מבזקים

מועצת נאות חובב תסופח לעיר באר שבע

תוכן עניינים

במשך כמה שנים ישבה ובחנה הוועדה הגיאוגרפית דרום לספח את המועצה התעשייתית נאות חובב לעיר באר שבע, שנמצאת 12 ק"מ מבאר שבע. זאת חרף התנגדותה של המועצה המקומית נאות חובב שהוקמה בשנת 1989 והייתה אחראית על עשרות מפעלים בתחומה בשטח של כ-80 אלף דונם.

משה פריאל | כ״ט בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שלישי 18 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

ראוי לציין כי בחודש יולי 2022 מונה לתפקיד ראשות המועצה ארז בדש, שממש בתחילת החודש הנוכחי, יולי הודיע על ריצתו לראשות מועצת עומר. עם קבלת הבשורה הסיפוח לבאר שבע מיהר ראש העירייה להוציא תגובה.

רוביק דנילוביץ' ראש העיר באר שבע, על החלטת שר הפנים להעביר את מועצת נאות חובב לתחום שטחה המוניציפאלי של העיר באר שבע: "החלטת שר הפנים להעביר את המועצה התעשייתית נאות חובב לתחום השיפוט של העיר באר שבע ולאחריותה היא היסטורית ועתידה לשנות את פני המציאות ולבסס את העיר בעתיד.

לפני למעלה מ- 4 שנים, בשנת 2019, יזמנו את המהלך, במסגרתו פניתי לשר הפנים דאז אריה דרעי, בבקשה לפעול להעברת נאות חובב לאחריותה של עיר המטרופולין באר שבע. הנימוקים שהעלנו היו סביבתיים, תעסוקתיים, חברתיים וכלכליים.

בעידן משתנה, בו העיר באר שבע הוכיחה את יכולותיה בהקמת פארק היי טק אקוסיסטם טכנולוגי ורובע חדשנות בינלאומיים, בהקמת מיזמים, פרויקטים ושכונות חדשות בהיקפים של מיליארדי שקלים, העברת נאות חובב מתבקשת.

זוהי החלטה מכוננת שתהווה נדבך בינלאומי נוסף, דבר שיחזק את עיר המטרופולין, יהפוך אותה לעוגן מרכזי שמתחלל את מוקדי התעסוקה השונים במרחב, יפעל באחריות לשמירה על הסביבה ואיכות החיים של התושבים ויצור שותפויות וחיבורים עם האקדמיה, המרכז הרפואי, רובע החדשנות, חברות ההיי טק והסטארט אפיסטים, שהופכים דמיון למציאות.

אנו נערכים במקצועיות למשימה הגדולה והחשובה ונפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים, החברות והמפעלים, שכן האינטרס של כולנו משותף.

ראוי להביע הערכה על המהלך האמיץ, שמשנה את התפישה ומחזק את בירת הנגב כמטרופולין חשוב בישראל, לשר הפנים לשעבר, אריה דרעי, שנעתר לבקשתנו והוביל את המהלך על ידי הקמת ועדת בדיקה מקצועית שבחנה את הסוגייה לעומק ועשתה עבודה מקצועית.

כמו כן, לשר הפנים הנוכחי, משה ארבל ולמנכ"ל המשרד רונן פרץ, על אימוץ ההמלצה המקצועית של הועדה וקבלת ההחלטה להעביר את האחריות לעיר באר שבע.

נעבוד יחד עם העובדים המסורים והמקצועיים של המועצה התעשייתית נאות חובב, שיש להם חלק חשוב בתקופת המעבר ומקום מרכזי במעבר אלינו.

תודה לכל מי שפעל במשך השנים במועצה התעשייתית, נבחרי הציבור, הממונים והעובדים, על עבודה מסורה וחשובה לאזור כולו".

יש לציין כי מי שהכריע בהחלטה היה שר הפנים משה ארבל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: