מבזקים

ניסיון הפיכה צבאית ברוסיה

תוכן עניינים

דרמה היסטורית התרחשה היום ברוסיה. מה שהחל כניסיון הפיכה של פרג'וזין מנהיג שכירי החרב כוח וגנר, כנגד הנשיא פוטין הסתיים. בעקבות הודעה שהכריז לפני זמן קצר מנהיג המורדים

משה פריאל | ו׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | מוצ"ש 24 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

מנהיג המורדים מסר ללוחמיו: "התקדמנו עד מרחק של פחות מ- 200 ק"מ ממוסקבה ובזמן הזה לא נשפך אפילו טיפת דם אחת של לוחמינו. עכשיו זה הרגע שבו דם יכול להישפך לכן אנו מבינים את כל האחריות לכך ואיננו רוצים שדם רוסי יישפך מכל אחד מהצדדים".

מנהיג כוח וגנר, פריגוז'ין: "הוכחנו את כוחנו, אנחנו חוזרים לחזית באוקראינה, כדי שהדם הרוסי לא ישפך"

הכל החל כאשר חיילים מכוח ווגנר החלו הבוקר להשתלט על מתקנים צבאיים בדרכם למוסקבה הבירה. האוליגרך פרג'וזין. לשעבר אסיר משוחרר, ידידו של פוטין ומפקד כוח וגנר איים לעלות על מוסקבה אם לא ייענו תביעותיו להסגיר לידיו את הרמטכ"ל ושר ההגנה הרוסי שהם לדבריו אשמים שדחפו את פוטין להתחיל במערכה נגד אוקראינה.

במהלך היום השתלט כוח וגנר על העיר החשובה רוסטוב במחוז הדרומי, עיר שנמצאת במרחק של 500 קילומטר ממוסקבה. פוטין מצידו לאורך כל היום לא חסך איומים כנגד המורדים.

מקורות יודעי דבר טענו שפוטין נמלט עם מטוסו מהקרמלין בדרכו לסנט פטרבורג. במוסקבה ככול הנראה הכריזו על משטר צבאי.

פוטין הבטיח אכזריות ללא רחמים כלפי המורדים. מטוסים רוסים הפציצו שיירה של המורדים מכוח וגנר על האוטוסטרדה ליד העיר וורונז', שנפלה בידי המורדים. הפצצות גם על מפקדת הצבא בעיר רוסטוב, שעד הבוקר היתה בידי המשטר הרוסי.

לוחמים צ'צ'נים בדרך לרוסטוב, העיר הכבושה בידי המורדים.

ואילו אצלנו במשרד החוץ בירושלים פרסמו אזהרת מסע והמלצה לישראלים לשקול את נסיעתם לרוסיה. ראוי לציין כי קרוב ל- 70 אלף ישראלים נמצאים ברוסיה כמו כן כחצי מיליון יהודים.

משרד החוץ עקב אחר ההתפתחויות ביממה האחרונה ברוסיה ועמד בקשר שוטף עם שגרירות ישראל במוסקבה והקונסוליה הכללית בסנט פטרסבורג. בהנחיית שר החוץ אלי כהן, התקיים הערב חיתוך מצב בראשות מנכ"ל המשרד רונן לוי (מעוז) בהשתתפות גורמים רלוונטים במשרד החוץ, נציגויות ישראל ברוסיה, מל״ל, משרד הביטחון ושב״כ.

אוף דה רקורד:
בימים הקרובים שלחו מתגברים קונסולריים למוסקבה ולסנט פטרסבורג בהתאם לצפי להגברת הביקוש למסמכי נסיעה.
אין בשלב זה הנחיה לפינוי דיפלומטים או בני משפחות.
לפי הערכת משרד החוץ ונציגויות ישראל ברוסיה: יש כיום כ-60-70 אלף אזרחים ישראלים ברוסיה ולמעלה מ-500 אלף יהודים, זכאי חוק השבות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: