מבזקים

הצל: "שילמתי את המחיר הגבוה ביותר שעשיתי הרמת מסך לכל האופל שהולך כאן"

תוכן עניינים

מי שנכנס לרשתות החברתיות נתקל לא אחת בפוסטים נגד קורונה, חיסונים, G5 קרינה מסכנת, זריעת כמטריילס בשמיים וציד אנשים נוסח מקארתיזם בישראל. ממש לא נעים היום לשוטט באינטרנט בעקבות כך, וריבוי האשמות הדדיות שנזרקים לכל עבר. הפעם צורף לצייד מקארתי הידוע לשמצה, אחד המשפיענים הגדולים של הימין, יואב אליאסי הצל. הוא מואשם כמי שמשתף פעולה עם הממסד ועם הסדר העולמי החדש

רות קרייתי | ח' בתמוז ה'תשפ"ג | יום שלישי 27 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

הכל החל במופע האיחוד המדהים של סאבלימינל והצל עם משפחת תאקט בבאר שבע ב- 22/6. יומיים אחרי המופע העלה עו"ד דניאל גינת, מי שמזוהה כלוחם חופש נגד הסדר העולמי החדש ברשתות החברתיות פוסט וציוץ שפתח תיבת פנדורה עמוקה, וכך כתב: "סאבלימינאל והצל מופיעים עכשיו בבאר שבע סבבה והכל, אבל למה עם העין הזאת והמשולשים, מגן דוד בכל מקום?".

המופע של סאבלימינל והצל | מתוך הטלגרם של הצל. פרסום לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

גם ערוץ אינפורמטור בטלגרם, שאין מידע מדויק לגבי זהותו של האיש המתפעל את הערוץ, כתב מגילה ארוכה כאורך הגלות, המסבירה לקוראים בערוץ על חייו הפרטיים של יואב אליאסי, הצל שלטענתם מתחזה לימין ובעצם הוא איש ממסדי הפועל בסתר נגד האנושות.

וכך נכתב בפוסט: "התוצאה העיקרית של כל סבב מחאות חברתיות בישראל היא כוכבי פוליטיקה חדשים. כשאותם מנהיגי מחאה מגיעים לכנסת, המסר ההתחלתי שלהם מיישר קו מול שאיפות ומטרות השלטון. מובילי מחאות שלא המשיכו את מסלולם כפוליטיקאים, לא פעם ימשיכו אותו כמובילי דעת קהל ובדרך כלל יתאפיינו במסר שמפנה אצבע מאשימה אל עבר כיוון מעורפל ולא ברור או ישויות זניחות יחסית בעוולות שונות שנגרמות בחברה או במערכת המדינית. כך מובילי דעת קהל משיגים הזדהות ואהדה בציבור ומובילים את דעתו ליעד הנדרש.

לרוב אין מדובר בתהליך מקרי, אלא במלאכת מחשבת טקטית של קידוד חברתי המבוססת על תורה סדורה שעניינה שליטה בשיח ודמורליזציה התהליך מסייע למשטר בשמירה על סדר ציבורי שתואם את צרכיו ובמניעה של מחאות אותנטיות שהוא אינו יכול לשלוט במסר ובהשלכות ארוכות הטווח שלהן. במילים אחרות- לשלטון יש אינטרס לייצר את המחאות בעצמו, בכך מתאפשר לו להכיל את גל הזעם הציבורי בגבולות מוגדרים ובנזק מינימלי תוך שהוא משתמש בכוחו של הציבור לשם הכנעתו והפיכתו לפאסיבי ומיואש.

הגיוס לשירותי הביטחון והמודיעין בישראל ובעולם טומן בחובו מידה של חשיפת מידע חסוי בפני המגויס. לעתים, דליפת מידע תגרור נזק עצום למערכת בדעת הקהל הציבורית. על-כן יחידות מודיעין וביטחון מגייסות מועמדים לאחר תחקיר אישיותי יסודי ועבודת Profiling מעמיקה, זאת תוך השקעת מאמצים ביצירת סביבה אנושית מותאמת להגנה על המידע החסוי, לבל ידלוף.

בלא מעט מן המקרים המטרה תושג על ידי גיוס בני משפחה של המועמד לשירות. ברגע שתא משפחתי מגוייס לארגון (כולו או חלקו ברמות משתנות של מידור מידע), הסיכוי לדליפת מידע יורד והמועמד חווה פחות בדידות וקושי כתוצאה מאי היכולת שלו לשתף את סביבתו באתגרים, תהיות ומשברים שהוא חווה במסגרת עבודתו. לעתים יחיד או משפחה יגויסו תחת סחיטה. אדם שנתפס על פשע שביצע עשוי להיות מזוהה על ידי המערכת כגורם מועיל. במקרים כאלו המערכת תוכל לגייס את הנחקר כשסכנת ההפללה תשמש את מפעיליו כאמצעי לעידוד המשך שיתוף הפעולה".

אינפורמטור שכביכול ערוץ שאין פרטים אישיים לגבי זהותו ואין אנו יודעים דבר על עבודתו, או השכלתו ובתור מה הוא כותב דברים אלה, הביא כדוגמא לדבריו, את יואב אליאסי הצל: "דוגמה מעניינת ניתן לראות בסיפורו של הפרובוקטור המכונה הצל ובני משפחתו. בסוף שנות ה-90, אליאסי שירת ביחידת נ"מ צה"לית. אביו רפי אליאסי הוא עבריין ואסיר משוחרר שמאוחר יותר שמו נקשר בפרשת גניבת נתוני שיחות פרטיות של קציני משטרה ושב"ס מתוך מערכות חברת פלאפון לבקשת השופטת אסנת אלון-לאופר ובמעורבות עמוקה של גורמי פשיעה.

במהלך שירותו הסדיר, יואב אליאסי נתפס יחד עם חלק מבני משפחתו בשיאו של מבצע אופרטיבי לריקון מחסן נשק צה"לי מתכולתו ומכירתה בשוק השחור תמורת הון עתק. כשנתפסו, הועברו לחקירת כוחות הביטחון במהלכה נתפר דיל, שתוצאותיו היו העסקתו של אליאסי כאמן ראפ בעל אוריינטציה פוליטית נוטה ימינה, זאת לצד המשך שירותו בקבע.

הכינוי: הצל הוא סיכול אותיות של צה"ל. כחלק ממיתוג תדמיתי שלו כמוביל דעה בימין הפוליטי. אליאסי מילא בהמשך תפקיד משמעותי בהכשרתו ובגיוסו של מני נפתלי. הוא זוכה לתמיכה מצד גורמים שונים המזוהים עם שירות הביטחון, ביניהם איתמר בן-גביר

התפילין שאליאסי מצטלם איתם כמי שמדגמן ימניות מסורתית היו שייכים לדודו, אחיה של אימו צביקה ילר שהתנצר, הוטבל למסדר הישועי ונשא אישה מגאנה. אחיו של הצל שהוא ממקימי ומובילי הרכב ההיפ-הופ: כלא 6 והדמות המרכזית שתחזקה את הסכסוך התקשורתי בין אחיו לבין הראפר סאבלימינל שייסד לצד הצל את סצנת הראפ הפרו-ציונית, כזו שעוררה רחשים ותנועה תודעתית משמעותית בשיח הציבורי-פוליטי בישראל של תחילת המילניום. סצנה זו, לא במפתיע, היא היחידה שקיבלה רוח גבית אוהדת מצד כל זרועות השלטון ומצד תחנות הרדיו".

בסיום הפוסט הארוך והתמוה, שאינו מפרט כאמור וכביכול מהיכן הושגה האינפורמציה על חייו של הצל, סיכם אינפורמטור את הכתיבה במילים אלו: "הסממנים ההתנהגותיים הבולטים ביותר שסוכני מחאה מונעת מתאפיינים בהם הם, התבלטות ומוחצנות יוצאת דופן, פרסום קונסיסטנטי של תכנים וחוסר בהירות בנוגע למקורות הפרנסה של הדובר. התפזרות על מגוון פלטפורמות, פרובוקטיביות חורגת מגדר הרגיל, צמיחה קהילתית מהירה באופן חריג, יח"צ והפצה מצד גורמי מחאה בעלי הלך רוח דומה ומאידך התנגדות פרובוקטיבית מצד סוכני מחאה שמייצגים לכאורה את האופוזיציה למחאה".

 

 

 

 

 

תגובתו של הצל לא איחרה מלהגיע, הוא כתב לקוראיו הבהרה חד משמעית: "יום חמישי הופענו בהופעת ענק מרגשת מול אלפי אנשים בבאר שבע, אירחנו שם את שחר סאול ואגם בוחבוט והיה מדהים מדהים מדהים!! אבל לרוע המזל האחראי על המסכים שידר אימג' על דעת עצמו שלא אישרנו בגלל שהוספנו שירים, האימג הוא של מגן דויד (פרמידה) ובתוכה עין. ישר קמו כל אתרי הקונספירטורים והכריזו שאנחנו חלק מהאילומינטי וכו'. קיבלתי עשרות הודעות, חלקן אפילו מאיימות שאנחנו חלק מהסדר העולמי החדש וכו'. קודם כל המסכים עם הגב אלינו אז לא ראינו מה משודר ובחיים אימג' כזה לא היה עובר אצלנו. כמובן שזעמנו וזאת התגובה שקיבלנו: היי קובי ויואב, זה **** שהכין לך את הוידאו ארט למופע. לצערי אתמול הייתה טעות בשידור החומרים של מי שהיה באירוע מטעמי, ושודר בתום לב חומר שלא היה במופעים הקודמים. אני מתנצל מעומק ליבי על הטעות וכל המסקנות שאני צריך להסיק יוסקו וייושמו. למרות שהמליצו לי להתעלם, בחרתי להגיב רק כי מעצבן אותי שבכלל מחברים אותי לדברים כאלו ותגובות קשות ומעצבנות מאנשים שאני אוהב ומעריך".

פנינו ליואב לקבלת תגובה וזו תגובתו: "שילמתי את המחיר הגבוה ביותר שעשיתי הרמת מסך לכל האופל שהולך כאן. אני לימדתי את ישראל מה זה פייק ניוז, איך עושים להם הנדסת מוחות. הלכתי על הכוחות הכי גדולים, לקחו לי את הקריירה, ניסו לחסל אותי ואת הילדים שלי. מה לא עברתי ועוד מאשימים אותי שאני חלק מהאילומינטי, את מבינה איזה מטומטמים? אין דברים כאלה".

אי אפשר מבלי לסיים עם דבריו של הצל אותם כתב בערוץ הטלגרם שלו: "אף פעם אל תתנצל על שאמרת את האמת. התומכים שלך לא רוצים את זה והשונאים שלך לא יאמינו לזה. אם הם שונאים אותך, נלחמים בך ועושים הכל כדי לסתום לך את הפה, זה רק בגלל שהאמת שלך חושפת את השקר שהם חיים בו. לא ישתיקו אותי".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: