מבזקים

גל חום מכה באירופה, טמפרטורות שיא ואזהרות בריאותיות 

תוכן עניינים

תחזית מזג האוויר באירופה הגיעה לשיאים היסטוריים: שריפות בפלמה דה מיורקה, התראה אדומה בערים הגדולות באיטליה, 40 מעלות באיים הקנרים וסיכון גבוה נרשם עבור מבוגרים, תינוקות ואנשים פגיעים אחרים

גבריאל ודררו | כ״ח בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שני 17 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

לפני ימים אחדים פרצו שריפות ביערות בלה פלמה שבאיים הקנריים, שממשיכות להשתולל גם היום. 5,000 עצי יער ​​נהרסו בימים האחרונים ו-4,000 בני אדם פונו. הפוגה קטנה צפויה לספרד. סוכנות ה-met מזהירה מפני גל חום חדש במחצית הראשונה של השבוע, שתעלה על 40 מעלות צלזיוס באיים הקנרים ובאזור דרום אנדלוסיה.

מדען יישומי אקלים בסוכנות החלל האירופית, קלמנט אלברג'ל אמר: "בחודש יולי לשבוע הבא אנו רואים גל חום נוסף שמגיע לדרום אירופה עם טמפרטורה גבוהה עוד יותר. וזו באמת השפעה על שינויי האקלים, על גלי החום.

"אנחנו מגדילים את הסבירות לגלי חום עוקבים ונעשה יותר ויותר קשה להתמודד עם הרצף התכוף הזה של גלי חום".

התחזיות לשיאים היסטוריים בימים הקרובים הביאו את משרד הבריאות באיטליה להשמיע התראה אדומה עבור 15 ערים כולל רומא, בולוניה ופירנצה, מה שמאותת על רמת סיכון גבוהה למבוגרים, תינוקות ואנשים פגיעים אחרים.

פרנסואה מבמבה, כומר מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו המבקר ברומא אמר: "היה כאן חם מאוד מאז שהגענו. אנחנו מתקשים להתרגל לזה, במיוחד מכיוון שהגענו רק עכשיו והבנו שחם יותר כאן זה בבית באפריקה, ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, למשל.

"החום נמשך גם לתוך הלילה ולפעמים אפילו קשה לנו לישון".

הטמפרטורות ברומא ביום שלישי צפויות להיות סביב 42C-43C ובסיציליה וסרדיניה הן עשויות להגיע ל-48C. סוכנות החלל האירופית הזהירה: "הטמפרטורות החמות ביותר שתועדו אי פעם באירופה".

העצה הרשמית היא להישאר בבתים ולשמור על לחות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: