מבזקים

סמוטריץ: "לא אתן לכספים לעבור לארגוני הפשיעה והפרוטקשן. לא במשמרת שלי"

תוכן עניינים

בשבוע האחרון שר האוצר בצלאל סמוטריץ היה מחוזר יותר מתמיד על ידי התקשורת הישראלית בעקבות התעקשותו לעכב העברת 314 מיליון שקל ממשרד הפנים לרשויות הערביות. הערב בחר שר האוצר במתן הצהרה לתושבי ישראל ממשרדו משרד האוצר כאשר קבוצה גדולה של מפגינים מוחים בחוץ

משה פריאל | כ״ב באב ה׳תשפ״ג | יום רביעי 9 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

כספים שהובטחו לרשויות הערביות במסגרת תוכנית הפיתוח והתקציבים בסך 200 מיליון שקל מיועדים להוצאות השוטפות של הרשויות המקומיות 100 מיליון לפרויקטים לפיתוח כלכלי, 10 מיליון להנגשה ו-4 מיליון שקל להערכות חירום.

"אזרחי ישראל הערבים זכאים לשירותים הטובים ביותר שלהם זכאי כל אזרח במדינת ישראל. החברה הערבית בישראל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואנו מחויבים באופן מלא. להעניק לה את השירותים הללו. אני עושה הפרדה מלאה בין הזכות של כל אזרח בישראל לשירותים ראויים, לבין ההתנגדות הנחרצת שלי לכל שיתוף פעולה עם חברי הכנסת מרע"מ והרשימה המשותפת, שהם תומכי טרור ובאופן קבוע מתייצבים לצד האויב בזמן מלחמה, כפי שראינו רק עכשיו במבצע האחרון בג'נין, במבצע שומר החומות ובמבצע מגן וחץ בעזה".

אמר סמוטריץ והוסיף: "ההחלטה הנוכחית שלי להקפיא תקציב קטן שמקורו בכספים פוליטיים קואליציונים של מנסור עבאס ולהתנות אותו בישומם של מנגנוני פיקוח ובקרה נועדה לוודא שהכסף הזה יגיע אליכם ולא לגורמי הפשיעה והטרור שפוגעים בראש ובראשונה בכם. זה קודם כל אינטרס שלכם, פשוט כי אתם הראשונים שסובלים מכך"

סמוטריץ מתח ביקורת על התקשורת וציין: "בימים האחרונים אני נתון תחת קמפיין פוליטי ותקשורתי ציני בשל שתי החלטות תקציביות שקבלתי בחודשים האחרונים וכדרכם של קמפיינים הם נטולי עובדות ורווי פייק, שקרים והסתה.

הם עושים את זה פשוט כי זה הכי קל, זה חוסך את הצורך להתעמת עם הנתונים, העובדות והטיעונים לגופם. אני כבר לא נבהל מזה. עברתי מתקפות דומות גם לפני שנתיים כשהייתי הראשון ובמשך תקופה ארוכה גם היחיד, שזיהה את הסכנות הגדולות בתנועה האסלאמית תנועת בת של האחים המוסלמים, בהקמת ממשלה שנשענת עליה ובחיזוקה בחברה הערבית, סכנות ביטחוניות וחברתיות, ואסון לחברה הערבית עצמה ולמדינת ישראל כולה. היום כולם יודעים שצדקתי. וכך יהיה גם עכשיו".

"יותר מידי שנים מדינת ישראל טומנת את ראשה בחול מול תופעות מסוכנות שהולכות ומתפתחות לנו מתחת לאף, ואפילו תורמת בעצמה להתפתחותן, לפעמים מתוך כוונות טובות. כך ביחס להתפתחות הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן בחברה הערבית בשנים האחרונות,

שהמדינה היא אחד המחוללים הכי גדולים שלה בלי כוונה, וכך ביחס להקצנה הלאומנית שהולכת ומתרחבת בחלקים הולכים וגדלים בחברה הערבית בישראל, לרבות בתוככי האוניברסיטאות באמצעות תאים איסלמיים קיצונים שמסיתים לאלימות וטרור נאבקים בחיילי צה"ל ומזדהים עם האויב בשעת מלחמה".

בהתייחסו  לפשיעה הגואה בחברה הערבית אמר: "חלק גדול מארגוני הפשיעה בחברה הערבית צמחו על מצע תקציבי המדינה .חלק גדול מהרשויות המקומיות במגזר הערבי נפלו שבי בעל כורכם בידי ארגוני פשיעה שפועלים באלימות .מאיימים על בעלי תפקידים וסוחטים אותם כדי לזכות במכרזים באמצעות רשת סבוכה של חברות קש ואנשי קש, חשבונות פיקטיביות, ועוד כתוצאה מכך חלק גדול מהתקציבים המועברים לרשויות מגיעים לארגוני הפשיעה ואף לארגונים ששולחים ידם בהסתה וטרור, המניע המרכזי של הפשיעה בחברה הערבית הוא כלכלי ולכן המאבק בה עובר דרך הכלכלה לשם כך ומתוך ראייה כוללת, הקמתי צוות משימה מיוחד במשרד האוצר, בהובלת מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר ובהשתתפות רשות המיסים, החשב הכללי ורשות האכיפה, כדי לתכלל את המאבק הכלכלי הזה בצדדים שונים שלו ולהצליח בו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הכספים לרשויות הערביות בישראל יגיעו לאחר בדיקה ופיקוח שהם יגיעו ליעדם הראוי – לאזרחי ישראל הערבים ולא לשום מקום אחר. המדיניות של ראש הממשלה נתניהו היא לאפשר את הפיתוח והרווחה לכל אזרחי ישראל, ערבים ויהודים כאחד, והראייה היא שהממשלות בראשות נתניהו השקיעו באזרחי ישראל הערבים יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד".

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "לאזרחי ישראל הערבים מגיע מה שמגיע לכל אזרח ואני מחוייב לכך. זאת הדרישה שלי מכל משרדי הממשלה וכך ייעשה לאחר בדיקה שתבטיח שהכספים אכן יגיעו לייעודם, לאזרחי ישראל הערבים".

צפייה בשידור ישיר 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: