מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: דורון גרינברג מתמודד למועצת העיר קריית מוצקין

תוכן עניינים

דורון גרינברג מתמודד למועצת העיר קריית מוצקין בתמיכת מפלגת עוצמה יהודית: "אני מאמין שדרך הפוליטיקה אפשר לקדם נושאים עירוניים כאשר הדגל המרכזי שלנו הוא דאגה לציבור הדתי והמסורתי וקידום המסורת והזהות היהודית בכל העיר"

מאיר אוליאל | ב׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום רביעי 21 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט המרוץ בדרך לראשות של ישראל ניוז, מביא בפניכם קוראים יקרים, מועמדים ומועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות, מהדרום ועד הצפון. כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת.

דורון גרינברג למועצת קריית מוצקין

דורון גרינברג, נשוי לליאת אב ל- 5 ילדים, בן 45, גדל בשכונת נו"ש בחיפה, שכונה מעורבת דתיים ושאינם, אבל עם קהילה דתית ענפה כולל מרכז דתי משמעותי מאוד. לדבריו: "זה מהווה מודל עבורי". דורון, מהנדס תוכנה וגבאי בית הכנסת המרכזי בעיר בהתנדבות כ- 8 שנים.

לפני עשור הקים עם מספר חברים את עמותת סרוגי מוצקין, גרעין התנדבותי הפועל רבות בתחום העשייה הקהילתית לציבור הדתי והמסורתי – ארגון אירועי חג קהילתיים, כנסים תורניים, סדנאות והצגות ערכיות לילדים, אירועי תרבות יהודית כמו שבתות חזנות ופייטנות, סיוע למתגיירים ועוד.

הקים את תנועת מוצקין עם מסורת כדי לקדם את המסורת והזהות היהודית בעיר ונתמכים על ידי מפלגת עוצמה יהודית אשר דורון הרכז העירוני שלה מזה כ- 3 שנים.

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אתה יכול להשפיע דרך המקום הזה

"אני מאמין שדרך הפוליטיקה אפשר לקדם נושאים עירוניים כאשר הדגל המרכזי שלנו הוא דאגה לציבור הדתי והמסורתי וקידום המסורת והזהות היהודית בכל העיר".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו?

"העיר שלנו היא עיר עם אוכלוסייה דתית מסורתית לא מבוטלת אבל אינה רוב העיר. ציבור אחד צריך לכבד את הציבור השני ומומלץ לשמור על המצב הקיים בעיר".

מהם הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר?

"נרצה לקדם בעיקר את נושא המסורת והיהדות בעיר כפי שעשינו זאת בהתנדבות בתקציבים קטנים ומכספי תרומות 10 שנים. מתוך העיריה נוכל לקדם את הנושא בצורה מיטבית".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"יושרה, הליכה בדרך התורה והאמת בבחינת "וכל מעשיך יהיו לשם שמים".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"לספק את הצרכים הרוחניים והתרבותיים של הציבור הדתי והמסורתי בעיר בצורה שלא יצטרך לצרוך אותה מחוץ לעיר. לקדם את המסורת והזהות היהודית במוסדות החינוך בעיר ולכל תושבי העיר. להביא להקמת מוסד תורני כמו ישיבת הסדר בעיר דבר מבורך ביותר לעיר ובפרט גם ימשוך אוכלוסייה תורנית לעיר".

תספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"לא הייתי במועצת העיר אבל פעלנו רבות דרך עמותת סרוגי מוצקין ובית הכנסת המרכזי".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"המודל שלי זו שכונת נו"ש בחיפה בה גדלתי, שכונה מעורבת של דתיים ושאינם דתיים אבל יש בה את כל מה שנדרש לציבור הדתי והמסורתי".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"כלשון חז"ל – שררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם! הוא עבד הציבור ועבד ה' גם בשליחותו הציבורית".

מיהו ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"מעריך מאוד את חברי יו"ר האופוזיציה בעיר וראש העיר הבא שלנו, ציקי אבישר".

כמה מילים לסיכום

"מייחל לזמן בו אוכל לשרת בע"ה את הציבור ממועצת העיר, ואוכל לפעול דרך העיריה כדי לממש את המצע והחזון שלנו לטובת הציבור הדתי והמסורתי בעיר ולטובת כלל התושבים".

צילום: איילה יבגי

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: