מבזקים

בן אנד ג'ריס קראה לארה"ב להחזיר את אדמת הילידים הגנובה

תוכן עניינים

חברת הגלידה המיתולוגית סמלה של אמריקה, יצאה בהודעה נועזת ברביעי ביולי, יום העצמאות של אמריקה: "ארה"ב נוסדה על אדמות ילידים גנובות. ב-4 ביולי הקרוב בואו נתחיל להחזיר אותם"

משה פריאל | י״ח בתמוז ה׳תשפ״ג | יום חמישי 6 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

הצביעות מול ההיסטוריה האמריקאית: אין זה סוד כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כבר בחודש מאי 2020 בזמן שהיה מועמד לנשיאות מטעם הדמוקרטים, הביע התנגדות נחרצת לסיפוח ישראלי בשטחי יו"ש, ויצא נגד כוונת ממשלת נתניהו – גנץ לספח שטחים.

"אנחנו חיים במדינה הזאת לפני שגילו אותה"

"ישראל צריכה להפסיק לאיים בסיפוח, זה יחנוק כל תקווה לשלום", ציין בפגישה עם פילנתרופים יהודים מראשי הקהילה. לדבריו, צעד שכזה יהווה מכשול לפתרון שתי המדינות.

ואילו העיתון ניו יורק פוסט רב התפוצה, פרסם בתחילת השבוע לקראת ה-4 ליולי חג העצמאות האמריקאי, כי חברת הגלידה האמריקנית המיתולוגית הידועה בכל העולם בן אנד גריס פרסמה ציוץ בטוויטר שבו נכתב בין השאר: "ארה"ב נוסדה על אדמות ילידים גנובות ברביעי ביולי הקרוב בואו נתחיל להחזיר אותם".

חברת בן אנד ג'ריס

בהתייחס לרשתות החברתיות, חברת הגלידה שיתפה עם המעריצים את פוסט יום העצמאות שלה: "ארצות הברית נוסדה על אדמות ילידים גנובות. ברביעי ביולי הקרוב, בואו נתחייב להחזיר אותו".

בהודעה דומה באתר האינטרנטי שלה החברה טענה כי חגיגות וחגיגות ה-4 ביולי יכולות "להסיח את הדעת מהאמת המהותית על הולדת האומה הזו".

בן אנד ג'ריס הציעו "להתחיל עם הר ראשמור", וכתבו, "מה המשמעות של יום העצמאות עבור אלה שהארץ הזאת גנבה להם, אלה שנרצחו ונאלצו באלימות אכזרית לשמורות, אלה שנדחקו מהמקומות הקדושים שלהם. ושללו את חירותם".

"הפנים בהר ראשמור הם פניהם של גברים שפעלו באופן פעיל להרוס תרבויות ודרכי חיים ילידים, כדי למנוע מהילידים את זכויותיהם הבסיסיות", סיכמה ההצהרה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: