מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: ירון חן מתמודד למועצת העיר יקנעם

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת

מאיר אוליאל | י"ז בתמוז ה'תשפ"ג | יום חמישי 6 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

ירון חן בן 54 נשוי לעינב חן, חבר מועצת העיר יקנעם ויו"ר ועדת הביקורת. יו"ר סיעת הדרך מחוברים לתושבים, מתמודד למועצת העיר: "התושבים לא עובדים אצלנו אלא אנחנו אצלם ולכן אנו מחויבים לתת דין וחשבון על כל דבר".

המרות בדרך לראשון | ירון חן לצד ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי

מהם הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר? במידה ויש דברים שלא טופלו כחבר מועצה מכהן עד כה, מדוע הדברים לא זזו עד כה?

"בקדנציה האחרונה הובלתי מספר נושאים בניהם התחדשות עירונית שהבאתי ליקנעם, באמצעות החלטת ממשלה דרך שר השיכון וראש העיר הודה לי, שמירה על הטבע והמאבק נגד הבניה בעמק השלום, המאבק על הארנונה ותביעה הייצוגית שבה זכינו נגד העירייה, המאבק נגד שדה התעופה נמשיך לאבר, קידום תשתיות ופיתוח תשתיות נוספות, וזה רק על קצה המזלג.

את כל המהפכה הזו שאני מוביל ועוד פרויקטים חינוכיים יש לשמר ולשכלל גם לקדנציה הבאה.
אלו נושאים שנמצאים בקונצנזוס ומעסיקים כמעט כל תושב. אני בטוח שגם בקדנציה הבאה אמשיך להוביל את המהפכה הזו לטובת תושבי יקנעם.

עוד אוסיף כי בעבר נהלתי את תחום הספורט ואף זכינו בפרס שרת הספורט וקבוצות הבוגרים עלו לליגה, א' וכדורסל לליגת העל, נחזיר עטרה ליושנה".

מהם העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"כל מי שרוצה לעסוק בשירות הציבורי צריך להבין שהוא משרת ציבור ולא ההיפך. אנחנו עובדים אצל התושבים ולא הפוך. לכן העקרונות שלי ושל סיעת הדרך בראשותי הם שקיפות, אמינות, יושרה,
כבוד, הקשבה, קשר ישיר ובלתי אמצעי לתושבים. לא להתבלבל. התושבים לא עובדים אצלנו אלא אנחנו אצלם ולכן אנו מחויבים לתת דין וחשבון על כל דבר".

מהו החזון שלך מבחינתך בעיר יקנעם?

"החזון שלי הוא לראות את יקנעם גדלה, אבל לא על חשבון השטחים הירוקים מסביב, לראות את העיר הופכת בית לצעירים, עם מקומות בילוי, שדרת עסקים מרכזית כמו שעשו במודיעין ובאר שבע ושתמשיך להיות עיר מובילה בעמק".

אשמח שתספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"כמו שציינתי קודם, הקדנציה האחרונה היתה שופעת בהישגים ואציג את חלקן בקצרה: פעלנו ונפעל במאבק על התנגדות לבנייה בעמק השלום, מאבק בבית משפט נגד עיריית יקנעם על חישובי ארנונה, נלחמנו ונלחם על ביטול אגרת השמירה, פעלנו לקידום התחדשות עירונית, פעלנו לשיפור תשתיות וכבישים, נאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל ועוד שורה של הישגים בתחומי חינוך, בטחון, רווחה, תפעול חזות העיר, דת ועוד. יקנעם בשבילי היא סיפור אהבה".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"תראה, צריך לעודד בעיקר את נושא הספורט שלא מפותח מספיק ואת חיזוק התשתיות וליצור לצעירים אופק דיור בשטחים שניתן לבנות בעיר ומתוך חשיבה נכונה של תשתיות חדשות ויציאות חדשות לעיר".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו שאולי היית מתחרט?

"כל פעולה וכל מהלך שהובלתי היה לאחר מחשבה, התייעצויות ומתוך אחריות ציבורית שלי, לכן אני לא חושב שהייתי מתחרט על מה שעשיתי. נהפוך הוא. בגלל שהצלחנו לקדם הרבה דברים,
התושבים רוצים שנמשיך את העשייה הזאת. התושבים הם בעלי הבית".

מהי לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור הוא משרת ציבור. התפקיד הוא להיות כאן ועכשיו עבור התושבים שבחרו בי וגם עבור אלו שלא בחרו בי. מי שנכנס לתחום הזה חייב להבין זאת. אני אומר את זה בכל הזדמנות ובכל פורום שאני נמצא. השלטון המקומי צריך משוגעים לדבר. מי שלא "משוגע" במובן החיובי אז חבל לו על הזמן. ודי מהר ימצא את עצמו בחוץ".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, ותוכניות לעתיד?

"ממש בימים אלו אנו עובדים על המצע של הסיעה. יש לנו תכניות בנושאי תעסוקה, הגדלת מקומות התעסוקה ועוד שורה של נושאים".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע. חבר יקר ושותף לדרך. ראש עיר עם חזון, מעוף שרואה 10 צעדים קדימה וזו הסיבה שהעיר שלו היום היא אחת הרשויות המצליחות בישראל. סימון אלפסי ראש עיר שצריך להגיד לו גם תודה גדולה והכרת הטוב בעיר".

מילה לסיכום

"אנחנו נמצאים עכשיו בישורת האחרונה לקראת הבחירות. כולם עכשיו דואגים לפרסם את עצמם, לעלות פוסטים ולדבר לתושבים, כאילו שהתושבים טיפשים וזוכרים רק את הארוחה האחרונה.
אבל התושבים לא פראיירים הם יודעים טוב מאוד מי נלחם עבורם, מי היה שם בשבילם כל הזמן, מי דאג, עזר ותמך במה שהיו צריכים.

בסוף, מעל הכל צריך להגיע לשליחות הציבורית עם לב ונשמה, להיות איש של אנשים ואת זה אנו בסיעת 'הדרך' מביאים יום יום ביג טיים. ומאחל בהצלחה לכולם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: