מבזקים

האומנית אילנה זפרן מציגה תערוכת קומיקס: חתולים וחיות אחרות

תוכן עניינים

תערוכה חדשה בבית מיכל ברחובות, תערוכת קומיקס ואיורים: חתולים וחיות אחרות של האומנית אילנה זפרן. אירוע הפתיחה יתקיים ביום חמישי, 13.7.23, בשעה 17:30 וינעל ביום חמישי, 29.9.23 הכניסה חופשית

אנקה גרינברג | כ"א בתמוז ה'תשפ"ג | יום שני 10 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

עיריית רחובות והחברה העירונית מזמינות את הציבור לתערוכת חתולים וחיות אחרות בה מוצגים עבודות קריקטורה וקומיקס של אילנה זפרן.

בתערוכה מוצגים גם עבודות מפרויקטים נוספים שנוצרו לילדים: האיורים לספרים 'אלימיאו' מאת יהונתן גפן (כנרת, 2018), 'ג'ורג'י' מאת דקלה קידר (כנרת, 2016) והספר 'נמוכונת' שכתבה זפרן עצמה (טל-מאי, 2022).

משובצים בה גם איורים חדשים מתוך הפרויקט למבוגרים 'גלוית לב', שעדיין נמצא בתהליכי עבודה, וקיר עם רישומים ראשוניים שמדגימים מעט משלבי עבודתה לקראת גיבוש הרעיונות לאיורים. אלו נוצרו בעפרון על גבי נייר פקס, לפני שהחלה זפרן לעבוד באופן בלעדי על אייפד.

כמעט בכל העבודות המוצגות מככבים חתולים בשלל מצבים מוכרים ובסיטואציות ביתיות ושכונתיות, שמוכנסים בעדינות ובאופן מרומז לתוך הקשר אקטואלי. מעבר להיותם חמודים, שנונים ומצחיקים, הם משקפים לנו את מציאות חיינו בצורה חדשה ומעוררת מחשבה.

אילנה זפרן היא קומיקסאית ומאיירת שחיי היום יום מקבלים ביטוי מרכזי בעבודתה. כחובבת חתולים, הם מלווים את עבודותיה מאז 2006, אז החלה לפרסם טורי קומיקס בעיתון 'העיר'. החתול רפי והחתולה ספגטי הפכו לדמויות מרכזיות בטור, ובשנים האחרונות צמד היורשות שלהם החתולות מלעיל ומלרע מחוות מדי שבוע את דעתן על המצב במדור 'פינת ליטוף' במוסף סוף-השבוע של עיתון 'הארץ'. הקו המדויק והעדין והצביעה הפסטלית הפכו לתו ההיכר של עבודותיה, שמצוירים מתוך התבוננות, היכרות והבנה עמוקה של תנועות הגוף והלך הרוח החתולי.

באירוע הפתיחה אילנה זפרן תשוחח עם גדולים וקטנים על קומיקס ועל חתולים, תהיה פינת דפי צביעה לילדים ועוד. במהלך הקיץ היא תעביר בבית מיכל סדנאות קומיקס לילדים ולנוער, ומתוכננים אירועים נוספים גם לקהל בוגר. כל הפרטים יפורסמו באתר ובדפי הפייסבוק והאינסטגרם של בית מיכל והחברה העירונית.

מיקום: בית מיכל, רח' הגר"א 10 רחובות, 08-9467998
שעות פתיחה: א ב ג ה 16:00-19:00, ב ד 9:00-12:00, ובתיאום מראש
נעילה: יום חמישי, 29.9.23
עמוד האירוע באתר בית מיכל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: