מבזקים

רפורמה משפטית, לאן?

תוכן עניינים

אין חולק על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו הצליח להשיג כרטיס לדייט עם נשיא ארה"ב, ג'ן ביידן לאחר מאמצים רבים אך ידוע שאין ארוחות חינם בעיקר אצל המומיה שמנווט על חוטים על ידי יועציו

אלי ששון | א׳ באב ה׳תשפ״ג | יום רביעי 19 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

כדי לקיים את הפגישה עם המומיה ביידן, היה חייב ראש הממשלה בנימין נתניהו אבל חייב לתת התחייבות בשרנית לקטול, לסרס, למתן ואולי גם למחוק אותה מהלקסיקון והכוונה לרפורמה המשפטית.

נכון שנתניה הבטיח שזה יעבור ללא שינוי, הצהרה סתמית שנועדה להרדים את תומכי הרפורמה, אך מאחורי הקלעים ולא לפרסום ניתנה הבטחה אחרת למומיה וזה מה שהולך להיות.

כיצד זה יתבצע?

בשעות, או ביממה הקרובה נהיה עדים למאמצים של נתניהו ועוד אנשים טובים להגיע להבנות והסכמות לגבי החקיקה שתסרס לחלוטין את מה שהיה מתוכנן להיחקק. זה ייעשה בזהירות המרבית תוך הרדמת הימין כדי שלא יקומו על רגליהם וברגע הנכון זה ינוטרל. אגב אינני מבין כיצד נתניהו מתעסק בנושא שהוא בניגוד עניינים וללא סנקציה מצד היועמ"שית? אני מבין שמדובר בעיסוק בקטע הטוב ולכן הוא חסין מנבצרות.

במידה והבלוף של נתניהו ייחשף בעוד מועד, והוא אכן ייחשף כי יש עדיין בימין אנשים לא נאיביים, הדבר יגרום למשבר עקב התנגדות מרכיבי הקואליציה, להתקפלות שהיא כמובן מתבשלת לאט לאט על האש ובמקרה כזה נתניהו יצטרך לפנות לאופציית "יום הדין" ולמנוע את ההצבעה עקב סיבות "טכניות" ומי שהבין מה זו סיבה טכנית אז הבין (לפחות גיא הבין).

בכל מקרה יש לעקב אחר המהלכים הבאים כי יהיו לדעתי הרבה דרמות. איני יודע אם נתניהו יצליח לסובב את כולם אך לנסות הוא ינסה ובעל כוחו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: