מבזקים

הממשלה מפרסמת הבוקר לציבור את ספר עיקרי תוכניות העבודה לשנת 2023

תוכן עניינים

ממשלת ישראל מפרסמת הבוקר את ספר עיקרי תוכניות עבודה שנתי שיוצג מחר בישיבת הממשלה השבועית. בספר, עיקרי פעילות 49 משרדי ממשלה וארגונים ציבוריים ומדדי ההצלחה במשימות המרכזיות. נתניהו: "אני קורא לשותפים ולשרים לפעול באופן מתואם שיגביר את האפקטיביות של פעילות הממשלה"

אהרון קלפה | כ״ז בתמוז ה׳תשפ״ג | יום ראשון 16 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

הספר כולל את תוכניות העבודה של 32 משרדים, 15 יחידות סמך ו-2 תאגידים סטטוטוריים. בהתאם למדריך התכנון הממשלתי, המייצר מתודולוגיה אחידה, ניתן לצפות בהגדרת מטרות ויעדי גופי הממשל, משימות מרכזיות ומדדים עיקריים לפעילותן וכן את דגשי המדיניות והתכנון לשנת 2023.

הספר השנה כולל את עיקרי הפעילות ומתפרסם לאחר אישור תקציב המדינה בכנסת, כך שהוא כולל את דגשי השרים והממשלה. ספר תמצית תוכניות העבודה הממשלתי מתפרסם כעת, על רקע עבודת מטה מואצת שהתקיימה לטובת הטמעת דגשי המדיניות המעודכנים של הממשלה, ותוך כוונה לייצר רציפות בתהליכי התכנון השנתיים.

התוכניות רוכזו על ידי אגף ממשל וחברה במשרד ראש הממשלה, בשיתוף מלא עם משרדי הממשלה ויחידות הסמך, בדגש על אגפי התכנון והמדיניות בהם. זהו תוצר עבודת מטה רוחבית מקצועית ויש לה חשיבות רבה לתהליכי הניהול בממשל, בהיותה שגרת עבודה קבועה ומתודולוגית.

בתוכנית העבודה מפורטים מדדים להערכת הצלחה של כל תכנית עבודה ובתוך כך: מדדי תפוקה (כמותיים) המודדים את תוצרי העשייה הממשלתית ומדדי תוצאה המגדירים את השינויים המצופים כתוצאה מפעילות המשרדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני קורא לכל השותפים ולשרי הממשלה לפעול באופן מתואם שיגביר את האפקטיביות של פעילות הממשלה. תוכניות העבודה מאפשרות לנו לנהל טוב יותר את המהלכים השונים, לכוון לתוצאות משמעותיות ולעקוב אחר ביצועם. נמשיך לעקוב גם אחרי מימוש ועמידה ביעדים״.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי: "מקידום כלכלי, דרך פיתוח תשתיות ועד שיפור המענים הציבוריים לאזרח – כולנו ביחד, פועלים באופן רציף, סדור ואיכותי, כמו שמובא בספר, לטובת שיפור רמת החיים של כולנו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: