מבזקים

חברת הדואר לא תוכל לסגור סניפים ללא אישור משרד התקשורת

תוכן עניינים

בעקבות תלונות ופניות חוזרות ונשנות מצד ראשי רשויות ומהציבור בכלל, משרד התקשורת פרסם היום (ד') לשימוע, טיוטת רישיון חדש לחברת הדואר. שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "עוצרים את הפגיעה בפריפריה"

משה פריאל | ג׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום חמישי 22 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

על פי טיוטת הרישיון, כל זמן שחברת הדואר בבעלות המדינה, סגירת סניף תחייב אישור מראש של משרד התקשורת. לכל בקשה לסגירת סניף יצורפו נתוני איכות שירות לכל יחידה אותה מבקשים לסגור וליחידות הסמוכות לה.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי

בשנת 2022 התקבלו בחברת הדואר למעלה מ 300 אלף פניות ציבור בדבר שירות לקוי. שר התקשורת אף מנהל בימים אלו הליך שימוע לקראת הדחת יו״ר החברה לאור ההזנחה המתמשכת.

במשרד מציינים כי שינוי הרישיון הוא תוצאה של פגיעה מתמשכת בציבור כולו ובפריפריה בפרט. בשנת 2022 נסגרו 106 יחידות דואר ו-50 נוספים בשנת 2023 עד היום, עם צפי לעוד כ-35 יחידות שייסגרו בחודשים הקרובים.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "עוצרים את הפגיעה בפריפריה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו קשות בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה. אני מגבה את גורמי המקצוע במשרד ואת שיקול דעתם בנושא".

מנכ"ל המשרד מימון מוני שמילה: "בחודשיים וחצי האחרונים אני עוקב מקרוב אחר חברת הדואר פעילותה והישגיה. ומהנתונים והמידע שבידי, חרף ההקלות המשמעותיות והעצמאות בפעילותה שניתנו לחברה במסגרת הענקת הרישיון העדכני, אנו עדים לתלונות רבות שלכולן בסיס משותף של פגיעה בשרות לציבור.

תהליך ההפרטה חשוב ביותר להבראת החברה, עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה מתמשכת בתקופת המעבר ועל כך היה מי שאמר "ככה לא בונים חומה" ולא מביאים להבראת החברה.

בשנה וחצי שעברו חברת הדואר סגרה למעלה מרבע מיחידות הדואר (28%) ללא כל התחשבות באוכלוסיות המוחלשות ותושבי הפריפריה שנאלצות להרחיק ליחידות דואר אחרות".

עוד הוסיף המנכ"ל, כי שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שוקל להיענות לבקשת עובדי חברת הדואר ולתקן את הרישיון באופן שמיטיב עם עובדי החברה ומוסיף את ערב יום הכיפורים להגדרת יום שבתון. כמו כן, יצומצמו שעות פעילות המוקדים בשבוע בו חלים חגים ומועדים ויופחתו שעות הפעילות השבועיות של המוקד הטלפוני בערבי חג לרווחת עובדי החברה.

סניף דואר | צילום: דוברות דואר ישראל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: