מבזקים

צפו: נהג תחת השפעת אלכוהול בכמות מוגברת פי 17 מהמותר

תוכן עניינים

צפו בנהג ששתיית אלכוהול ממושכת ומופרזת לאורך לילה שלם לא מנעה ממנו לנהוג ברכבו ברחבי העיר אילת. הנהג נעצר כשבבדיקת השכרות הגיע לתוצאה הבלתי נתפסת של 1.710 מק"ג, פי 7 מהכמות המותרת. משטרת מרחב אילת ממשיכה במאבקה בעבירות תנועה מסכנות חיים

יהודית רימון | | כ״ז בתמוז ה׳תשפ״ג | יום ראשון 16 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

בשבוע שעבר בעת פעילות מבצעית של שוטרי הסיור במרחב אילת בשעות הבוקר המוקדמות, הבחינו השוטרים ברכב הנוסע בלב שכונת מגורים בעיר אשר אופן נסיעתו עוררה את חשדם.

השוטרים סימנו לנהג לעצור בצד הדרך, משעצר הנהג, הגיע אליו השוטר והבחין בריח עז של אלכוהול הנידף מפיו. עוד הבחין השוטר כי הנהג מתקשה לצאת מרכבו.

בשל החשד כי הנהג משתמש ברכבו כשהוא בגילופין, ביקש השוטר לבצע לו בדיקת שיכרות.
אך לתוצאה הזו לא ציפה השוטר.

בדיקת השכרות שביצע השוטר לנהג באמצעות הנשיפון הצביעה על כמות של 1710 מק"ג אלכוהול פי 7 מהכמות המותרת. מצ"ב תמונת התוצאה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

השוטרים נדהמו לראות את התוצאה ובו במקום עיכבו את הנהג לחקירה ביחידת בוחני התנועה במשטרת אילת.

צפו בתיעוד מצלמות הגוף של השוטר ההמום שביצע את בדיקת השכרות ונאלץ לעכב את החשוד לתחנת המשטרה באילת

בהגיעם של השוטרים עם הנהג לתחנת המשטרה, נלקחה ממנו בדיקה נוספת (בדיקת ינשוף דראגר) אשר תוצאתה הייתה 1463 מק"ג שאף היא נחשבת לגבוהה מאוד. הכמות המותרת באוויר נשוף היא 240 מק"ג, כלומר: החשוד נהג ברכבו לאחר שצרך כמות אלכוהול פי 6 מהכמות המותרת.

בתום חקירתו החשוד נכלא ורכבו הושבת למשך 30 ימים.

יום למחרת, בהתאם לממצאי החקירה, הגישה חטיבת התביעות של מרחב אילת, שלוחת תעבורה, כתב אישום כנגד החשוד המייחס לו מן החמורות שבעבירות התעבורה: נהיגה בשכרות ונהיגה בקלות ראש וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד במסגרת הבקשה למעצרו עד תום ההליכים, ביקש התובע המשטרתי את בית משפט השלום באילת להורות על פסילתו של החשוד מלהחזיק ולקבל את רישיון הנהיגה שלו וזאת גם כן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ואף מעבר לתקופה המקובלת שהיא שישה חודשים.

מכתב האישום ניתן ללמוד כי תובעי המשטרה בשלוחת תביעות תעבורה אילת התעקשו על מעצרו של החשוד עד תום ההליכים נגדו וזאת לאור כמות האלכוהול החריגה ביותר שנמצאה בגופו של החשוד.

לדבריהם של התובעים המשטרתיים, מעצם החלטתו לעלות על הרכב ולנהוג כשבגופו כמות אלכוהול כה חריגה – ניתן ללמוד על התנהגותו, יחס מזלזל בהוראות החוק, התעלמות מופגנת מהמסוכנות אותה ייצר לסביבתו בנהיגתו כשהוא כלל לא מייחס חשיבות לנזק העצום אותו יכול היה לגרום להולכי רגל ולמשתמשי הדרך מעצם עלייתו לרכב במצב זה.

מהמשטרה נמסר: "נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה המגדילה משמעותית את הסיכון למשתמשים בדרך ולמעורבות בתאונה קטלנית. אנו פועלים באופן יזום כלפי כל גילוי עבירה ולאכיפת החוק בכלים המתאימים לכך ובתוך כך קוראים לציבור הנהגים לקחת אחריות על הנעשה בסביבתם ולנהוג על פי תקנות וחוקי התעבורה, נהיגה בהתאם לחוק בהכרח מונעת סכנות ונזקים לציבור משתמשי הדרך והולכי רגל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: