מבזקים

מטיימס סקוור ריק לתיאטראות מלאים: הישראליות שטורפות את ניו יורק

תוכן עניינים

הילה קרמר ואווה חיימוביץ׳ נפגשו לראשונה על המטוס לניו יורק. הן נסעו כדי ללמוד מקצוע שרבים טענו כי גוסס, והוכיחו ששום מגפה עולמית לא יכולה לעצור חלומות.

הילה. צילום: בן קמרון

חברויות נוצרות בצורות שונות. לכולנו יש חברים מהתיכון, מהצבא או מהאוניברסיטה, אבל החברות הזו היא מעט שונה.

הילה ואווה, בנות 25 התחילו את חברותן בצורה מעט שונה מכולם. ״הפעם הראשונה שנפגשנו הייתה בנתב״ג שנייה לפני העלייה למטוס״ הילה מספרת. ״גילינו שאנחנו בדרך לאותו בית ספר ובגדול עשינו את המעבר ביחד״ אווה אומרת בחיוך.

הילה, במקור ממבשרת ציון, תמיד רצתה להופיע על במה. ״כשהייתי קטנה מצאתי כל סיבה להופיע. זה התחיל עם הופעות של התעמלות קרקע, ואחרי זה התחלתי ללמוד לנגן בכינור ולשיר מקצועית ורק חיפשתי עוד דרכים להגיע לבמה״ הילה מספרת. היא הספיקה להופיע במועדון ״הצוללת הצהובה״, בפסטיבל ירושלים לאומנויות, בתיאטרון בית מזיא ובאירועים רבים אחרים לפני שעלתה על המטוס המיוחל.

אווה, מנתניה, רקדה מגיל קטן ואהבה את הבמה יותר מכל מקום אחר מאז שזוכרת את עצמה. ״אלה החיים היחידים שאני מכירה. זו התשוקה שלי ואני לא מסוגלת לדמיין את עצמי עושה משהו אחר, בעיקר כי מאז שאני זוכרת את עצמי, זה כל מה שאהבתי לעשות״ היא אומרת. אווה הופיעה בפסטיבל עכו בתפקיד הברבור השחור ב״אגם הברבורים״, בפסטיבל בת ים לתיאטרון נוער בתפקיד איזדורה דנקן וגילמה שלל תפקידים בסרטים מקומיים לפני שהחליטה לעשות את המעבר ששינה את חייה.

כשהן הגיעו לניו יורק הן התחילו מסע משותף שלא רבים יכולים להגיד שחוו. הן עברו לא רק לעיר שונה אלא למדינה שונה, שפה שונה ותרבות שונה. ואם זה לא שינוי מספק, העיר אליה הגיעו לא הייתה העיר לה ציפו.

כשהילה ואווה החליטו לעבור לניו יורק כדי להגשים את חלומותיהן, הן מעולם לא חשבו שיעברו באמצע מגפה עולמית שתהפוך את העיר מה״עיר שאינה ישנה״ לעיר ריקה ושוממת.

״אני זוכרת שהלכנו לטיימס סקוור בשבוע הראשון ישר אחרי שיצאנו מהבידוד, והכל היה ריק״ אווה נזכרת. ״כשאת הולכת למקום כזה את מצפה לעומס וצפיפות אבל אנחנו ועוד אולי עשרה אנשים היינו היחידים במקום.״ הילה מספרת.

וכך הן התחילו את מסען. שיעורי פיתוח קול בזום מחשש לפיזור רוק, שיעורי ריקוד עם מסכות ושמירה על מרחק בעת ביצוע סצנות שקורות בעולם שחשבו שנכחד. ״זו הייתה חוויה משוגעת. לנסות לשחק עם בנאדם מולך כשכל מה שאת רואה זה את העיניים מבצבצות מעבר למסכה זו חוויה שלא הייתה קיימת לפני כן״ אווה אומרת. ״לא ידענו אם אי פעם נזכה לשחק ולראות את הפנים של השחקן מולנו״ הילה ממשיכה.

ועם כל המהמורות בדרך, הקורונה עברה והילה ואווה סיימו את לימודיהן לאחר קצת פחות משנתיים, עם הרבה ניסיון ואינסוף סיפורים. העיר חזרה לעצמה ואפילו תיאטראות ברודווי, הסיבה לשמה הגיעו לעיר, נפתחו מחדש.

״במקרה זכינו בכרטיסים לערב הראשון בו נפתחה ההצגה הראשונה בברודווי לאחר שהתיאטראות היו סגורים לשנה, כי עוד לא היו הרבה אנשים בעיר״ הילה נזכרת. ״זו הייתה חוויה משגעת, כל הקהל היה על הרגליים, מחיאות כפיים וצרחות במשך עשרים דקות ואולם שלם עם דמעות בעיניים כי הם התגעגעו לתיאטרון כל כך״  אווה מספרת ברגש.

ולאחר מכן הבנות החלו את מסען ביצירת מקומן שלהן בעיר ובתעשיית התיאטרון בניו יורק.

הילה כיום מופיעה בערבי קברט ברחבי העיר, הייתה חלק ממספר פרסומות ואפילו צילמה פרק בסדרה מצליחה בשירות הסטרימינג אפל טיוי. בימי השבוע היא עובדת בתור קוסמת בחנות הצעצועים הגדולה בעיר FAO Schwartz ובסופי השבוע מופיעה וכותבת מופע חדשני עם אחד הקוסמים המובילים בניו יורק כיום.

אווה כרגע מגלמת את תפקידה של אמה גולדמן במחזמר המפורסם ״המתנקשים״ אשר רץ  על במות אוף ברודוויי בניו יורק. בנוסף, היא מופיעה מדי שבוע על במות תיאטראות הקברט ומצטלמת לתפקיד ראשי בסדרה אשר עתידה לעלות באוקטובר הקרוב לרשתות.

הדרך שעברו ביחד קשרה אותן אחת לשנייה והן מרגישות שהחברות שלהן חזקה מאי פעם. ״אווה תמכה בי בכל התקופה הזו, בעליות ובמורדות ולעבור חוויה כזו משנת חיים ביחד קושר אתכן אחת לשנייה״ הילה מתרגשת. ״אף אחד אחר לא יכול להזדהות עם מה שעברנו ולכן אנחנו נישאר קשורות תמיד. עברנו חוויה משמעותית ביחד וזה משהו שיוצר חברות שונה מהרבה מאוד חברויות אחרות.״ אווה אומרת ברצינות.

החברות שלהן היא הוכחה שגם במקצועות מתחרים אפשר לקיים חברות אמיתית ותומכת. הילה ואווה לא מפספסות אף אירוע של השנייה ולעיתים גם ניגשות לאודישנים ביחד. ״אנחנו הכי מפרגנות אחת לשנייה ורק רוצות לראות הצלחה״ הילה אומרת בחיוך. ״אנחנו שולחות אחת לשנייה אודישנים ועוזרות אחת לשנייה ללמוד שורות, הכל כדי להצליח״ אווה מסכימה.

ולמרות המעבר, הן לא שוכחות את הבית. ״אני מקווה לחזור לארץ להופיע בתיאטרות שם. ניו יורק זה אולי החלום אבל ישראל זה הבית והכבוד הכי גדול בשבילי יהיה להופיע על במה בארץ עם טקסט בעברית״ הילה אומרת. ״ההצלחה בניו יורק היא נהדרת ואני מאושרת עם העבודה בתחום פה כרגע אבל בישראל החלומות התחילו, ולגלם תפקיד בארץ יהיה נהדר״ אווה ממשיכה.

ומה עתידן? כרגע הן ממשיכות בעבודה הקשה, בהצלחה המרובה ובדרך הן לא מפספסות את הקפה השבועי שלהן יחדיו.

אווה. צילום: דלפינה פרט
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: