מבזקים

על הטרור, הניסים והגאולה

תוכן עניינים

אל תתייראו, הגיע זמן גאולתכם. אמר רבי יצחק: "שנה שבה מלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה: מלך פרס מתגרה במלך ערבי וכל אומות העולם מרעשים ונבהלים, וישראל מרעישים ונבהלים, ואומר, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם בני אל תיראו כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם"

אהרון קלפה | ד׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שישי 23 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

בשנה האחרונה נרשמו 281 פיגועי טרור, כמעט פי שלושה מהשנה שלפניה. גם השנה, המגמה המטרידה ביותר היא כידוע, העלייה החדה באירועים בצפון השומרון, ג'נין ושכם.

בחברה הערבית כיום יש יותר נשק מכל צבא ההגנה לישראל. הנשקים האלה מוברחים לעזה, ליהודה ושומרון ואז מככבים לצערנו בפיגועי ירי בכבישים או ברחובות העיר. כללי המשחק השתנו כי כבר לא מדובר אינתיפאדה של זריקת אבנים ובקבוקי תעברה, מדובר בנשקים וטקטיקה מלחמתית שמשנה לגמרי את חוקי המשחק. בחברה הערבית כל אחד יכול להשיג ולצאת לפיגועים והרשתות החברתיות מעודדות את זה. תוסיפו לזה את האיום מבחוץ, את התארגנות איראן בגבולות הצפון של מדינת ישראל, בגבולות לבנון וסוריה וחיזבאללה המשמש כשליח מאיים של ציר הרשע.

על פי נתוני שב"כ במהלך שנת 2022 ביצעו הפלסטינים מיהודה שומרון וממזרח ירושלים כ- 2,609 פיגועים הכוללים פיגועי ירי, דקירות, זריקת בקבוקי תבערה, זריקת אבנים על רכבים בכבישים, והנחת מטענים נגד חיילים, שוטרים ואזרחים. ב־2022 נרצחו 25 אזרחים ונהרגו שמונה חיילים ואנשי כוחות הביטחון.

מאז הרכבת הממשלה לא חל שינוי משמעותי בפעילות כוחות הביטחון מול הפלסטינים. מבצע שובר גלים יצא לדרך בשיתוף צה”ל, משמר הגבול ושב”כ. מידי לילה רודפים כוחותינו אחר מבוקשים בשטחי איו"ש ובמזרח ירושלים ועוצרים אלפים מהם. כוחותינו עוצרים ומחסלים מחבלים שמתכננים יציאה לפיגועים ותופסים אמצעי לחימה מידי לילה, תוך סיכון מובהק לפגיעה בהם.

מאז תחילת שנת 2023 ירו ארגוני הטרור מעזה לישראל במשך שש פעמים, פעמיים בחודש ינואר, שלוש פעמים בחודש פברואר ופעם אחת במרץ. חלק מההפגזות הפלסטיניות נענו בהפגזות של צה”ל, וחלקן נותרו ללא מענה. בחודש אפריל – ליל הסדר ובימים שאחריו שוגרו לעבר ישראל עשרות רקטות משלוש גזרות שונות: מרצועת עזה שוגרו כחמישים רקטות. מדרום לבנון שוגרו 34 ומדרום סוריה שוגרו שלושה שיגורים.

בישראל צופים בדאגה בפלסטינים בשטחים, בחיזבאללה וגורמים נוספים מאחדים את הזירות, גם לנוכח הצהרותיהם ומפגשים שנערכים בגלוי בסוריה ולבנון. נראה כי האירועים האחרונים מסמנים תפנית ותכנון לפתיחת בשלוש חזיתות צבאיות נגד ישראל, שעומדת בפני מצב חדש ומתמודדת בזהירות רבה.

מלבד המצב הבטחוני, גם המצב הכלכלי במדינה אינו מזהיר. מיד אחרי השבעת הממשלה עלה המדד חודש ינואר 2023 ב־0.4%, ובחודש בפברואר עלה ב־0.4% נוספים. האינפלציה בחודשים אלו הגיעה ל־4.8%. ביחס לאינפלציה של שנת 2022 מדובר בירידה משמעותית, אך בעלייה חדה ביחס לחודשים האחרונים שלה. כמו כן בחודשיים האחרונים נרשם זינוק במחירי מוצרים חיוניים ביותר: מזון ודיור. התייקרות שמקשה בעיקר על השכבות החלשות.

ובמקום הזה של חוסר אונים מוחלט נוכח אוזלת ידה של הממשלה שאינה מתפקדת על פי הבטחותיה לבוחר, וכשאין לאן לברוח, תופסת את מקומה הנצחי, האמונה היהודית בימות המשיח וזמן גאולתנו.

הרבנים והמקובלים בישראל מקשרים את האירועים לזמן הגאול והכריזו כי בזמנים אלו, ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם. הרבנים קוראים ליהודים לא לברוח מהארץ, ולא להיבהל מנבואות הזעם שמתפרסמים חדשות לבקרים בתקשורת.

הרמב"ם כותב בפירוש כי בימות המשיח עולם כמנהגו נוהג ולא יבטל דבר ממנהגו של עולם. הדבר היחידי שיתחדש יהיה ביטול השעבוד של מלכי הגויים על ישראל, ובנין בית המקדש. אך שינויים ממנהג העולם לא יהיו. לדבריו: "באותם הימים יהיה נקל מאוד על בני האדם למצוא מחייתם, עד שבעמל מועט שיעמול האדם יגיע לתועלת גדול", כי עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות וכלי מילת, לפי שבני אדם אומרים, כשימצא אדם דבר מוכן ומזומן: פלוני מצא פת אפוי ותבשיל מבושל. אמנם שינוי מנהג העולם בכל העולם לא יהיה, אך בארץ ישראל כן יהיה: "הדברים הם גם כפשוטם בארץ ישראל. אבל בשאר ארצות, עולם כמנהגו נוהג והכתובים הם משל. ובארץ ישראל יתקיים הפשט והמשל".

ולכן: כל מה שמובא בחז"ל ובנביאים אודות ניסים שיהיו בקשר עם ביאת המשיח, הם בהכרח משלים בלבד. אבל שאר הדברים המופיעים כתיאור מצב שיהיה בגאולה, אלו אכן יתקיימו בכל העולם בתקופה מאוחרת יותר.

צילום: דובר צה"ל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: