מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: כפיר סויסה מתמודד לראשות העיר קריית גת

תוכן עניינים

כפיר סויסה נולד, גדל והקים בית בעיר קריית גת והיום הוא מתמודד לראשות: "קריית גת עתידה להתפתח ולגדול ולאחת מהערים המובילות והגדולות בישראל ויש כאן מקום לכולם"

מאיר אוליאל | י״ג בתמוז ה׳תשפ״ג | מוצאי שבת 1 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

כפיר סויסה, בן 39, נשוי ואב לשניים. נולד וגדל בקריית גת. לדבריו: "כל חיי מלידה ועד בגרות אני גר בעיר שיקרה לי מכל". כפיר כיהן עד לפני כחודש כמנכ"ל משרד התרבות והספורט, והחליט לוותר על הנוחות ועל התפקיד היוקרתי כדי להתמודד לראשות העיר קריית גת.

המרוץ בדרך לראשות של כפיר סויסה בקריית גת

בראיון לישראל ניוז אומר כפיר: "אני רואה את המצב של העיר נכון להיום, את הפוטנציאל האדיר הגלום בה והפספוס האדיר שחווים התושבים והחלטתי לעשות מעשה ולהתמודד כדי להוביל את העיר לכיוון אחר לחלוטין. לתושבים מגיע יותר".

אז למה לך פוליטיקה מקומית? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"תפקיד ראש העיר הוא בפועל אחד מהתפקידים בעלי ההשפעה הגבוהה ביותר על חיים של תושבים. לראש עיר סמכויות רבות ויכולת להפוך את החיים של התושבים לגן עדן אם רק יפעל בקור רוח, בחוכמה ועם חזון ומשנה ברורה. אני כותב בימים אלו תוכניות עבודה במגוון תחומים, נפגש עם מומחים בכל נושא ובכל תחום כדי שאוכל להוציא לפועל את התוכנית ברגע שאבחר.

אין בעיר תרבות, אין חיי פנאי, אין מסגרות אטרקטיביות לילדים, אין קולנוע, אין אולם תרבות נורמלי, אין ספורט, ועוד כל כך הרבה דברים שחסרים. מה שלא קרה במשך 20 שנה תחת ההנהגה הנוכחית לא יקרה גם בעתיד. קריית גת זקוקה למשהו אחר. היא זקוקה לשיטת ניהול חדשה, למנהיגות רעבה ואסרטיבית עם יכולות מוכחות ומותאמות לעידן של היום ואת כל זה אני מתכוון להביא לעיר".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"קריית גת היא מיקרו קוסמוס של מדינת ישראל. בתפיסת עולמי כל אחד יוכל לחיות בשלום ובשלווה בעיר, בלי קשר להשקפת עולמו או מידת האמונה שלו. עד היום חיינו כאן ביחד בעיר ואין סיבה שזה לא יימשך. לצערי יש גורמי שוליים שמנסים לייצר שיח משסה ומפלג ואת זה אני בדיוק מתכוון לשנות. אני פונה גם לאחיי החילונים, החרדים, הדתיים הלאומים, המסורתיים, העולים, הוותיקים וכל המגזרים ואומר להם בצורה ברורה – העיר בהובלתי תהיה בית לכל אחד מכם. אנחנו נדע לכבד ולהכיל איש את רעהו, בשיתוף ציבור ובשיח מכבד. קריית גת עתידה להתפתח ולגדול ולאחת מהערים המובילות והגדולות בישראל ויש כאן מקום לכולם".

מהם הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר?

"ראשית כל תכנית פיתוח מאסיבית לכל רחבי העיר. בכרמי גת – נטפל בכל הכשלים התשתיתיים שנוצרו שם, בעיר נדאג לפרויקטים של התחדשות עירונית, שיקום שכונות וטיפול בכל המקומות שהוזנחו בעשור האחרון.

נדאג לתוכנית תרבות ופנאי שתכלול הקמת היכל תרבות חדש ומפואר, הקמת קריית ספורט מיוחדת שתכלול מתקנים והחזרה לחיים של קבוצות הכדורגל והכדורסל של העיר – כולל מחלקות ילדים ונוער.

נדאג לבניית מתחמי פנאי בסטנדרט בינ׳׳ל שיובילו לכך שהמסעדות הטובות ביותר ייפתחו בעיר, שתושבי קריית גת לא יצטרכו לצאת לאשדוד ואשקלון.

נקים מתקני שעשועים בכל רחבי העיר לילדים, נבנה פארק מים גדול עם מגלשות ענק שיהווה אבן שואבת לתיירות מכל רחבי הדרום והמרכז, נבנה בניין עירייה שיאגד בתוכו את כלל היחידות במקום המצב האבסורדי שיש היום שהשירות לתושב נפגע והעירייה משלמת מיליוני שקלים שכירויות במקום לבנות בניין ולהחזיר את ההשקעה תוך שנים.

נקדם תכנית חוג חינם לכל ילד, נקדם תוכניות מיוחדות לחינוך בלתי פורמאלי בדגש על תנועות נוער, נדאג לשדרוג השירות לתושב על ידי תכנית רובעים חדשה וקידום תפיסות ניהול חדשניות. נדאג לעולים בעיר מכל קצוות תבל, לעולים מחבר העמים ולעולים מאתיופיה, כל אחד לפי תחומי העניין והדברים שחשובים להם. לא ננחית מלמעלה, נפעל ביחד. נדאג למבוגרים ונייצר עבורם פעילות מיוחדת. כל מגזר יקבל את מה שהוא ראוי לו. העיר תחזור לתושבים וזה רק על קצה המזלג. יש לי עוד תכנית שלמה שבכוונתי לקדם ואשתף אותה עם הציבור בשבועות הקרובים".

מהם העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"יושרה, שיתוף ציבור וניהול מתוך תפיסה שאתה עובד אצל התושבים ולא התושבים עובדים אצלך".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"כשאני מסתכל על ערים אחרות אני רואה ראשי ערים צעירים, מוכשרים ורעבים שמטיסים את העיר שלהם קדימה. ראשי עיר שמחויבים לציבור, פועלים מבוקר עד לילה בשבילם ולא בשביל שום דבר אחר. אני מסתכל על התשתיות והמתקנים בערים אחרות, על חיי הפנאי ותרבות, ספורט וכו׳, אין סיבה שלא יהיה את כל זה בקריית גת ואת כל זה אשנה".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"שליח ציבור, שעובד למען הציבור במטרה לדאוג לתושבים לכל דבר. שליחות גדולה. אם לא הייתי חושב כך לא הייתי עוזב את משרד התרבות והספורט ובא לעיר. כשאני מסתכל בסוף על העיר וחושב 20 שנה קדימה היכן הילדים שלי יגדלו – אני רוצה לדעת שעשיתי הכל כדי שהם יגדלו במקום שדואג להם לכל דבר, פועל למענם ובונה את התשתית הטובה ביותר כדי שיצליחו בחיים".

איזה מנהיג שמהווה עבורך מודל לחיקוי?

"בתפקידי כמנכ"ל משרד התרבות והספורט, יצא לי לא פעם לשבת עם ראש הממשלה נתניהו. למדתי ממנו רבות ואני מעריך את פועלו רב השנים למען עם ישראל ומדינת ישראל. נתניהו ידוע כמי שמסתכל על הכל מלמעלה, בוחן כל פרט ומקדם תהליכים ואני חושב שיש לכל מנהיג ציבור בישראל מה ללמוד ממנו – בלי קשר להשקפת עולמו.

וכמובן מנחם בגין, שחוץ מהפעולות ההיסטוריות שהוביל כמו השלום עם מצרים והפצצת הכור בעיראק, היה גם הראשון ששם את הפריפריה על המפה ועם ישראל חב לו תודה גדולה. החמלה שלו לצד העקשנות לקדם את האוכלוסיות שהיו צריכות דחיפה קדימה – מלמדת ומהווה השראה עבורי".

מילה לסיכום:

"הגעתי לפעול למען העיר ותושביה. מאמין מאוד שבעזרת ה׳ אקבל את אמון הציבור ואוביל את קריית גת למקום שבו היא ראויה להיות כעיר המובילה ביותר בדרום ואחת מהמובילות בישראל.
זה אפשרי וזה יקרה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: