מבזקים

הטרנדים החדשים בעיצוב מגשי אירוח לאירועים

תוכן עניינים

בעולם הקייטרינג, האוכל המוגש באירועים הוא חלון הראווה של האירוע. ככל שהביקוש לאירועים ייחודיים ממשיך לעלות, ככל שהטרנדים הקולינריים מתפתחים, וככל שצרכי קהלי היעד משתנים ונעשים מבודלים, חברות קייטרינג שמות דגש רב בעיצוב חדשני,  מבוסס קהלי יעד .

חברות הקייטרינג מתעלות בכל פעם מחדש על הצגת תפריטים המעוררים את בלוטות הטעם, מפגינות יצירתיות ומתאימות למגוון העדפות תזונתיות. פנינו לארטייסט, חברה המתמחה במגשי אירוח, ושאלנו, מהם הטרנדים החדשים בעיצוב מגשי אירוח לאירועים ( לאתר החברה: artaste.co.il ).

טריות –  מהשדה לצלחת: חברות קייטרינג רוכשות חומרי גלם עונתיים מגידול מקומי כדי ליצור מנות רעננות וטריות. החל מעגבניות ועד עשבי תיבול ריחניים, הרכיבים נבחרים בקפידה כדי להציג את הטוב ביותר שיש לכל עונה להציע. בעולם שבו אנשים נעשים מודעים יותר ויותר לחקלאות בת קיימא ולשמירה על כדור הארץ, אין ספק שמגשי אירוח טריים ומגוונים עונים על הצורך.

מנות אוכל ארטיזנליות (מקומיות): הגשה של מנות אוכל מקומי מדגישה את החשיבות של תמיכה ביצרנים מקומיים. מגמה זו תופסת תאוצה בשנים האחרונות, כחלק מתפיסת הקיימות. מגשים אלה מציעים לאורחים חוויה גסטרונומית אותנטית : מגוון סלטים הכוללים ירקות מגידול מקומי וגבינות העשויות בעבודת יד, לחמים למיניהם שנאפו במאפיות מקומיות ומגיעים טריים לשולחן, קינוחים המבוססים על פירות מגידול מקומי. מנות אוכל ארטיזנליות מציעות לאורחים הזדמנות להתענג על טעמים אותנטיים ומסורות קולינריות של האזור.

טעמים גלובליים: אחד הטרנדים החזקים כיום, הוא מטבח פיוז'ן: מטבח המשלב מסורות קולינריות שונות ליצירת מנות ייחודיות וחדשניות. שילוב אלמנטים ממטבחים שונים, כגון פיוז'ן אסייתי-מקסיקני או פיוז'ן ים תיכוני-הודי, יוצר תערובת של טעמים שמגרים את החך ומוסיף נופך של חוויה בינלאומית לאירוע. מאוכל רחוב אסייתי ועד למגשים ים תיכוניים, ההיצע האקלקטי הזה נותן מענה לאורחים שאוהבים להתנסות בטעמים ובמרקמים חדשים, ומאפשר להם לצאת למסע קולינרי מבלי לעזוב את מקומותיהם.

אוכל רחוב: מגשי אירוח הושפעו גם הם מטרנד  אוכל הרחוב בהשראת הטעמים והמסורות של דוכני מזון ברחבי העולם. משתתפי האירוע יכולים ליהנות ממגוון של אוכל רחוב עולמי אהוב המוגש במנות בגודל ביס, החל מטאקו מקסיקני ממולא בבשרים טעימים ותוספות טריות ועד סמוסות הודיות מתובלות בתבלינים ארומטיים, כריכי באן וייטנאמיים עם שכבות של ירקות כבושים ומילויים מלוחים, או קבב מרוקאי שאי אפשר לעמוד בפני טעמו . טרנד זה מצטרף לטרנד האוכל הגלובלי, המאפשר התנסות קולינרית חובקת עולם.

הרכבת מנה אישית: הטרנד העכשווי מאפשר לאורחים להרכיב מנות לפי העדפות אישיות ומגבלות תזונתיות. בתחנות אינטראקטיביות האורחים יכולים להרכיב לעצמם את המנה הקולינרית המועדפת עליהם. כמו הכנת טאקו עשה-זאת-בעצמך, קערות פסטה או בר סלטים להרכבה עצמית, עמדה להכנת סושי , והאפשרויות הן רבות ומגוונות. ההתאמה האישית נותנת מענה לצרכים תזונתיים שונים ומוסיפה אלמנט של כייף ומעורבות, המאפשרת לאורחים להפוך למשתתפים פעילים ומעורבים בחוויית האוכל.

פינגר-פוד ומעדנים מיניאטוריים: חלפו הימים של ארוחות שלוש מנות מסורתיות. טרנד חדש ולוהט הוא הגשת פינגר פוד ומעדנים מיניאטוריים, אשר לא רק מושכים את העין אלא גם מאפשרים לאורחים לטעום מגוון רחב של טעמים. ניתן להציג את המנות בגודל ביס בצורה יפה על מגשי הגשה אלגנטיים, ותשומת לב לפרטים שבכל מנה. מגשים אלה יכולים לכלול מעדני גורמה, כמו רצועות בקר עם בצל מקורמל,  סליידרים צמחוניים עם פטריות פורטובלו בגריל ואיולי. אפשרויות אחרות כוללות קישים בגודל ביס, פטריות ממולאות, או תמרים ממולאים בגבינת עיזים, חובבי פירות ים, יוכלו ליהנות משיפודי קוקטייל למיניהם. ומנות הקינוח יכולות לכלול מיני אקלרים, טארט פירות בגודל ביס או מקרונים בטעמים שונים.


מודעות לתזונה בריאה
: הטרנד הבריאותי, שתופס תאוצה בעשור האחרון  בא לידי ביטוי גם במגשי האירוח, ונותן מענה לאורחים המקפידים על אוכל בריא . ניתן להציע מגוון מנות מזינות החל ממנות ללא גלוטן ודלות סוכר ועד סלטים עתירי חומרים מזינים וקערות מזונות-על,  מבלי להתפשר על טעמים ומרקמים נעימים לחיך.


מגשים טבעוניים וצמחוניים:  מגשים אלה עשויים לכלול סליידרים טבעוניים, נגיסות טופו פריכות, פטריות ממולאות במילויים על בסיס צמחי, או מיני עטיפות פלאפל, קציצות על בסיס צמחי שיפודי ירקות במרינדה של עשבי תיבול ותבלינים ארומטיים, ספרינג רול ירקות פריך, ועוד. ההתאמה לצרכי האורחים וההבנה שאורחי האירועים נבדלים  בטעמם ובצרכיהם הם אלה שמכתיבים את הטרנדים החדשים.

עיצוב אומנותי: קייטרינג לאירועים ושפים מתייחסים למנות האוכל ולהגשתן על גבי מגשי האירוח כאל יצירות מופת. החל ממתאבנים מסודרים בקפידה ועד לקינוחים מצופים בצורה מורכבת, כל אלמנט על המגש מעוצב באופן יצירתי ומוקפד כדי ליצור מראה מושך מבחינה ויזואלית. עיצובים אמנותיים משלבים טכניקות שונות כגון פרחים אכילים, מיקרו-ירוקים, דוגמאות גיאומטריות ושילובי צבעים מלאי חיים, והכול במטרה לחדש, להפתיע ולרגש את האורחים.

ככל שתחום אירוח האירועים ממשיך להתפתח, כך גם העיצוב של מגשי האירוח מותאם לטרנדים החדשים המותאמים לצרכי המשתתפים. שילוב מרכיבי מזון מוכווני בריאות הפך לטרנד בולט בעיצוב מגשי אירועים, כמו גם מגשי אירוח המציעים מנות אוכל טבעוני וצמחוני, מנות אוכל חובקות עולם, עמדות צבעוניות להרכבת מנות אישיות, פינגר פוד ומנות ביס, אוכל מקומי, והכול בעיצוב צבעוני, אומנותי מגרה חך ומרהיב עין.

קרדיט לתמונות FREEPIK

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: