מבזקים

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אני מודה לכולם, אני מרגיש מצוין"

תוכן עניינים

ראש הממשלה הופיע לראשונה מאז שחרורו מאשפוז בשיבא, ואמר: "אני רוצה להודות לאזרחים רבים, למנהיגים ברחבי העולם וגם למנהיגים ברוחב הקשת הפוליטית בישראל על ביטויי הדאגה והמילים הטובות. אני מודה לכולם, אני מרגיש מצוין"

שלום שי גיחז | כ״ח בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שני 17 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

אמש נדחתה ישיבת הממשלה השבועית והיא התקיימה היום (שני), לאחר אשפוזו ומצבו הבריאותי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח הישיבה הודה נתניהו לכולם על הברכות והמילים החמות ששלחו לו אזרחים, מנהיגי העולם וח"כים בממשלה.

בדבריו בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "המאבק שלנו בטרור נמשך כל הזמן. אני מברך את כוחות הביטחון על הפעולה המהירה אתמול; תוך שעות הם הגיעו ועצרו את המחבל שביצע פיגוע ירי בתקוע. אני מאחל החלמה שלמה ומהירה למשפחת קאפח. כפי שהבטחנו, כל מי שפוגע בנו מגיע לאחד משני מקומות – לכלא או לקבר.

הממשלה תאשר תכנית חסרת תקדים למלחמה בהרס העתיקות באתרי המורשת ביהודה ושומרון. בכל פינה ביו"ש, אם אתה רק תוקע מעדר באדמה, אתה מגלה עדויות ארכיאולוגיות על השורשים העמוקים שלנו בארץ ישראל – אלה שורשינו, וזוהי ארצנו. הממשלה תשקיע תקציב משמעותי באכיפה, במיגון ובמידור של אתרי המורשת ביו"ש, כולל שימוש במצלמות וברחפנים. אנחנו נשקיע בנוסף 17 מיליון שקלים בפיתוח תשתיות ובשיקום אתרים ארכיאולוגיים שנפגעו על ידי הפלסטינים, לצערי יש לא מעט כאלה.

התכנית הזו תעודד תיירות, חינוך והסברה לאותם אתרים חשובים שמספרים את סיפור עמנו ביו"ש. אני מבקש להודות לשר עמיחי אליהו, ולשר האוצר סמוטריץ׳ על המהלך החשוב זה, שכולנו שותפים לו ותומכים בו.

אני שומע את הקולות בציבור, אני קשוב אליהם. כולנו דואגים לעתיד המדינה שלנו, כולנו נושאים בגאווה את הדגל שלנו, כולנו נאבקים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וכולנו יודעים שאין לנו מדינה אחרת, אבל אנחנו חלוקים על הדרך כיצד לעשות זאת – ובדיוק בשביל זה הלכנו לקלפי. אני אומר כאן ועכשיו – מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה מדינה דמוקרטית.

לכל אלה שמניפים את דגל הדמוקרטיה, אני רוצה לומר כמה מילים על הדמוקרטיה: בדמוקרטיה, הצבא כפוף לממשלה הנבחרת ולא להפך, ואילו במשטר צבאי, הממשלה כפופה לצבא, או ליתר דיוק – לקבוצה בתוך הצבא. זהו ההבדל היסודי בין דמוקרטיה למשטר צבאי. ההסתה לסרבנות והסרבנות עצמה מנוגדות לדמוקרטיה ומנוגדות לחוק.

זה נכון לגבי כל דמוקרטיה, אבל בדמוקרטיה שלנו, ההסתה לסרבנות והסרבנות מסכנות באופן ישיר את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הן מכרסמות בהרתעה של אויבנו שיכולים בקלות להתפתות למעשה תוקפנות נגדנו, והן מערערות את המשמעת בתוך הצבא, שהיא היסוד של קיום הצבא מלכתחילה.

לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת: 'אם לא תעשו כרצוננו – נוריד את השאלטר על הביטחון', כמו שלא ייתכן שעובדים בחברת החשמל או במקורות יאיימו על הממשלה שאם לא נחוקק כרצונם, הם יחשיכו את המדינה וימנעו מאזרחי ישראל לשתות מים. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה, תכתיב כזה הוא הרס הדמוקרטיה.

דווקא אלה שמניפים את דגל הדמוקרטיה היו צריכים להיות הראשונים להתייצב נגד התופעה הזאת. אני חוזר ואומר – הסרבנות מסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הממשלה לא תקבל סרבנות, הממשלה תפעל נגדה והממשלה תנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי להבטיח את ביטחוננו ועתידנו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: