מבזקים

נקלעתם למצוקה רפואית או נפשית בחו"ל? יש מענה

תוכן עניינים

ערבות הדדית בטיול של אחרי צבא: פרויקט מערך של מתנדבים יעניקו מענה וסיוע ראשוני למטיילים ישראלים שנקלעו למצוקה רפואית או נפשית בחו"ל

רון אטיאס | ט״ז בתמוז ה׳תשפ״ג | יום רביעי 5 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

מערך המתנדבים כולל צעירים לקראת יציאתם לטיול של אחרי הצבא בעלי רקע מתאים, המשמשים כעיניים בשטח ברחבי העולם כחלק מרשת הקשרים הבינלאומית של החברה, במטרה לסייע למטיילים ישראלים הנקלעים למצוקה בריאותית או נפשית ויגישו סיוע מיידי.

מערך המנדבים | באדיבות מגנוס

חברת מגנוס איתור וחילוץ, מספקת פתרונות במקרים של אובדן קשר ומצבי חירום בקרב מטיילים, ומשיקה את פרויקט מערך מתנדבים מטיילים לאיתור, חילוץ ומתן סיוע ראשוני בשטח למטיילים ישראלים ברחבי העולם. הפרויקט מושק כעת, לאחר פיילוט מוצלח, במסגרתו הוכשרו כבר מעל 100 מתנדבים וחלקם אף סייע בשטח למטיילים במצוקה.

מערך המתנדבים מורכב מצעירים בעלי רקע מתאים: יוצאי יחידות קרביות ויחידות מיוחדות, צעירים שעברו קורס איתור וחילוץ, בעלי רקע מבצעי ותפקידי פיקוד ובעלי הכשרה רפואית כגון, רופאים, פרמדיקים, חובשים. המתנדבים עוברים הכשרה ממוקדת, הכוללת סדנא רפואית לזיהוי ואיתור מחלות זיהומיות, מצבי היפותרמיה, מחלת גבהים ועוד; סדנא של ניהול אירוע בשטח וסדנא לזיהוי מצבים נפשיים קיצוניים.

עומרי ניניו, מנהל פרויקט SPL במגנוס: "במהלך החודשים האחרונים ביצענו פיילוט מוצלח במהלכו הוכשרו מעל 100 מתנדבים, שטיפלו בהצלחה בעשרות אירועים בשטח ואף הצילו חיים הלכה למעשה. הפרויקט מתבסס על הנחת היסוד כי מטיילים ישראליים נמצאים כמעט תמיד בקרבת מטיילים ישראליים אחרים. מערך המתנדבים יוצר רשת איכותית בסטנדרטים מקצועיים להגשת סיוע בשטח. מעבר לכך, ההכשרות שאנחנו מעניקים למתנדבים אלו תורמות להעלאת המודעות הבטיחותית בקרב מטיילים ישראליים וזאת באמצעות יצירת "סוכני שינוי", אשר יוצאים עם יותר ידע ותחושת אחריות בטיחותית כלפי עצמם והסובבים אותם".

"מערך המתנדבים שהשתתפו בפיילוט פרוס בעיקר ברחבי דרום אמריקה והמטרה להגדיל כעת את הנוכחות גם למזרח אסיה, אוסטרליה, ניו זילנד, מרכז אמריקה, אירופה ועוד. לשם כך אנו משיקים רשמית את הפרויקט ומזמינים מועמדים מתאימים להצטרף אלינו ליחידת מתנדבים איכותית, המתבססת על שילוב בין יכולות מקצועיות קיימות וערבות הדדית, למתן סיוע לאלפי מקרי חירום ברחבי העולם בזמן אמת. ביחד נהפוך את הטיול של כולנו לבטוח יותר", הוסיף עומרי.

אמיתי קרש, לוחם (במיל') ביחידת אגוז, הגיש סיוע ראשוני באירוע רב נפגעים בנפאל: "נכחתי בנפאל בעת הסופה הקשה שאירעה בכפר מנאנג במרכז טרק האנפורנה. כ-200 ישראלים מצאו עצמם תקועים בכפר, בעקבות תנאי מזג אוויר קיצוניים שלא אפשרו גישה. הסופה פגעה גם בערוצי התקשורת הסלולרית והאינטרנטית, ולכן ניצלתי את העובדה שכמתנדב ב- SPL היה ברשותי מכשיר לוויני. דאגתי להעביר לדסק של מגנוס מידע שוטף ומיפוי מדויק אודות מצבם הבריאותי של המטיילים במקום, יחד עם כלל הפרטים הבירוקרטים שיאפשרו להוציא לפועל את החילוצים בצורה מהירה ויעילה עם סיום הסופה. כאשר הגיע לכפר צוות החילוץ נשארתי לסייע בבניית תכנית הפינוי והוצאתו לפועל. הרגשתי סיפוק אדיר שניתנה לי ההזדמנות לשלב בטיול הגדול עשייה מצילת חיים".

רועי שמש פרמדיק ולוחם יחידה מובחרת במיל': "כשטיילתי בפרו זיהיתי מטייל שסבל ממחלת גבהים. בעזרת המכשיר הלוויני ועל בסיס הכשרתי כפרמדיק ביחידה מובחרת, דאגתי להעביר מדדים לרופא הדסק ולשקף את תמונת המצב בשטח תוך כדי עדכונים שוטפים עד פינו המטייל לבית החולים. זה גם העניק תחושת בטחון למטייל וגם סייע במתן עזרה ראשונה מצילת חיים. אי אפשר להסביר במילים את תחושת הסיפוק והמשמעות. אני ממליץ לכל מי שמתאים לכך להצטרף למערך המתנדבים שלנו".

אור לב, מנכ"ל מגנוס איתור וחילוץ: "כשהקמנו את פרויקט SPL אלו בדיוק סוגי המקרים שדמיינו שמתנדבים שלנו יסייעו בהם. אירועים אלו ועוד עשרות אחרים ממחישים את השילוב המדויק שהפרויקט הזה מביא – מקצועיות, קדמה טכנולוגית וערבות הדדית. אנחנו גאים בבוגרים שלנו שעברו הכשרה ופעילים ברחבי העולם. הם אלו שהופכים את הטיול הישראלי לבטוח יותר עבור כולם ובוודאי משמעותי יותר עבור עצמם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: