מבזקים

נהג בשכרות, נפסל לנהיגה והמשטרה מבקשת לחלוט את רכבו

תוכן עניינים

צפו במדיניות האכיפה הכלכלית של משטרת ישראל נגד עברייני תנועה: חטיבת התביעות במשטרת מרחב אילת הגישה כתב אישום כנגד נהג שנהג בשכרות ואף על פי שנפסל לנהיגה על ידי קצין משטרה באופן תקדימי המשטרה פועלת לחלט את רכבו של הנאשם

אהרון קלפה | ו׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום ראשון 25 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

סיפור שהיה כך היה: בתאריך 6.5.23 נפסל רישיונו של הנהג, יליד 1976 מאופקים על ידי קצין משטרה למשך 30 וזאת בעקבות מעצרו בגין נהיגה בשכרות.

תיעוד מצלמות גוף של השוטר על רגעי המעצר | צילום: דוברות המשטרה

במהלך חודש יוני בעת פעילות אכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים, זיהו שוטרי התנועה במשטרת מרחב אילת את הנהג נוהג ברחבי אילת וזאת על אף כי רישיונו נפסל. יתרה מכך, לא רק שנהג בעת פסילה מנהלית, בבדיקה שערכו לו השוטרים נמצא שריכוז האלכוהול בגופו היה 355 מיקרוגרם, העולה על המידה הקבועה בחוק.

בביצוע עבירות אלה נהג החשוד בקלות ראש.

החשוד נעצר והובא לחקירה בפני בוחן התנועה במשטרת אילת, רס"ב ויטלי שולוב, במהלכה אישר החשוד כי נפסל לנהיגה על ידי קצין משטרה וכי הוא מודע לכך ואישר ששתה אלכוהול, אך טוען כי זה היה יום לפני כן. בתומה החשוד נעצר למשך 24 שעות. מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום לתעבורה באילת. על החלטה זו החליט סנגורו של החשוד לערער, אך בית משפט המחוזי דחה את הערר והותיר את ההחלטה על כנה.

חטיבת התביעות של משטרת ישראל שלוחת אילת, הגישה כנגד החשוד כתב אישום המייחס לו עבירות נהיגה בזמן פסילה, נהיגת רכב בהיות הנהג שיכור ונהיגה בקלות ראש, במקביל הגישה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

באופן תקדימי המשטרה ביקשה לחלט את רכבו של הנאשם ששווי קרוב ל- 150 אלף ש"ח וזאת כחלק ממתווה האכיפה הכלכלית שהחלה המשטרה לנקוט כנגד עבריינים

פקד עו״ד שי נצר, אחראי תביעות תעבורה שלוחת אילת: "נוכח הקטל היומיומי בכבישי ארצנו ונוכח נהיגה מופקרת של נהגים רבים, יש להורות על מעצרם של נהגים פורעי חוק וזאת כדי להגן על הציבור. חילוט רכבו של הנאשם הוא הליך נלווה לצד ניהול ההליך הפלילי המתקיים נגדו והעונש הנלווה לצידו.

אנו פועלים בצעדים נחושים אשר מטרתם הרתעה והבטחת שלומו וביטחונו של הציבור. כל זאת ע"י אכיפה כלכלית נחושה ובלתי מתפשרת לצד ניהול ההליך הפלילי והענישה בצדו. האכיפה הכלכלית היא נחושה כנגד כל מבצעי העבירה וכנגד עברייני תעבורה כאחד".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: