מבזקים

אלון דודי ראש עיריית שדרות: "הקמת חדר מיון קדמי היא בשורה גדולה לעיר גם בימי שיגרה ובמצבי חירום"

תוכן עניינים

תושבי העיר שדרות ויישובי עוטף עזה התבשרו היום על הקמת חדר מיון קדמי בשדרות, דבר שייחלו לו שנים רבות. דומה כי אין צודק יותר מהחלטה זו אחרי ששנים רבות עמדו ועדיין נתונים תחת איומי ארגוני הטרור הפלשתיני

משה פריאל | כ׳ באב ה׳תשפ״ג | יום שני 7 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

בסוף ינואר 2001 ארגוני הטרור ברצועת עזה החלו להשתמש בירי תלול מסלול בתחילה בפצצות מרגמה לעבר היישובים לשעבר נצרים וגוש קטיף ומאוחר יותר בירי של רקטות קסאם אותם רקטות פרימיטיביות לעבר שדרות ומאוחר יותר עברו לרקטות גראד משופרות ותקניות.

לא אחת תושבי שדרות שחשו ובצדק כי הם משמשים כברווזים במטווח קוו לפחות שדברים לכאורה פשוטים ובסיסיים כמו "חדר מיון קדמי מקומי" יעמוד לרשותם במקרים המצריכים שרותי רפואה דחופה במקרי חירום ובעת שיגרה ולא יצטרכו יותר לנסוע לבתי חולים הסמוכים.

לפני כמה חודשים פנה ראש עיריית שדרות אלון דוידי ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ להשגת תקציב למוסד רפואי חיוני זה

עד מהרה נרתמו למאמץ בכירי ממשלה נוספים שרים וסגני שרים. לבינוי חדר המיון הקדמי יוקצו כ6 מיליון שקלים ויתווסף עוד תקציב להפעלתו השוטפת.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "אישור התקציב להקמת חדר מיון קדמי בשדרות היא בשורה גדולה לעיר, לאזור ולתושבים היקרים גם בימי שגרה, חדר המיון הקדמי יקל רבות במקרים של פציעות ויסייע לחולי הדיאליזה ובמצבי חירום הוא ייתן מענה ראשוני ולעתים ייתר את ההגעה לבתי החולים. אני מודה לידידי יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ שהבטיח שידאג למימון, היה איתנו לאורך כל הדרך ואכן דאג לתקציב".

יו"ר הקואליציה אופיר כץ: "התחייבתי וקיימתי. מרגע שפנה אלי ראש עיריית שדרות, פעלתי באינטנסיביות בכדי להביא להשגת התקציב, ואני שמח שהצלחתי. כמי שחרט על דגלו את צמצום הפערים בבריאות בין הפריפריה למרכז, אני חושב שיש משמעות אדירה לבשורה שאנחנו מביאים היום שידעו תושבי שדרות שיש מי שנלחם למענם. אני מודה לשר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף ,לסגן השר במשרד ראש הממשלה אבי מעוז, ולשר הבריאות, משה ארבל, על שנרתמו לפרויקט והיו שותפים בתקצובו והוצאתו לפועל אמשיך להיאבק תמיד למען תושבי הפריפריה".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף :"שמח להיות שותף בהקמת חדר המיון הקדמי בשדרות. מדובר בהצלת חיים ובצעד נוסף לקידום העיר והאזור כולו.

צעד שלצמצום פערים ושיפור איכות החיים אנחנו כמשרד הנגב והגליל נמשיך לפעול כדי לצמצם פערים בין הנגב והגליל למרכז, לפתח לחזק ולקדם את ההתיישבות, התעסוקה ושיפור איכות החיים".

שר הבריאות משה ארבל: "ההחלטה לתקצב ולהקים מרכז רפואי בשדרות שייתן מענה רפואי איכותי לתושבים גם במהלך שעות הערב והלילה, היא בשורה חשובה לתושבי העיר בפרט ולנגב המערבי בכלל. אנו עובדים בשיתוף פעולה לצמצם את הפער הבלתי נסבל בשירותי הבריאות בין הפריפריה למרכז ולהביא לחזוק הרפואה הציבורית בכל חלקי הארץ. אני שמח שעשינו עוד צעד גדול להגשמת המטרה החשובה, שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז: "שמח להיות שותף בבניית המיון הקדמי בעיר שדרות הנמצאת בחזית המאבק של מדינת ישראל כנגד מדינת הטרור שבעזה. מודה לידידי יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ וחברי השרים על ההירתמות לעשות את הדבר האלמנטרי לטובת תושבי שדרות והדרום".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: