מבזקים

נשיא איגוד לשכות המסחר: "דרישות הדיווח הבלתי פוסקות הן נשמת אפה של הרגולציה"

תוכן עניינים

תג המחיר של הבירוקרטיה: עסק קטן בישראל מוציא בכל חודש כ-3,700 ¤ בהתמודדות עם עול הדיווחים לרשויות השונות

משה פריאל | כ״ב באב ה׳תשפ״ג | יום רביעי 9 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "דרישות הדיווח הבלתי פוסקות הן נשמת אפה של הרגולציה. רשויות המדינה פועלות מול המגזר העסקי מבלי לראות את המכלול ואת משמעויותיו על העסק ועל כך שהדבר מגולגל בסופו של דבר על הציבור".

בשנים האחרונות איגוד לשכות המסחר פועל רבות לצמצום הבירוקרטיה וההכבדות המוטלות על המגזר העסקי. בין השאר האיגוד יוצא נגד השטף הבלתי נגמר של דרישות דיווח מצד הרשויות והרגולטורים השונים איתם נאלצים עסקים להתמודד. בין השאר מדובר על דרישות של רשויות המס, דרישות דיווח הנוגעות ליחסי עבודה, סביבה, תחרות ועוד. מבדיקה שנערכה באיגוד עולה כי עסקים, בתחומים שונים, יכולים להגיע לעשרות דיווחים שונים בחודש לרשויות השונות.

מעבר לתשומות ולזמן הניהולי הנדרש מבעלי העסקים בהתמודדות עם הרגולציה, לעול הדיווחים יש גם משמעות כלכלית. משמעות לא קלה, בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים. מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה כי עסקים קטנים נאלצים להוציא בכל חודש כ-3,700 ש"ח עבור דיווחים לרשויות השונות. בין השאר מדובר על דיווחים בתחום המס, יחסי עבודה ורגולציה בתחומים שונים.

הסקר נערך על ידי חברת SQ בקרב 218 מנהלים של עסקים מתחום המסחר, שירותים ותעשייה. במגדם ארצי מייצג, 40% מהמשתתפים בסקר היו מענפי המסחר, 52% מתחום השירותים ו 8% מהתעשייה. כ- 95% מהעסקים בסקר מייצגים את העסקים הקטנים עד 10 עובדים.

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "זו הפעם הראשונה בה אנו מציגים לרשויות המדינה מהן ההשלכות הכלכליות של השטף הבלתי נגמר של דרישות הדיווח השונות, וכמה זה עולה לבעלי העסקים. במקרה זה לעסקים הקטנים. עלויות שמגולגלות בסופו של דבר לציבור. דרישות הדיווח הבלתי פוסקות הן נשמת אפה של הרגולציה, ורשויות המדינה פועלות מול המגזר העסקי מבלי לראות את המכלול ואת משמעויותיו על העסק. כל אחת מהן עסוקה בדרישת הדיווח הנוסף אבל נכשלות בראיית מאסת העומס כולו".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: