שבקשתה של אוריין בן כליפא לוחמת משמר הגבול לביטול ההרשעה נדחתה, הכיב ח"כ בן גביר:"ההחלטה היא מקוממת לצערי האג'נדה של השופטת גברה המקצועיות ועל הערכה המשפטית".

משה פריאל | א'׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שלישי 20 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

בית משפט השלום בירושלים השאיר על כנה את הרשעתה של לוחמת מג"ב לשעבר אוריאן בן כליפא, שבחודש נובמבר 2021 תקפה בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים ערביה בת 25 וגזר עליה שמונה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 4,000 ש"ח ופיצוי לערביה בסך 2,000 ש"ח.

שופטת השלום ג'ויה סקפה שפירא כתבה בהחלטתה: "תקיפת אזרח על ידי שוטר חמורה יותר מתקיפת אדם את חברו. במעשי הנאשמת היה ממד של השפלה, בזמן שמצופה משוטר להוות דוגמה ומופת. והיא אינה זכאית להקלות כמו מי שלוקח אחריות על המעשים. והיא תנהג באותה דרך בעתיד", היא אף הוסיפה" "לא ניתן להתעלם. כי האלימות נמשכה ללא צורך או סמכות גם לאחר שהתנגדותה של הנפגעת נוטרלה".

זמן קצר לאחר ההחלטה כשהיא עדיין באולם הדיונים, אמרה הלוחמת אוריאן: "10 אגורות אני לא משלמת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לגזר הדין של הלוחמת אוריאן בן כליפא ואמר: "ההחלטה של השופטת שפירא לגזור על לוחמת שהגנה על כולנו מול פורעים עונש מאסר על תנאי היא מקוממת. לצערי האג'נדה של השופטת גברה על המקצועיות ועל ההלכה המשפטית שלא מרשיעים במקרה כזה. ההחלטה הזו מוכיחה שוב: יש צורך ברפורמה אמיתית במערכת המשפט ולא ברפורמה קוסמטית. רפורמה אמיתית עכשיו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: