מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אבי סלמה מתמודד לראשות העיר נתניה

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. "אם נראה את התושבים כלקוחות המקבלים שירות, נצליח לשנות באופן דרמטי את כל סל השירותים העירוני"

מאיר אוליאל| כ״ח בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שני 17 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

אבי סלמה בן 41, נשוי למעין, אבא ל- אוריה ואיתמר. נולד בנתניה וגדל בה. במהלך ה 20 שנה האחרונות אבי עוסק בתחומי הניהול והבנקאות, תפקידו האחרון היה, מנהל נציגות של בנק שוויצרי.

צילום: באדיבות המצלם

ב- 5 השנים האחרונות חבר מועצה בעיריית נתניה בהתנדבות, היה ממונה על הכספים, יו"ר החברה הכלכלית, ותפקידים נוספים. כיום הקים את "דרך חדשה" כסיעה עצמאית בנתניה שרצה למועצת העיר וכן הוא מועמדה לראשות העיר

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"אני לא אוהב את המונח פוליטיקה שאולי מתאים לרמה הארצית אך פחות לרמה המקומית, אני מעדיף את המונח נבחר ציבור שבא לעבוד למען הציבור. זאת שאלה שרבים שואלים אותי בייחוד שאני עוזב תפקיד כלכלי יוקרתי ומגיע לעבוד ולתת 100% לעיר שאני כל כך אוהב. הסיבה פשוטה: הרצון שלי לדאוג לדור העתיד לילדים של העיר ושלי עצמי שיהיה להם טוב ההבנה שאני יכול להביא ערך מוסף מהעולם העסקי והשירותי, לתחומי השירות העירוני במגוון תחומים עם רובד משמעותי של ניסיון כלכלי וניהולי וכן הניסיון שצברתי כחבר מועצת העיר הביאו אותי להחלטה להתמודד לראשות העיר".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"אני מאמין שנתניה היא עיר ומופת של כבוד הדדי בין אוכלוסיות, ושמירה על מרקם החיים המשותף היא משימה לא פשוטה אך אפשרית. אני מתנגד נחרצות לכפיה מכל סוג שהוא, ומאמין בחופש בחריה אמיתי של חיה ותן לחיות, כל אחד שיחליט האם הוא רוצה לפתוח או לא לפתוח בשבת וחגים ואין לאף אחד זכות לכפות את דעתו על האחר".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר?

"הנושא המרכזי הוא השירות והחדשנות לתושב זהו הבסיס לכל, ברקע שראש העיר מוביל מדיניות שהוא משרת את התושבים ולא ההיפך, הוא יכול להוביל את המערכת להבנה ששירות ללקוח הוא מהות קריטית וחשובה. אם נראה את התושבים כלקוחות המקבלים שירות נצליח לשנות באופן דרמטי את כל סל השירותים העירוני. פרט לכך אני חושב שצריך לשפר את ההתנהלות הכספית ולחסוך ולייעד את כספי הציבור למקומות הנכונים והראויים עשיתי זאת כיו"ר הדירקטוריון של חלת החברה הכלכלית וכממונה על הכספים אך אני חושב שכראש העיר אוכל להשפיע הרבה יותר".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"יושרה, הגינות וההבנה של השירות שהתושב חייב לקבל מתוך יראת כבוד לכספי הציבור ואופן קבלת החלטות המטיבות עם התושבים והעיר".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"אני חושב שהקמת חברה כלכלית לבטון כפי הקיים בראשון לציון הוא נכון וחושב וצריך להביא מודולים כאלה המיטיבים עם התושבים והעיר לא פחות חושב מכך העובדים המניעים את המערכת".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו שאולי היית מתחרט?

"בניית גשר בשמורת האירוסים שעלת מיליונים רבים ומיותרים, הייתה צריכה לעבור מן העולם".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נבחר ציבור ברמה המקומית מחובר יותר ורואה את התוצאה שלח החלטותיו באופן יחסית מיידי וקרוב וזה החוכמה והיופי במנהיגות מקומית שרוצה לקדם את העיר ואת התושבים באמת".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"המודל לחיקוי הטוב ביותר הוא ראש העיר הצעיר והמוכשר רוביק דנילוביץ' שזיהה את הפוטנציאל הטמון בעיר שלו כאיש ציבור מכהן והפך את באר שבע כפשוטו. כפי שניתן לראות כמו בכל הערים האחרות (אגב כולל נתניה לפני 25 שנה) בכל מקום שהיה חילופי דורות העיר התפתחה ונכנס בה בתנופת פיתוח, חדוות יצירה ועשייה".

מילה לסיכום

"אני קורא לכולם: צאו להצביע!".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: