מבזקים

רוחות סוערות בנתניה: מי דרס את הילד רפאל אדנה ז"ל?

תוכן עניינים

הדיווח המשטרתי הלקוני הודיע על תאונת פגע וברח בזו הלשון: בוחני התנועה של מרחב שרון פתחו בחקירת נסיבות תאונת דרכים קשה בנתניה שהתרחשה ב- 6/5 במעורבות רכב, שעל פי החשד דרס ונמלט מהמקום הולך רגל קטין בן 5. ואז הכל הסתבך. מיד כל הפרטים והשמות

רות קרייתי | ל׳ באב ה׳תשפ״ג | יום חמישי 17 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

בהודעה שניה שהוציאה דוברות המשטרה דווח כי בתום חקירה מואצת לאורך הלילה, בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שהביאו לזיהוי ואיתור הרכב המעורב בתאונה. המשטרה הצליחה לזהות את הרכב ועצרה לחקירה אם ובתה בשנות ה-50 וה-70, בחשד למעורבות בתאונה, חשד לשיבוש והעלמת ראיות, על ידי ניסיון לתקן את הרכב בבוקר במוסך.

ואז קרה דבר שהדהים והכעיס מאוד את משפחתו של הילד ואת תושבי נתניה שנסערו מהדיווח הבא: על פי המשטרה הרכב הנמלט שייך לד״ר היידי פסלר דרס את הילד רפאל אדנה ז״ל, שלא עצרה לבדוק את הילד והמשיכה למוסך בנתניה. בבוקר הוזמנה ד"ר היידי לחקירה במשטרה, ואז החלו חילופי הגרסאות וסערה פרצה ברשתות החברתיות. מאות אנשים הוציאו את זעמם על המשטרה והפרקליטות שמנסים לטייח את האירוע, כביכול מאם והבת החשודות הן עורכת דין ורופאת שיניים מיוחסות שנמצאות בצד הנכון של המפה.

תחילה נאמר שהאבא נהג, אחר כך טענו שהאימא שלה קרול פסלר בת 70 היא זו שנהגה. "לד״ר היידי לא היה אכפת משום דבר חוץ מחייה האישיים שלא יפגעו מהאירוע", כתב דניאל עמרם בפייסבוק שלו:

"היא דאגה לבקש צו איסור פרסום על שמה, שניתן לה לתקופה מסויימת והוסר. היא דאגה לאיים על כל אחד מבני המשפחה באם יעיז לפרסם את שמה, ועד אתמול הם דואגים לפרופיל שלהם בגוגל שיישאר על 5 כוכבים. הדבר היחיד שהם לא דואגים ממנו זה הילד שנדרס, המשפחה שנהרסה, וכל האנשים שאוהבים אותו שנותרו ללא תשובות".

עוד כתב דניאל: "הפרקליטות הודיעה שהתיק נסגר, ורק אתמול הודיעה בנוסף שזה היה ״טעות״ וכן יוגש כתב אישום נגד קרול. עצוב שיש אנשים כאלו בעולם שאין להם שום אכפתיות לחיי אדם.

אבל אנחנו לא הולכים לשתוק, אמנם המשטרה נחה דעתה בכך שהאשמה נפלה על הסבתא ולא תחקור מי באמת נהג ברכב, אבל אנחנו נעשה את זה, נעבור מוסך מוסך, עסק עסק עד שנגיע לאמת. והציבור כבר החל לפעול, המידע הזה שהגיע אליי הוא מהציבור שימו לב משטרה ופרקליטות, יש כאן קהילה מטורפת שלא הולך לשתוק, ואם אתם לא תעשו את העבודה, אנחנו נעשה אותה".

פוסט בפייסבוק | פרסום לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

עו"ד רוני אלוני סדובניק כתב: "פרקליטות מחוז מרכז (פלילים) הזמינה אותנו בשבוע שעבר (שלושה חודשים לאחר האירוע) לפגישת עדכון בעניין סטטוס תיק תאונת ״פגע וברח״ בה נהרג רפאל אדנה ז״ל בן 4 במותו.

בכירי אגף התנועה והפרקליטים מטעם המדינה היהודית שאמורה לקדש את החיים כערך עליון, ישבו מולנו והסבירו למשפחה המרוסקת שהם לא יאשימו את הנהגת בהריגה אלא ״רק״ בעבירת ההפקרה, כי הם לא מאמינים לשקר שלה שנסעה מהמקום בלי לעצור כי בכלל לא ידעה שפגעה באדם, טענה שחשבה שפגעה באופנוע שהמשיך לנסוע לכן לא עצרה והמשיכה. והנה, שבוע לאחר הפגישה, שלחו לנו הודעה כתובה קצרה קרה, פוגענית ומשפילה ללא כל הסבר- הוחלט לסגור את התיק ללא שום כתב אישום. אנחנו לא מתכוונים לוותר ונרדוף את הצדק לרפאל. דרוש לנו בוחן תנועה מעולה שיתנדב לעבור איתנו על התיק. משהו פה מריח לנו לא כשר".

דינה דיין חברת מפלגת העבודה כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ילד אתיופי נהגת אשכנזייה פרקליטות מושחתת ולא מעניין אף אחד!. מספרים לי עכשיו שכנראה הבעל של הנהגת הדורסת ובורחת הד״ר היידי פסלר הוא בכיר במפלגת העבודה, שם המשפחה שונה מישהו יודע על מי מדובר? לא סתם הפרקליטות ניסתה לטייח".

חברת הכנסת צגה מלקו: "אנחנו דורשים צדק לילד רפאל אדנה ז"ל מדוע הפרקליטות סגרה מלכתחילה את התיק נגד הדורסת? בגלל שרפאל נולד לקהילה הלא נכונה ובצבע הלא נכון?? זאת המציאות העגומה ואם לא נציף אותה היא לא תעלם. הגשתי בקשה ליו"ר וועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן לקיים דיון דחוף על דריסת הילד רפאל אדנה ז"ל".

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לפרסומים שגויים ברשת בנוגע לתיק תאונת דרכים קטלנית פגע וברח בנתניה מתאריך 6.5.23 נבהיר, על מנת להעמיד דברים על דיוקם ומניעת הטעיית הציבור: המשטרה ניהלה חקירה מקצועית, יסודית ומואצת עם קבלת הדיווח בדבר תאונת דרכים קשה בנתניה ולראיה, בוחני התנועה הצליחו תוך 15 שעות לאתר את זהות הרכב המעורב, מיקומו ועיכוב לחקירה של בעלת הרכב ואמה החשודה לבסוף במעורבות בתאונת הדרכים.

בניגוד לפרסומים שונים:

בעלת הרכב אינה חשודה במעורבות בתאונת הדרכים אלא אמה בלבד.

הרישום של הבת כ"נהגת" בטופס התאונה הראשוני, נגזר אוטומטית מפרטי בעלות רכב, עד לשלב בו מוצתה החקירה והתשתית עד תום כנגד האם.

הבת לא השתתפה בהליך השחזור, אלא הנהגת בלבד.

כלל אמצעי התיעוד הרלוונטיות סביב הזירה הורדו ונצפו והממצאים הועברו לעיון הפרקליטות בהתאם.

המשטרה מעולם לא בקשה צו אסור פרסום על זהות הנחקרות.

ממצאי החקירה הועברו בסיומה – לעיון והחלטת הפרקליטות עם כלל ההשלמות הנדרשות, כמקובל.

כל פרסום שגוי בדבר "סגירת התיק" לכאורה – שגוי ומטעה. כאמור, הליך העמדה לדין של הנהגת בגין "הפקרה אחרי פגיעה" מתבצע בימים אלה על ידי הפרקליטות, בהליך מובנה בכפוף לשימוע עפ״י חוק, לפיכך – כל פרסום אחר המנוגד לעובדות, מקומו להידחות על הסף".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: