מבזקים

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שיתוף הפעולה עם וייטנאם פותח אופקים חדשים"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן ראש ממשלת וייטנאם לו קואנג טראן חתמו על הסכם סחר חופשי בין ישראל לווייטנאם, לציון 30 שנים ליחסים בין המדינות. עוד חתמו שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ושר המסחר והתעשייה הווייטנאמי נוהיין הונג דיין

שלום שי גיחז | ז׳ באב ה׳תשפ״ג | יום שלישי 25 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "וייטנאם היא כלכלה תוססת וצומחת וישראל היא כלכלה תוססת וצומחת. שיתוף הפעולה בינינו פותח אופקים חדשים שבאמצעותם נצליח יותר בעתיד ביחד".

צילום: קובי גדעון / לע"מ

במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן ראש ממשלת וייטנאם לו קואנג טראן, חתמו היום (ג׳), 25 ביולי 2023, ז׳ באב תשפ״ג, שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ושר המסחר והתעשייה הווייטנאמי נוהיין הונג דיין, על הסכם אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לווייטנאם, בלשכת רה"מ בירושלים. וייטנאם היא המדינה השנייה במזרח אסיה עמה לישראל הסכם סחר חופשי (אחרי דרום קוריאה) והראשונה בגוש מדינות ASEAN.

ההסכם צפוי להוביל להפחתות מכסים הדדיות על מוצרים מיובאים ומיוצאים, לצד שיפור והקלת הסחר במגוון תחומים נוספים. ההסכם יעניק יתרון תחרותי ויקל על פעילות היצואנים הישראלים בשוק הווייטנאמי המתפתח וצומח ובכך יחזק את הייצוא הישראלי ויגדיל את הצמיחה במשק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני שמח לקבל את פניו של סגן הנשיא של הרפובליקה הסוציאליסטית של וייטנאם בירושלים ושל משלחתו המכובדת. נהנינו מיחסים מצוינים בעשרות השנים האחרונות, אך זאת נקודת מפנה חשובה – אנחנו חותמים היום על הסכם רשמי שירחיב את המסחר בינינו. הוא כבר נרחב, אך הוא יגדל אף יותר. אני מצפה להרחיב את היחסים בינינו בחדשנות ובכל התחומים שבהם נוכל לשפר את חיי האזרחים של שתי המדינות.

וייטנאם היא כלכלה תוססת וצומחת – וישראל היא כלכלה תוססת וצומחת. שיתוף הפעולה בינינו פותח אופקים חדשים שבאמצעותם נצליח יותר בעתיד ביחד. ברוך הבא לירושלים, אדוני. אני שמח לראותך״.

לאחר החתימה על ההסכם קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן ראש ממשלת וייטנאם לו קואנג טראן פגישה מדינית, במסגרתה ציינו 30 שנה ליחסים בין המדינות. בפגישה דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לווייטנאם בתחומי החדשנות, חקלאות, תיירות ועוד. כמו כן, בחנו את האפשרות לטיסות ישירות בין המדינות.

בפגישה השתתפו, בין היתר, מהצד הישראלי: שר הכלכלה והתעשייה, ר' הסגל, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, היועץ המדיני, סמנכ"ל אסיה ופסיפיק במשרד החוץ ושגריר ישראל בווייטנאם; ומהצד הווייטנאמי: שר המסחר והתעשייה, סגן שר החוץ, סגן שר המדע והטכנולוגיה, סגן שר במשרד רה"מ ושגריר וייטנאם בישראל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: