מבזקים

הצעת חוק לחייב בנקים לשלם ריבית על עו"ש נקברה לפי שעה עמוק באדמה

תוכן עניינים

ח"כ ביטן יו"ר ועדת הכלכלה: "הצעת החוק נחסמה בלחץ הנגיד והבנקים ואם זה המצב כשעושים משהו לטובת האזרחים, אז זה נעצר בגלל לחץ הנגיד"

משה פריאל | ט׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום רביעי 28 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

במהלך השבועיים האחרונים ציפו רבים במדינת ישראל שהצעת החוק של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) לחייב את הבנקים לשלם ריבית על העו"ש. דומה שכמעט בכל בית זו הייתה שיחת היום ובצדק.

לפי הצעת החוק של אזולאי, הבנקים יחויבו לשלם ריבית על יתרות זכות בחשבון עו"ש ונגיד בנק ישראל יקבע את שיעור הריבית באישור שר האוצר.

בן לילה הפך ח"כ אזולאי לרובין הוד של חלק מהעם הצנוע יותר שסולד מספקולציות ולא נכנס למשחקי בורסה ומניות. בעיקר לנוכח דברים נכונים ואמיתיים שאמר: "הצורך בהסדרה זועק על רקע הריבית העולה, המאפשרת לבנקים לגרוף רווחי אשראי בהיקף של מיליארדי שקלים על חשבון סיכון, תוך ניצול תנאי שוק לא תחרותיים, המותירים את לקוחותיהם שבויים.

הימנעותם של הבנקים מתשלום ריבית על יתרות הזכות של הציבור, המופקדים בחשבונות עו"ש המנוהלים בבנקים, עולה כדי התנהלות בנקאית שאינה תקינה, ואינה ראויה".

היום (ד') הצעת החוק הייתה אמורה לעלות להצבעה במליאה אך היא לא עלתה ובשלב זה ירדה מסדר היום. מלשכת ח"כ אזולאי נמסר: "לאחר התייעצות על יו"ר הממשלה, ויו"ר הקואליציה, החליט ח"כ אזולאי להמתין עם העלאת ההצעה עד לשבוע הבא, המועד שבו הבנקים נדרשים להחזיר תשובה לגבי בקשתו של נגיד ישראל".

ואילו דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה תקף את נגיד בנק ישראל. יו"ר ועדת הכלכלה התייחס לפני זמן קצר בוועדה להצעת החוק שתאפשר לנגיד להתערב בריבית על העו"ש ומתח ביקורת על ההחלטה שלא להביא אותה היום להצבעה בקריאה טרומית.

"הצעת החוק נחסמה בלחץ הנגיד והבנקים, ואם זה המצב, כשעושים משהו לטובת האזרחים אז זה נעצר בגלל לחץ של הנגיד והממשלה מתנגדת להביא את זה להצבעה אז בסוף לא נעשה שום דבר לטובת הציבור. היה צריך להעביר את ההצעה בקריאה טרומית ורק אחרי זה לנהל מו"מ עם הבנקים והנגיד, אני מוחה על זה וקורא לראש הממשלה וגם לח"כ דרעי לשנות את ההחלטה ולאפשר הצבעה", אמר היו"ר ביטן.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: