מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: דפנה רביד רבינוביץ מתמודדת למועצת שהם

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. "מבחינתי, שוהם היא יוניקורן אתייחס אליה כאל יהלום שיש ללטש, וכבעלת פוטנציאל להזנקה בכל הפרמטרים האפשריים"

מאיר אוליאל | כ׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום ראשון 9 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

דפנה רביד-רבינוביץ תושבת שוהם כבר מעל 20 שנה. הקימה את משפחתה בשהם, נשואה למיכאל ומגדלים ביחד את שני ילדיהם, רון ורותם. היא נולדה וגדלה בירושלים, ואת העשייה שלה התחילה במסגרת ג'וינט ישראל, שם הייתה מנהלת תוכניות לפיתוח מנהלים, אלכ"א. ריכזה את "פורום המאה ה-21 לראשי רשויות מקומיות".

דפנה רביד רבינוביץ מתמודדת למועצת שהם

דפנה הייתה חברת מועצה בשוהם בהתנדבות במשך 15 שנים וכיהנה כראשת אופוזיציה וכן כחברת קואליציה שמחזיקה בתיק התעשייה, מנכ"לית המועצה המקומית יואב וכיהנה כמנכ"לית בחברות תוכנה והייטק המספקות שירותים לרשויות מקומיות וראשי ערים, ("מפעם השרון" מרכז לפיתוח רשויות מקומיות שהוקם עי משרד הפנים, מנכ"ל "מטרופולי-נט" בע"מ והיום מנכ"לית חברת "קומפלוט בע"מ", שגם שם מעניקה שירותים לרשויות מקומיות ובונה עם ראשי הרשויות תוכנית אסטרטגית והובלה לפתרון בעיות) לדבריה: "נדמה שכל חיי התכוננתי לכדי התפקיד המשמעותי הבא שלי: ראשת המועצה בבית שלי, שוהם".

עוד משתפת אותנו "אני מתכננת ערים בהשכלתי ובשעות הפנאי שלי אני גם סקיפרית. כשיש לי זמן".

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"כנראה שזה היה בלתי נמנע שאגיע לתפקיד הזה. העשייה המקצועית שלי עד כה נבעה מתוך העניין שיש לי, בהיבטים המוניציפליים לאורך ולרוחב, ואני מכירה את הזירה הזו על בוריה. מה גם, שבמשך השנים האחרונות – ראיתי שהדברים לא מבוצעים באופן המיטבי, ושיכול להיות אחרת. לכן אני משנסת מותניים ונכנסת לזירה. כדי לעשות ולייצר השפעה. לדעתי רשות מקומית היא אחת מהמערכות המורכבות ביותר. היא עוסקת במגוון עצום של תחומים – חינוך, תחבורה, רווחה, ניקיון, תכנון ובנייה, התייעלות אנרגטית ועוד. יש לה מגוון רחב של קהלי יעד, מספר גדול מאוד של בעלי עניין ובהתאם – מגוון אתגרים. אני לא מכירה תפקיד עם השפעה גדולה יותר על חיי היום יום ואיכות החיים של אנשים".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"שוהם היא מופת לדו-קיום. כך היה תמיד וכך לנצח יישאר. קיים פה מארג יוצא דופן וייחודי של קשרים בין חברתי הקהילה, דתיים וחילוניים. סטטוס קוו שכזה יכול להוות דוגמה גם בממד הלאומי. למגזר הדתי בשוהם יש סיעה שמונה בד"כ שני נציגים ובכל את הפניות והצרכים שלהם משוקללים ונלקחים בחשבון. אני דוגלת בניהול אישי, שיש בו הקשבה. קהילה מחוברת והומוגנית, על אף שהיא מורכבת מזרמים, גוונים, דעות ואמונות שונות – יכולה להיות מה שירומם יישוב, ויסייע בשגשוגו. אדע להמשיך לנהל את היחסים האלה באופן שקול והוגן, וכראשת מועצה אקפיד ואמשיך לקדם את הקהילה, על פי כל הצרכים הספציפיים של כל מגזר".

מה הדברים שאת היית חושבת לקדם במועצה?

"יש כמה נושאים אסטרטגיים שעליהם אני מדברת כבר מהיום הראשון שבו הכרזתי על מועמדותי: החינוך, המבננים, התחבורה הציבורית, הביטחון האישי וזיהום האוויר ביישוב. אני לא יודעת לומר מדוע הדברים האקוטיים האלה לא טופלו עד כה, אבל אני כן יודעת לומר שכבר יש לי משנה סדורה וגיבשתי תוכנית פעולה אופרטיבית להנעת התהליכים, כך ששיפור יורגש כבר בשלב הראשון:

חינוך לבני נוער בגישה חדשנית, עם ראיה רחוקת טווח לגבי מיהו בוגר החינוך של שוהם – שילוב של מתודות חדשניות לצד אימוץ פיילוטים ייחודיים של משרד החינוך לצד יוזמות של תושבי שוהם, שמורכבת מאנשים מצוינים מובילים בתחומם.

חינוך לפעוטות – לא יתכן שהורים יצטרכו לצאת מהישוב כדי לחנך את הפעוטות שלהם, או להתפטר מהעבודה לטובת גידול הילדים בנחת. יש לי כבר תוכנית מגרה יישומית, רק לשלוף ולבצע.

התחבורה הציבורית – כראשת מועצה בשוהם, אדאג לשאטל יישובי שיחבר את שוהם עם כל נקודות הרכבת, כולל זו שבנתב"ג וכולל הנתיב המהיר ואטפל באופן מרוכז בבעיות הקימות מול חברות ההיסעים.

זיהום האוויר – כשאכנס לתפקיד אדע להשתמש בכל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ואקים עמדת ניטור, נלמד את מידת ואופן ההשפעה ונדע להעניק פתרון מיטבי ואיכותי. אם לא נצליח להגיע לתוצאות מיידיות באמצעים דיפלומטיים – נפעל משפטית כנגד כל הגורמים הרלוונטיים, בדומה למה שעשתה המועצה האזורית לכיש, תביעה שלמדתי אותה על בוריה".

מה העקרונות שלא תוותרי במהלך השירות הציבורי?

"לפני הכל, אני תושבת הישוב ואדע להתייחס לכל נושא, משמעותי כפחות משמעותי, באופן הכי רציני ונחוש שיכול להיות. אדע לתת מענה מקצועי ולנהל כל משימה שאליה אדרש, על פי הידע, הניסיון והקשרים שצברתי במהלך שני העשורים הקודמים – שבהם נגעתי ותפעלתי כמעט כל תחום אפשרי בזירה המוניציפלית. אדע לשמור על דלת פתוחה, להיות קשובה ונגישה בכל עת ולאפשר לתושבי שוהם ליהנות מיתרונות של יישוב קטן וקהילתי, באמצעים הטכנולוגיים הכי מתקדמים שיש בנמצא, לצד תחזוקת המרקם האנושי המצוין שלנו, וחיבור בין כל חלקי האוכלוסייה".

מה החזון שלך מבחינתך במועצה?

"אני מאוד מאמינה בקהילה. חושבת שאנשים הם המפתח להכל. אדע לנהל יישוב חכם שעושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ולצד זאת לגייס את חכמת ההמונים שיש לאוכלוסייה המצוינת של שוהם, להציע. מבחינתי, שוהם היא יוניקורן, אתייחס אליה כאל יהלום שיש ללטש, וכבעלת פוטנציאל להזנק בכל הפרמטרים האפשריים. אנחנו נדע לשמור על צביון של יישוב קטן, שמתנהל חכם כעיר מתקדמת גדולה".

אשמח שתספרי בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"זו ההתמודדות הראשונה שלי לראשות מועצת שוהם, ואני מתכוונת להתחיל להניע כבר ביום שאבחר. ההישגים וההצלחות שקצרתי בעת היותי חברת מועצה בשוהם, הן באופוזיציה והן בקואליציה – נוגעים במארג החיים הרחב של תושבי הישוב, וריכזתי אותם פה בצורה בהירה ונגישה לכולם: בכתובת זו

איזה דבר היית לומדת כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"אני תמיד אוהבת ללמוד. מי שאני שמה לב אליו במיוחד הן מועצות ורשויות ששמות דגש על קהילתיות, על גיבוש אוכלוסייה ותושבים, לשמירה על הצביון המאוד ייחודי שלנו. עוד אני אוהבת לבדוק את כל האפשרויות והשימושים בטכנולוגיות בהיבט של "עיר חכמה", איך לחבר את התושבים עם המועצה באופן הקל, המהיר, הבטוח והנוח ביותר, גם בהיבט של העברת אינפורמציה ועדכונים, גם בממד של ביצוע פעולות וגם בהיבט של שיתוף וחיבור של כל תושב לכל הסוגיות המשמעותיות ביישוב. התושבים הם חלק בלתי נפרד מהמועצה".

מה לדעתך מיותר במועצה שאת שותפה לו שאולי היית מתחרט?

"אני אדם שמסתכל תמיד קדימה. ואם היו דברים שאפשר היה לעשות אחרת, חשוב ללמוד ולהמשיך לחתור לשיפור בכל ממד ופרמטר".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציגי ציבור ברשות מוניציפלית צריכים לזכור שהמשימה הראשונה והעיקרית שלנו, היא לשפר את איכות החיים ואת השירותים המוענקים לתושבים. זה מחייב אותנו לאמץ דרכי חשיבה ופעולה אשר יסייעו לרשויות לשפר שירות מתוך ניצול יעיל יותר של המשאבים. בנוסף, עלינו להיות קשובים ונגישים לתושבים. מכל מגזר. להיות זמינים ומשתפים בתהליכים".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, תוכניות לעתיד?

"שוהם, בכללה, הוא יישוב שיוצאים ממנו לעבוד בערים הגדולות ירושלים, ת"א והסביבה. במובן הזה אנחנו במיקום אסטרטגי נהדר, ממש באמצע הדרך. עם השנים התפתחו בשוהם מרכזי תעשיה ולוגיסטיקה בעוטף היישוב, וכולי תקווה ששירותים ומבנים מסחריים שעוד עתידים להיבנות בסביבה, יאפשרו להציע מאגר מוגדל יותר של אפשרויות תעסוקה לתושבי היישוב".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה. היא משלבת תכונות משמעותיות מנהיגות ואנושיות. מצד אחד אפשר לראות שהיא פועלת לא מעט מתוך רגש, אבל זה תמיד בעבודה מאוד מקצועית, בהקפדה ובהתמדה למציאת המענים המדויקים ביותר עבור תושבי העיר שלה. היא משימתית, פושרית, חתומה על תוצאות. העיר ושביעות הרצון של התושבים שם מדברים בעד עצמם. היא שילוב מנצח בעיניי".

מילה לסיכום

"30 שנות קריירה של עשייה בעולמות המוניציפליים הכשירו אותי להגיע לרגע הזה, ולהתכבד במשימה החשובה של חיי: ראשת מועצת שוהם".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: