מבזקים

עוגת ריבת חלב וקצפת

תוכן עניינים

העוגה שתעשה לכם את השבת עם השילוב המנצח של טורט, ריבת חלב וקצפת מעל

מצרכים לטורט:

6 ביצים, כוס סוכר, כוס ורבע חלב, חצי כוס שמן, 2 כפות גדושות ריבת חלב, כוס קמח, כפית אבקת אפייה, קורט מלח, רבע כוס סוכר להקצפת החלבונים.

לקרם:

מיכל וחצי שמנת מתוקה, רבע כוס חלב, 4 כפות פודינג וניל.

מריחה + ציפוי:

חצי קופסא ריבת חלב

כוס קוקוס מקורמל

אופן ההכנה:

מתחילים בהכנת הטורט: מחממים תנור ל-170 מעלות. מפרידים את הביצים לחלמונים וחלבונים. בקערה רחבה מניחים חלמונים וסוכר (2\1 כוס), וטורפים. מוסיפים אל הקערה חלב, שמן וריבת חלב וטורפים לאיחוד. מוסיפים קמח ואבקת אפייה וטורפים לבלילה סמיכה ואחידה. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מניחים חלבונים וקורט מלח, ומקציפים כמה דק’ עד להופעת בועות קטנות. מוסיפים את הסוכר בהדרגה, ומקציפים לקצף יציב. מקפלים את קצף החלבונים אל הבלילה שבקערה. מרפדים את התבנית בנייר אפייה, ושופכים את הבלילה. אופים את העוגה במשך כ-50 דק’, עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא נקי. מצננים את העוגה לחלוטין, משחררים את העוגה מהתבנית, וחותכים את העוגה ל-2 שכבות.

הכנת הקרם:

בקערת מיקסר עם בלון הקצפה, מקציפים את כל חומרי הקרם עד לקצפת יציבה. מניחים על גבי תבנית או צלחת גדולה שכבה אחת של עוגה. מורחים בנדיבות שכבה של ריבת חלב, ומעל מורחים חצי מכמות הקרם. מניחים מעל הקרם את שכבת העוגה הנוספת, ובעזרת פלטה מורחים את יתרת הקרם על פני כל העוגה. מכניסים את העוגה למקרר למשך כ-30 דק’, ולאחר מכן מפזרים קוקוס קלוי. מכניסים את העוגה שוב למקרר למשך כ-שעתיים לפחות עם עדיפות ללילה שלם. לאחר הקירור מזלפים ריבת חלב על העוגה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: