מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: ליאור אזולאי מתמודד למועצת העיר אילת

תוכן עניינים
ליאור אזולאי

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראים יקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. ליאור אזולאי: "הגיע הזמן לבטל סקטוריאליות ולשים את אילת בראש מעיינינו כאינטרס עליון".

מאיר אוליאל | כ״ז באב ה׳תשפ״ג | יום שני 14 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

ליאור אזולאי יליד אילת בן למייסדי ובוני העיר, דור שלישי למשפחה ענפה נשוי לאורית ואבא גאה ל- 4 ילדים. הוא מכהן כסמנכ"ל עמותת טראומה פור גוד שמטפלת ומלווה הלומי קרב עד להכרה במשרד הביטחון. מכהן כיו"ר סיעת אילת אחת שמתמודדת בבחירות הקרובות למועצת העיר אילת, בנוסף מכהן כיו"ר הליכוד סניף אילת. כיום הוא מתמודד למועצת העיר אילת בבחירות הקרובות ונחשב לאחד המתמודדים הבולטים.

ליאור אזולאי + ביבי
ליאור אזולאי יו"ר סיעת אילת אחת עם ראש הממשלה ביבי נתניהו | תמונה יח"צ

"בשנים האחרונות לאור תפקידי יצרתי קשרים מעולים מול משרד ראש הממשלה והמשרדים הממשלתיים וזו בשורה אדירה לעיר אילת", משתף אותנו אזולאי.

למה לך פוליטיקה?

"מי שאינו תורם או דואג לחברה בה צמח, אינו ראוי לה. כך אני מאמין. פעלתי בדרכי שלי למען הקהילה מתוך רצון ודאגה לעיר שלי ולתושבים היקרים שיש בה. לאורך שנים תמיד נהגתי באחריות הגינות ויושר כלפי האחר. תמיד השתדלתי להציג ולהבליט את החיובי במטרה לשפר את הסובבים והעובדים תחתיי. לאחר אין סוף כשלים והבנת החסר בעיר החלטתי להגיש מועמדות בבחירות הקרובות בעיר אילת על מנת לתת ייצוג הולם לתושבים ברשות המקומית.

ליאור אזולאי עם מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מטעם | תמונה יח"צ
ליאור אזולאי עם מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מטעם | תמונה יח"צ

בנוסף, פעלתי במסגרת התנדבותית בשליחות ובעשייה ציבורית ועם השנים הבנתי שכדי לשנות צריך לפעול מבפנים, אחרת אותם סיפורים וסיבות שומעים בכל עבר מאותם נבחרי ציבור. אז הגיע הזמן לקחת את המושכות ולקום מהמקום הנוח שלי כדי לפעול לעשות ולשנות למען העיר האהובה שלי".

עד כמה לדעתך אפשר להשפיע ולשנות מהמקום הזה?

"אענה לך מהסוף להתחלה. אני מציין בפניך עובדה חשובה שהיא בעצם התשובה והיא שאנחנו הסיעה החדשה היחידה בהתמודדות. אני מכיר ומכבד מלבד בודדים, את כל חברי המועצה של העיר שלנו. בא קח דף נייר ותכתוב, תחבר את כל השנים שכולם ביחד במועצה, אני לא משוכנע שלא עברנו את ה100 שנה. בא נבדוק מה עשתה אילת ב- 100 שנה. בקמפיין שלי אני אציג מה לא עשתה אילת. לא יהיה בו שום דבר פרסונלי אבל יהיה בו מה היא תתחיל לעשות מעכשיו כי האנשים שאני פוגש ומצטרפים אלי שהחליטו כמוני להתמודד לראשונה ולהתחיל תהליך של הצערת ההנהגה, הם לא מעט אנשים.

יש משפט שאומר: "מה שלא תעשה בחמש שנים לא תעשה בעשר, ומה שלא תעשה בעשר כנראה גם בחמש עשרה לא תעשה". יש חלק גדול ותנועה גדולה מהתושבים שסיימו להתלונן מהספה, קמים מתנדבים, רוצים להשפיע ורוצים פרצופים חדשים בשביל שאילת תצא לדרך חדשה ותכבוש יעדים שהייתה צריכה לכבוש מזמן. נדרש דם חדש ובלתי מקובע, דם חדש שלא יושב שנים בשלטון ומערכותיו, סיעת "אילת אחת" בראשותי מביאה את הבשורה"

ליאור אזולאי עם שר הכלכלה ניר ברקת
ליאור אזולאי עם שר הכלכלה ניר ברקת | קרדית: יח"צ

מה דעתך בנושא סטטוס קוו יחסי דתיים חילונים אצלכם?

"דעתי על הסטטוס קוו מאוד ברורה. אני ליברל, איש איש באמונתו יחיה ואת משלח ידו יבחר כל עוד הדבר אינו עומד נגד החוק. תודה לאל שאנו חיים במדינה שאני יכול להגיד את זה בריש גלי. אותו כנ"ל בדת. איש איש על פי אמונתו יחיה, על פי מנהגיו ינהג כל עוד אינו פוגע באחר ואינו עובר על החוק. אני בכלל חושב שבמקום שנהפוך לפרופסורים במה שונה בנו, נחזור להיות סטז'רים במה דומה בנו והופך אותנו למשפחה. אני מאמין שמתוך כבוד איש לרעהו בין אם חילוני או דתי, יש את המקום שלו ויש לשמר את הסטטוס קוו".

יש לך קריאה מיוחדת לתושבים?

"בהמשך לדברים הללו, אני מתפרץ לדלת פתוחה וקורא לכל תושבי ותושבות העיר, חרדים כחילונים, מכל העדות היפהפיות של עם ישראל, נשים כגברים, לכל אחד ואחת ממכם יש מקום אצלנו. אנחנו הסיעה החדשה היחידה מבין כל הסיעות בהתמודדות הזאת מה שאומר שאת כל השאר כבר ניסיתם, הגיע הזמן לבטל סקטוריאליות ולשים את אילת בראש מעיינינו כאינטרס עליון. התושב נקודה. לנו חשוב שהעיר אילת תגשים את הפוטנציאל שטמון בה מכל הבחינות ושכל תושב ותושבת בכל הגילאים יוכלו להגיד "אני מכל הבחינות גר/ה בעיר הכי טובה בארץ".

עיקרון שלא תוותר במהלך השירות הציבורי לאחר שתבחר, יש לך?

"מהמקום בו אני בא, העיקרון שאיתו קם שליח ציבור כל בוקר, הוא 'אני עובד אצל התושב', 'אני שקוף עם התושב. לכן הדבר החשוב ביותר הוא שקיפות, אמון ושיתוף הציבור".

העיקרון השני שמשתלב יד ביד עם הראשון הוא ששליח ציבור בעיני, היא עבודת קודש ולכן יושרה, ניקיון כפיים, ומתן דוגמא אישית הם ערכיי. ובפן האישי אם אתה שואל, התכונה החשובה ביותר היא להבין שאתה לא מבין הכל ולהפוך למבין במבינים, דהיינו בכל מקום לשים את האיש או להקשיב לאיש שמבין הכי טוב ספציפית בנושא".

ליאור אזולאי ומירי רגב באירוע של הנחת אבן פינה של הרחבת כביש הערבה
ליאור אזולאי ומירי רגב באירוע של הנחת אבן פינה של הרחבת כביש הערבה

מה החזון שלך לעיר אילת?

"החזון שלי שעוד חמש שנים שאילת תחובר למרכז הארץ על ידי רכבת מהירה שחברתי האישית השרה מירי רגב מקדמת ביתר שאת וזו כבר בשורה אדירה לעיר אילת. אנחנו סיעת אילת אחת נהיה שם כדי לקדם את הפרויקט שהוא בין החשובים ביותר שהעיר אילת זקוקה לה.

החזון הבא שלי הוא שאילת כעיר תיירות עם משאבי טבע אדירים ים שמש ומדבר נפלאים חייבת להיות בין הערים התיירותיות המובילות בעולם ברמה הבינלאומית.

פרויקט עיר התערוכות: הסיעה הייתה שותפה להקמת תערוכת פסטיבל אומנות הצילום הבינלאומי שנערכה השנה, ומשכה אלפי מבקרים שלנו בבתי המלון ובילו באילת. כשם ששנים פסטיבל הג'אז היה אירוע תרבותי הארצי המרכזי, שנערך באילת, אנו נפעל להפיכת אילת לעיר תערוכות אומנות בינלאומית, תערוכות שימשכו לכאן אלפי תיירים שייהנו מתרבות ומכל מה שיש לעיר להציע, מה שיקדם את הכלכלה המקומית ומה שיחשוף את הקהל האילתי לתערוכות האומנות המובילות בעולם. הטופוגרפיה המיוחדת של העיר שלנו ומה שיש לה להציע יכול בנקל להפוך אותה לעיר המארחת של מעט תערוכות ואירועים בינלאומיים הלא קשורים רק באומנות".

ליאור אזולאי עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן
ליאור אזולאי עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן | קרדיט: יח"צ

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך, יש לך?

"יש לי מועמד שאני מאוד מעריך ואפילו מעריץ והוא מודל לחיקוי עבור רבים, קוראים לו רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע שהוכיח לרבים שכאשר יש חזון, רצון ויכולת הכל אפשרי. היום באר שבע נחשבת לבירת הדרום והעיר שהתפתחה לה ברמה גבוהה מאוד שמשכה אליה משקיעים רבים. הוא לדעתי דוגמא מופת לנבחר ציבור. ליישם לפעול ולעשות".

יש לך תוכניות מסודרות ליום שתבחר?

"יש כל כך הרבה תוכניות עתידיות שבו תושבי אילת יוכלו להתקדם ולהתפרנס בכבוד. נפעל להקמת מרכז להכשרת צעירים וצעירות, בני ובנות אילת, למקצועות ההיי-טק, הפרסום והדיגיטל. המטרה העיקרית היא להכשיר את צעירי העיר אילת ולהפוך אותם למומחי הייטק, פרסום ודיגיטל. כאלו שיוכלו לעבוד מכל מקום ויעניקו שירותים מאילת לכל רחבי הארץ ואף לשאר העולם.

מיקומה הגאוגרפי הייחודי של אילת, גורם שלא כמו ערים אחרות, דורשי התעסוקה באילת אינם יכולים לעבוד בעיר הסמוכה או במטרופולין הצמוד היות והקרוב ביותר הוא שעתיים וחצי נסיעה. אי לכך, הכשרה בתחומים הנ"ל אשר מאפשרים עבודה מרחוק, לא רק בערים אחרות אלא בעולם כולו, יאפשר אופציות השתכרות בלתי רגילות לתושבי אילת במקצועות הנחשבים ביותר בעולם. הצעירים של אילת הם הטובים בארץ מכל הבחינות ועלינו לדאוג להם לכל הכלים להגשמת הפוטנציאל העצום הטמון בהם למענם ולמען העיר אילת. אנחנו את הצעירים שלנו רוצים באילת".

מילה לסיכום

"גאה בדרכי גאה בעיר שלי וגאה בדרך של שותפיי לסיעה. אילת אחת – מחוברים לשורשים שואפים לצמרת למעננו ולמען ילדינו. עקבו אחרינו בדף הבית שלנו אילת אחת שבו תמצאו בהרחבה את האג'נדה שלנו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: