מבזקים

מבצע בית וגן: צה"ל ושב"כ פועלים לסיכול הטרור במבצע מתוחם וממוקד בג'נין

תוכן עניינים

במבצע בית וגן, משותף לצה"ל ושב"כ כלי טיס צה"לים תקפו חמושים, ויעדי תשתית טרור במחנה הפליטים ג'נין. פעילות צה"ל נמשכת גם בשעה זו

רות קרייתי | י״ד בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שני 3 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור, וחמושים במחנה הפליטים ג'נין. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים.

הלוחמים איתרו והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים. חילופי אש עם חמושים עדיין מתנהלים במקום. מדובר צה"ל נמסר: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ככל שיידרש על מנת לסכל את איום הטרור במרחב".

ג'נין בבוקר שאחרי

בכניסת כוחותינו לג'נין, ההתנגדות בג'נין הכריזה על דריכות וקראה לפלגים בכל הערים הפלסטיניות באזורי הגדה המערבית ורצועת עזה‌‌ להצטרף למאבק נגד הצבא הישראלי.

בפעילות כוחותינו, תחילה הותקפה מפקדת חמ״ל במחנה הפליטים ג'נין. המפקדה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים.

בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי מסר: "יצאנו לפעילות מבצעית במרחב ג׳נין. פשיטה מבצעית חטיבתית. חלק מרצף של פעולות שנמשיך לבצע. התכלית סיכול יכולות טרור. פגיעה במבוקשים. מעבדות ואמצעי לחימה כל אלו יפגעו. 50 פיגועים בשנתיים האחרונות יצאו מג׳נין. המבצע הוא מבצע של צה״ל בשיתוף שב״כ. הפיקוד של מפקד אוגדת יו״ש.

תחילת הפעולה 01:10 תקיפת מפקדה של חמ״ל אחוד ומרכזי, נבנה בצורה כזו שיש סביבו מתחמים של אונר״א: ביה״ס, מרפאה ומוקד חלוקת מזון. לאחר מכן תקפו כלי טיס מאוישים מרחוק: מחבלים, מכולת מטענים. מהלך הפתיחה יצר הפתעה בשטח. ההפתעה בשטח נובעת מזה שהאויב הופתע מתקיפת אווירית נגד פעילים ואתרים שהוא חשב שאנחנו לא מכירים.

זה אפשר לנו לשמור על ביטחון כוחותינו. לאפשר פשיטה ולהקטין חיכוך. בשעה הזו. הכוחות מאגפים את כלל הצירים סביב, כוחות צנחנים, גולני ונח״ל וחטיבת הקומנדו. נכנסו למבנים. יצרו שליטה מבצעית. נעצרו פעילים. לוחמים איתרו מטענים בדירות שהמחבלים תכננו להשליך על כוחותינו בזמן הפשיטה. לא באנו לכבוש עת מ.פ ג׳נין. יהיו פה רצף של פעולות בכל צפון השומרון לפי שני קריטריונים, מודיעין ועיתוי מבצעי".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: