מבזקים

פלמחים: סג"ם ע' מרעננה סיים קורס מפעילי כטמ"ם 

תוכן עניינים

טקס סיום קורס מס' 41 למפעילי כטמ"ם, כלי טיס מאויש מרחוק נערך היום בבסיס חיל האוויר פלמחים, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד הבסיס תת-אלוף עומרי דור וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ

אהרון קלפה | ב׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום רביעי 21 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

מערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי הוא המוביל בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש. בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של שישה חודשים. במסגרת הקורס למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי.

סיום קורס כטמ"ם בפלמחים | צילום: דובר צהל

בין המסיימים, סג"ם ע', בן 20, מתגורר ברעננה ואח בכור לארבעה אחים קטנים. אביו ואמו של סג"ם ע' הכירו בחיל האוויר: אביו הוא טייס במיל' בטייסת 190 ואימו הייתה פקחית טיסה. סג"ם ע' אוהב לגלוש ולטייל בארץ. בתיכון הרחיב את מגמת פיזיקה והיה חבר בתנועת הנוער "הצופים".

למפגש דמויות משפיעות, מפגש בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם בחר סג"ם ע' להביא את הגננת שלו: "היא אשת חינוך מעוררת השראה ברמ"ח איבריה. היא גידלה מאות ילדים בגיל משמעותי עם המון אהבה ואכפתיות לכל אחד, בשיטות החינוך המדהימות שפיתחה".

חוויה שזכורה לסג"ם ע' במיוחד היא מבצע "מגן וחץ": "פוזרנו בטייסות. הסיפוח עזר לי להתחבר למערך וקיבלתי הצצה לאיך עומד להיראות השירות שלי. היה מאוד מעניין". סג"ם ע' מסכם את הקורס: "היה מעניין ומשמעותי, הכרתי חברים טובים וקיבלתי הכשרה מקצועית חשובה. ההדרכה בבית הספר ברמה מאוד גבוהה והמדריכים דיברו איתנו בגובה העיניים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: