מבזקים

לזכר הנספים שהיו בדרכם מאתיופיה לישראל: מסע לילי לאור ירח 

תוכן עניינים

עיריית רחובות והחברה העירונית מקיימות, זו השנה החמישית, את "מסע לילי לאור ירח" כחלק מאירועי הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו במסע לארץ ישראל

מימי קרוננברג | ח' בתמוז ה'תשפ"ג | יום שלישי 27 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

המסע הלילי יערך באזור על מנת להמחיש את אווירת המסע של יהודי אתיופיה לארץ ישראל. מסע העלייה הרגלי לארץ ישראל של קהילת יהודי אתיופיה הוא אחד האירועים המשמעותיים בתולדות שיבת ציון בימינו.

צילום: אולפני רחובות
צילום: אולפני רחובות

"מסע לילי לאור ירח", בסימן 'אבות', יתקיים ברחובות ביום רביעי, 12.7.23 בשעה 20:00, בפאתי העיר רחובות. ההשתתפות ללא עלות, אך כרוכה בהרשמה

בשנות ה-80, יצאו אלפים מיהודי אתיופיה במסע רגלי מפרך ומסוכן לעבר סודן, חדורי אמונה, במטרה להגיע לירוסלם. בסופו של התהליך המטרה הושגה, אבל צלקות האובדן, הכאב, הפצעים בגוף ובנפש חרוטים עמוק בכל אחד מהצועדים ששרדו את המסע.

עיריית רחובות והחברה העירונית מקיימות זו השנה החמישית את "מסע לילי לאור ירח", כחלק מאירועי הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו במסע לארץ ישראל. במסע הלילי, שיתקיים בפאתי העיר רחובות, נדמה את המסע הרגלי ונחווה את חוויות המסע יחד עם האנשים שעברו את המסע בצעירותם.

השנה המסע יהיה בסימן "אבות" – על האחריות וההקרבה של האבות במסע כראשי המשפחה וכמובילים -בהחלטה של היציאה למסע, בשמירה על המשפחה פיזית ומנטלית. כיצד הדמות של האבא החסון נפגעה במסע בשל התנאים הפיזיים כמו מחסור במזון או בהיתקלויות השודדים לעיני המשפחה וכיצד החוויות והטראומות שעברו השפיעו עליהם ועל חיי המשפחה וכן על התפקיד האבהי שלהם גם כאן בארץ.

התכנסות ביום רביעי, 12.7.23, בשעה 19:30, בחניון אתר הפרדסנות. תחילת המסע בשעה 20:00, ההשתתפות באירוע ללא עלות, אך כרוכה בהרשמה מראש באתר החברה העירונית או בקישור

מנכ"ל החברה העירונית רחובות, אייל פרנקל: "החברה העירונית נרגשת לקחת חלק בהפקת מסע חשוב זה, ולנסות לתת לכלל התושבים ולו במעט מהמסע הציוני האדיר שחוו יהודי אתיופיה בדרכם לארץ ישראל, ארץ הקודש. המסע הקשה, תוך כדי סיכון חייהם, ממחיש את התקומה של מדינת היהודים מכל יהודי הגלות. המסע הזה, הוא מסעו של כל יהודי באשר הוא. אני מזמין את כל התושבים להגיע ולהשתתף במסע חשוב זה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: