מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אילנית וואהל מתמודדת לראשות מועצה האזורית חוף אשקלון

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. אילנית וואהל: "כראש מועצה אפעל למען כל התושבים והתושבות מנקודת הנחה אחת – קהילה אחת אנחנו"

מאיר אוליאל | ה׳ באלול ה׳תשפ״ג | יום שלישי 22 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

אילנית וואהל בת 51, נשואה לאורן, אמא לשבעה, תושבת ניצן הוותיקה. ב 15 שנים האחרונות שירתה אילנית בתפקידים ציבוריים בכירים: מנהלת ועדת גבולות במשרד הפנים ומנכ"לית המועצה האזורית חוף אשקלון. כיום מתמודדת לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון בבחירות הקרובות.

אילנית וואהל מתמודדת למועצת חוף אשקלון

למה לך פוליטיקה? ועד כמה את באמת יכולה להשפיע דרך המקום הזה?

"בתפקיד האחרון שלי כמנהלת ועדת גבולות מחוז מרכז ומנהלת הוועדה לאיחוד רשויות ושינוי מעמד מוניציפלי, עמדתי מקרוב על ההבדל בין ראש רשות עם יוזמה וכריזמה – לבין ראש רשות שהוא מנהל בלבד.
ההבדלים בין השניים עצומים ובסופו של דבר ההבדל הזה מתורגם ברווח לתושב. בחמש השנים האחרונות אני רואה גם כשאת מקצוע וגם כתושבת איך ההנהגה הנוכחית במועצה הזניחה והפקירה נושאים חשובים וראשונים במעלה. התושב משלם על כך מחיר כבד: בצמתים שנסגרו, באובדן הכנסות למועצה, בכישלונות מצטברים בחינוך ובעוד תחומים שמשפיעים ישירות באיכות חייהם של התושבים".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי דתיים חילונים?

"החל מהקמת המועצה בשנות ה50 ועד היום נשמר מארג עדין בין יישובי המועצה- למרות התפיסות, האידיאולוגיות ואורח החיים שכל קהילה גיבשה לעצמה. האיזון הזה נשמר גם לאחר הקמת שני יישובים חדשים במועצה מיד לאחר פינוי גוש קטיף. בחוף אשקלון כל התושבים שווים. כראש מועצה אפעל למען כל התושבים והתושבות מנקודת הנחה אחת – קהילה אחת אנחנו. אפעל בכל הכח כפי שפעלתי בעבר לשמירה על הסטטוס קוו ולייצר מציאות טובה יותר שתטיב עם חוף אשקלון על כל מגזריה".

מה הדברים שאת היית חושבת לקדם במועצה?

"כראש מועצה, אפעל לקידום אזורי מסחר ותעסוקה, אהפוך את הפריפריה למותג חינוכי על ידי העצמת הצוותים החינוכיים במוסדות החינוך של המועצה. אפעל להעלאה דרסטית של מספר הניגשים ל5 יחידות בבגרות במתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב בשילוב של שיתופי פעולה עם המוסדות המובילים בישראל לכל תחום: מכון דוידסון של מכון ויצמן במגמות אמנות בשילוב האקדמיה לאמנות בצלאל. אפעיל תוכניות ייעודיות לשמירה על המרחב הכפרי במועצה, אשים בראש סדרי העדיפויות את תחום קידום ופיתוח החקלאות, אבנה תוכנית אב מסודרת וארוכת טווח לטיפול בתשתיות התחבורה במועצה, אקדם שיתופי פעולה למען פיתוח ושדרוג השירות שהמועצה נותנת לתיירנים מעטפת שוטפת, פורומים מקצועיים, אירועי תומכי תיירות ועוד".

מה העקרונות שלא תוותרי במהלך השירות הציבורי?

"העיקרון המנחה ממנו יגזרו תוכניות העבודה של כל אגפי המועצה הוא קבלת ההחלטות וההתנהלות בחירום ובשגרה חייבת להיות על פי טובת התושב, ענווה וראיית התושב כעולם ומלואו".

מה החזון שלך מבחינתך במועצה?

"שינוי הפרדיגמה בתפישת המושג פריפריה עם עבודה נכונה, הצבת מטרות ויעדים וחתירה למצוינות נצליח להביא את המועצה האזורית חוף אשקלון להיות תו איכות בחינוך, בחקלאות, בתיירות ובכל התחומים החשובים לאיכות החיים כאן. אני יודעת שההון אנושי כבר קיים אצלנו, רק צריך להשתמש בו בתבונה. אנחנו חיים בקהילה של קהילות – במרחב הכפרי שלנו התושבים מחפשים את הקשר עם שאר היישובים והתושבים, את האירועים והחגים המשותפים – דבר שהמועצה יכולה וצריכה לקדם באופן אסטרטגי ומובנה".

איזה דבר היית לומדת כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"בעמק חפר קיימת גאוות יחידה. לשאלה מאיפה אתה? יענו התושבים "עמק חפר" ורק אחר כך את שם היישוב ממנו מגיעים. אייצר שייכות חזקה יותר של התושב אל המועצה".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור במועצה אזורית אמון על טובת כלל יישובי המועצה. עליו לוודא כי האינטרסים המועצתיים נשמרים ובאים לידי ביטוי בתקציב המועצה ובעשייה השוטפת. עליו לוודא כי אופן חלוקת המשאבים בין היישובים נעשית לפי סרגל צדק מקובל ומפורסם לציבור בשקיפות מלאה".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"אשרת גני גונן, מוא"ז דרום השרון וד"ר גלית שאול מוא"ז עמק חפר. הכרתי אותן במסגרת העבודה הקודמת במשרד הפנים. הן הופיעו בפני הוועדה שניהלתי. למדתי מהן מהי מסירות לתושבים ואיך אפשר לפעול בשיתופי פעולה למען האינטרס של התושבים אותם הן מייצגות כנבחרות ציבור".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: