מבזקים

אדם שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע לא יועסק במעונות וגני ילדים

תוכן עניינים

ועדת החינוך אישרה לקריאה שניה ושלישית: אדם שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, לא יועסק במעונות וגני ילדים ולא במסגרות שיקומיות למבוגרים בתפקוד נמוך. "אם בזכות החוק הזה נציל ילד אחד, עשינו את שלנו"

משה פריאל | כ״ג בתמוז ה׳תשפ״ג | יום רביעי 12 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למניעת העסקה של אדם שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע במסגרות חינוך וטיפול ובמסגרות דיור שבהן הם שוהים, כמו גנים, מעונות יום וצהרונים לילדים וכן הוסטלים ומסגרות שיקומיות למבוגרים בתפקוד נמוך.

לפי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת אופיר כץ ורון כץ, ייאסר על מעסיקים, במסגרות האמורות, להעסיק בגיר שהורשע בעבירת אלימות או התעללות שביצע כלפי ילד עד גיל 6, או חסר ישע, בין במסגרת עבודתו ובין במסגרת משפחתית או אחרת.

בגנים פרטיים, כולל בעלויות כמו ויצ"ו ונעמ"ת, יוכלו ההורים לבקש ממנהל מוסד או בעל עסק להציג אישור משטרה לגבי כל הבגירים המועסקים על ידו. במסגרות של השלטון המקומי, תהיה רשאית נציגות הורים יישובית לבקש את רשימת העובדים שיש לגביהם את האישור האמור. משרד החינוך הוחרג מסעיף זה, בשל הסיבה שמדובר בגוף ממשלתי שלו ממשק ממוחשב עם התרעות מיידיות מהמשטרה והליך סדור של גיוס ופיקוח על הצוות החינוכי.

תקופת איסור ההעסקה תעמוד על 10-18 שנים, בהתאם לרף העבירות. דינו של מעסיק, שיעסיק במודע אדם שהורשע באלימות כלפי קטינים וחסרי ישע, הוא שנת מאסר. גם העסקה ללא אישור משטרה תהיה עבירה שהעונש בגינה קנס לפי סעיף 61(א) (3) לחוק העונשין בסך של עד 75,000 ₪.

הסדר דומה קבוע בחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "זוהי הצעת חוק חשובה שבאה להגן על ילדינו. המצפן שלי הוא טובת הילד."

יוזם הצעת החוק ח"כ אופיר כץ: "עשינו פה צעד גדול וחשוב להגנה על הילדים שלנו. כששמעתי לראשונה על מי שהורשעה בתקיפת ילדים וחוזרת לעבוד איתם לא האמנתי. זה פסיכי לגמרי." ח"כ רון כץ שהיה שותף להצעת החוק: "אם בזכות החוק הזה נציל ילד אחד – עשינו את שלנו."

לאורך הדיונים שהתקיימו בוועדה הסתייגו נציגי הסנגוריה הציבורית, שטענו לפגיעה בחופש העיסוק: "כדאי לשקול חלופה יותר מידתית."

הצעת החוק אושרה פה אחד לקריאה שניה ושלישית ברוב של שלושה חברי כנסת אופיר כץ, רון כץ ואחמד טיבי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: