מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: יוסי אוחיון מתמודד למועצת העיר שדרות

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. והפעם יוסי אוחיון מתמודד משדרות: "נושא התעסוקה קרוב לליבי, שדרות סובלת מחוסר תעסוקה איכותית ומגוונת"

מאיר אוליאל | ו׳ באב ה׳תשפ״ג | יום שני 24 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

יוסי אוחיון, 41, אב לשלושה ילדים – אליה- 16.5, חן חיים- 13.5 ורועי- 4. תושב שדרות מבטן ולידה. מעל לעשור משמש כמנהל לקוחות אסטרטגיים בחברת השמה מהגדולות במשק, איש תקשורת, פעיל חברתי, מוזיקאי מתופף של הזמר חיים אוליאל ומדריך מבקרים בשדרות. בעל תואר ראשון במדעי החברה והרוח בהתמחות שלטון מקומי. רץ ברשימה עצמאית הנקראת מנהיגות חדשה בשדרות.

יוסי אוחיון מתמודד למועצת שדרות

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"גדלתי בבית ששני ההורים עובדי עירייה. אבא עבד כארבעה עשורים בתפקידים ניהוליים ביניהם: מנהל משרד הפנים, גזבר וועד עובדים, מנהל יחידת פס"ח-מל"ח (לוגיסטיקה בשע"ח) ועוד תפקידים התנדבותיים בקהילה- הפעילות ברשות המקומית אינה זרה לי וקרובה מאוד לליבי. ברשות המוניציפלית ובחברות מועצת עיר אתה יותר משרת ציבור ופחות עוסק בפוליטיקה גרידא. ההשפעה במועצת העיר מותנית במספר המנדטים (החברים) שאצליח להכניס. ככל שיהיו יותר חברים מטעם הרשימה שלנו- "מנהיגות חדשה לשדרות", כך אוכל להשפיע על יותר נושאים שעליהם ארחיב בהמשך".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר שדרות?

"נושא התעסוקה קרוב לליבי, שדרות סובלת מחוסר תעסוקה איכותית ומגוונת. נקים קבינט תעסוקתי שיתכלל ויקדם את הנושא מקרוב. אני רוצה לנצל את הקירבה היחסית של שדרות למרכז הארץ ולנמל אשדוד-לתמרץ חברות הזנק והייטק לפתוח משרדים בעיר. גם תחום הלוגיסטיקה מאוד מתקדם היום ויש מקום פיזי ורעיוני להקים אתרים לוגיסטיים מתקדמים. תעסוקה איכותית תוביל להגירה של תושבים חזקים שמשתמשים במינימום שירותים ומהווים כוח כלכלי לעיר. אפעל לקדם הכשרות במקצועות העתיד (בינה מלאכותית, פיננסי) על מנת שנוכל לבצע התאמות לרוח התקופה וששדרות לא תישאר מאחור.

נושא חשוב שעלול לפגוע בחיי אדם שלא טופל בעשור האחרון הוא מיגון בתי הכנסת הוותיקים בעיר- עם כניסתי למועצה אפעל במיידית מול הגורמים הרלוונטיים לתקן את העוול שמסכן את חייהם של מאות תושבים. בחינוך- נפעל לשינוי במפעל ההזנה- מגיע לילדים שלנו מזון איכותי, מזין, בריא וכן גם אסתטי. יש חוסר במורים מקצועיים-נתמרץ מורים שילמדו בעיר בעדיפות שיעברו להתגורר בה. נגעתי רק בשני נושאים אך בכלל נושא החינוך דורש חשיבה מעמיקה מגיל גן דרך היסודי, חטיבת ביניים, תיכון, הכנה לשירות צבאי משמעותי ועד לאקדמיה. יש המון עבודה גם בתחום הרווחה, התשתיות, שקיפות לציבור כל אלה יטופלו ככל שנקבל אמון יותר גדול מהתושבים ו"מנהיגות חדשה לשדרות" תהווה כוח משמעותי במועצה".

מה העקרונות שלא תוותר עליהם במהלך השירות הציבורי?

"עקרון שמנחה אותי מילדות וראיתי את זה הלכה למעשה, זה מה שכתוב בפרקי אבות- לעשות שלא על מנת לקבל פרס. אני יוצא לשליחות הזאת מתוך רצון לשנות, לקדם, לשפר מאהבה ובאהבה לעיר ילדותי. מאחר ועברנו סבבי בחירות לעיתים תכופות בשנים האחרונות, קשה יותר להיכנס לאנשים ולבנות אמון. התמדה, יושרה ודבקות במטרה אלו עקרונות נוספים שלא אוותר עליהם ואמדד על פיהם אחרי הבחירות. על מנת להגן על העקרונות הללו אני רץ ברשימה עצמאית, ללא התחייבות או כפיפות לארגון ולאדם כזה או אחר".

מה החזון שלך מבחינתך במועצה?

"מועצת העיר בשדרות עברה קדנציה קשה שבה היה למעשה שלטון יחיד, מעמד חברי מועצת העיר בשפל ואני יוצא למאבק שיקומי על תפקיד חבר מועצת עיר. מביך לראות שחברי מועצת עיר ומתמודדים בכלל מגיעים חודשים ספורים לפני הבחירות ונזכרים שיש תושבים שבזכותם הם יושבים במועצה ופתאום שולחים להם הודעות ומבקשים לפגוש אותם אחרי שארבע וחצי שנים נעלמו. החזון שלי להחזיר את האמון ולחדש את החוזה בין חברי מועצת העיר לתושבים. לפגוש אותם במהלך הקדנציה בשכונות, ללמוד מה מפריע לתושב, לקדם נושאים חשובים שאני נחשף אליהם בימים אלו במפגשים שלי עם התושבים כמו פתרון הולם לבעלי מוגבלויות במרחב הציבורי, בעיית הצללה, כריתת עצים לאתר מקורות הכנסה עצמאיים ולהפחית את העול הכלכלי מהתושב".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"אני רואה ולומד מחמש עשרה הרשויות הגדולות כמה אנחנו לא באמת מבינים לעומק את תפקיד חבר מועצת העיר. הרעיון שלי להקמת קבינט תעסוקתי, נולד מתוך הבנה שישנה בעיה אקוטית בשדרות וחייבים לטפל בה ברצינות עם הקצאת משאבים, גיוס מוחות ומשקיעים על מנת למצא פתרונות ולתקוף את מצוקת התעסוקה. לצערי השתרש בציבוריות שחבר מועצת עיר מגיע פעם בחודש לישיבה מצולמת בפייסבוק, חברי אופוזיציה צועקים חברי קואליציה מצביעים אוטומטית ובין לבין שוכחים שיש וועדות שצריכים להגיע אליהם ולהיות שותפים אמיתיים לקבלת החלטות".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"להבדיל מחברי כנסת, חברי מועצת עיר נגישים. אתה רואה אותם בשכונה, פוגש אותם בסופר, עומד איתם בתור לקופ"ח וחוגג או משתתף באירועים משפחתיים וציבוריים. נציג ציבור ברשות מקומית צריך להיות אוזן קשבת, לגעת בתושב, להיות ער למצוקה או לטיפול בבעיה ציבורית ופרטית לאורך כל הקדנציה. התושב רואה בחבר מועצת עיר כתובת לפניות, לעיתים רק להקשיב זה מספיק".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"אני בטוח ששמו של רוביק דנילוביץ' עלה רבות כתשובה לשאלה זו, הוא הרוויח את זה ביושר. אך אני רוצה דווקא לחזור לשדרות של סוף שנות השמונים, אז עמד בראש המועצה אדם אנונימי בשם עמיר פרץ שעשה מהפך בעיירה הקטנה מוכת האבטלה והקים אזור תעשיה, פתח את בריכת השחייה העירונית האולימפית הראשונה באזור, חנך את האנדרטאות לזכר חללי השואה, צה"ל ומערכות ישראל. אז, בימים שהממסד התעלם מהעיירה שדרות, עמיר פרץ בחר לא להתמסכן הקים וקידם עיירה שהיום היא אחת הערים המבוקשות בדרום".

מילה לסיכום

"אחרוג ואבקש כמה משפטים חשובים לסיום. הבחירות הקרובות למועצת העיר בשדרות יכריעו לא מעט על המשך הדמוקרטיה המקומית. רשימתו של ראש העיר אלון דוידי מונה היום חמישה מנדטים שמהווים שליש מחברי המועצה. בהיעדר מועמד רציני לראשות העיר, שדרות יכולה למצא עצמה עם ראש רשות חזק שפנוי לעסוק רק בשתיית קולות למועצה ושליטה אבסולוטית של רשימתו במועצת העיר. מצב מסוכן שבו יהיה שילטון יחיד ברשות ובמועצה. אני פונה לתושבי שדרות ומבקש מהם להציל את שדרות ממונרכיה. צאו להצביע! "מנהיגות חדשה לשדרות" בהובלתי מתחייבת להגן על הבית ולדאוג לאינטרס של כלל התושבים".

צילום: אורי גבאי

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: