מבזקים

המשטרה קיימה ישיבת הערכת מצב למחאות בנתב"ג

תוכן עניינים

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים ישיבה להערכת מצב שדנה בפעילות לטיפול בתשתיות טרור בג׳נין ובמחאות הצפויות באזור נתב״ג

אהרון קלפה | י״ד בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שני 3 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

המפכ״ל איחל הצלחה לכוחות צה״ל השב״כ ומשמר הגבול המשתתפים במבצע בג׳נין ואיחל בשם משטרת ישראל כי כל כוחותינו ישובו הביתה בשלום.

המפכ״ל הנחה על חידוד הדריכות והמוכנות של כלל הכוחות במחוזות השונים תוך דגש מיוחד לאירועי פח״ע ושיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לרשות שדות התעופה בהערכות למחאות בנתב״ג ואמר: "אנחנו מאחלים לכולם לחזור הביתה בשלום מהפעילות בג׳נין".

לגבי סוגיית המחאה, אמר המפכ"ל: "אנחנו נמצאים בהערכות בכל הגזרות. האירוע המרכזי שאנחנו מדברים עליו הוא נתב״ג ופה אנחנו מחויבים להיות עם היד על הדופק ובהתאם לפקודה וההערכות לראות כל הזמן אם יש שינויים. אני מדגיש את סוגיית המדיניות שלנו, אנחנו מאפשרים את המחאה הלגיטימית על פי חוק ונפעל בשוויוניות ושיקול דעת על פי מאפייני המחאה והמדרגים שנקבעו כבר.

אני מבקש תיעוד של ביצוע העבירות ודיווח מקדים, לתת את הזמן הסביר ובמידה שיש חריגה כמו וונדליים פגיעה בתשתיות ופגיעה בשוטרים במקרים כאלה לנקוט באפס סובלנות. כל חסימת ציר במסגרת המחאה אני מבקש פעילות מהירה עם הכוחות המתאימים. המדרגים שקבענו הם: הידברות, דו״חות וגרירה במידת הצורך.

אין לגיטימציה לחסימת שערי נתב״ג בשום אופן. יש מוטיבציה גבוהה של ארגוני הטרור לנסות לפגע. קודם כל מתייחסים לפח״ע אח״כ לסדר הציבורי, היבטי תנועה והנושא הפליל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: